Мейрінген - Каньйон - Рейхенбахскій водоспад

2 день (30.09): Мейрінген-Каньйон (gorges de l'Aare) - Рейхенбахскій водоспад

Спати було комфортно. У номері дуже легко дихається, так як стіни дерев'яні. Встаю о 7 ранку по-місцевому. На вулиці ще сутінки, але містечко поступово прокидається. Сніданок тут з 7-30. Спускаємося з 5 поверху по сходах. Шведський стіл не дуже багатий, немає гарячих страв. Я замовила собі кави, хоча Ігор мені не радив пити міцні напої в горах, навіть чай, особливо коли підніматися на висоту. Після сніданку зібрала на екскурсію рюкзак, з ним зручніше пересуватися в дорозі. Сьогодні поїдемо в каньйон.

Поспішаємо спочатку на електричку. Їдемо перші 35 хвилин до станції Інтерлакен. З ранку погода прохолодна. Круті вершини закривають хмари. Беремо запасні светри, температура буде до + 15C '. Обов'язково беремо пляшечки з водою, таблетки особливо від головного болю або від тиску. З нами у вагоні їдуть в більшості китайці або корейці, а також пенсіонери. Зліва в вікно спостерігаю запаморочливу красу гір, які круто піднімаються вгору. Їдемо по зеленій долині, де часто зустрічаються невеликі стада рудих корів із дзвіночками на шиї. Швейцарія славиться своїми сирами. За вікном погода хмуриться, замрячив дрібний дощик.

Через 35 хвилин пересідаємо на станції, переходимо по підземному переходу до наступного поїзду, який уже чекає своїх пасажирів. Електричка з скляною стелею. Їдемо в основному біля блакитного озера. Вода красивого блакитного кольору. Проїжджаючи по мосту, помічаю на поверхні води пливе в гідрокостюмі людини. Дивно, вода в гірській річці дуже холодна. Далі виходимо на станції Мейрінген (Meiringen), швидко проходимо весь перон, і бачимо самотній вагон, сідаємо, тут нас зустрічає контролер. Замість столиків тут полку розміром 40х20 см., На якій карта конкретної місцевості і станцій. Це зручно. Зараз у нас найкоротший переїзд 6 хвилин. Наш потяг їде по тунелю.

Виходимо на зупинці на вимогу (Aareschucht Ost). Цікаво те, що ми виходимо через арку в скелі. Це забавно. На вулиці тепло і волого, перейшли місток, і йдемо по стежці вгору. Виходимо до кафе. Тут вирішили попити гарячого чаю. Прозорі вікна виходять на ущелину. Внизу біжить гірська річка Ааре. Тут же купуємо квитки на вхід.

Тепер спускаємося сходами вниз до річки. Тут в скельному розломі, річка Ааре протягом тисячі років, змінюючи своє русло, розмила каньйон глибиною 200 метрів і довжиною в 1.4 км. Шлях крізь каньйон являє доріжка, по дерев'яному настилу, закріпленому сталевими балками в скелі. Каньйон під назвою Аарешлухт досить крутий, стіни його прямовисно обриваються вниз. Ми рухаємося уздовж лівого берега по дерев'яному настилу, уздовж ущелини, під нами вирує гучне і неспокійна річка.

Скелястий берег блищить від вологи, місцями зверху капає вода. Ми на самому дні ущелини. Світло десь далеко вгорі. Вода молочно - зеленувато кольору несе свої води праворуч від нас. Широке ущелині поступово звужується.

Широке ущелині поступово звужується

На шляху у нас відкрилася печера. Заходимо туди, тьмяні лампи ледь підсвічують шлях, Ігор включив ліхтарик від телефону, і ми йдемо по підземному проходу. Нарешті бачимо світло, виходимо до руслу річки, яка виляє і звивається далеко. Наш місток вздовж стіни повторює її шлях, іноді він робить повороти, петляючи з боку в бік.

В одному місці ми бачимо глибокий вигин, де величезне нагромадження валунів. Це місце де льодовик залишив свої сліди. Сюди проходити небезпечно.

Сюди проходити небезпечно

З протилежного берега бачу темні очниці замурованих печер. Ось за поворотом красивий водоспад, зривається з крутого берега. І хоча погода похмура, мені здається, що крізь струмені води я бачу веселку. Чим вже стає течія, тим частіше ми проходимо через підземні тунелі. Незабаром протилежний берег виявився зовсім близько від нас, і він незвичайного кольору. Лише поблизу бачимо, що берег підсвічений різними кольорами, від цього картина берега змінюється. Те він синій, то помаранчевий, то червоний. Краса казкова, треба ж таке придумати.

Краса казкова, треба ж таке придумати

Знову пірнаємо в темну прохолоду скелі, щоб ненадовго вийти до непосидючою річці по іншу сторону тунелю. Я не можу намилуватися на цю красу. Хто створив ці умови, щоб люди насолоджувалися природою. Стежка близько 1-5, км. Поступово виходимо з каньйону в більш широку долину. Екскурсія підійшла до кінця. Нам тут сподобалося. Виходимо через магазин з сувенірами. Далі йдемо вздовж цієї ж річки, вона тут спокійна і врівноважена. Переходимо через місток, перила якого були обв'язані вовняним в смужку в'язанням через весь міст! Чи це не народна фантазія. Уявити собі панчоху довжиною 50 метрів. Відразу за мостом перебувала зупинка. Сідаємо на трамвай, їдемо до вокзалу. Часу до автобуса 26 хвилин, поїсти не встигали, тоді зайшли в магазин, де купили просто чаю з бубликами, і нашвидку поїли.

Незабаром приїхав автобус, і ми поїхали до (Reichenbachfalle) Рейхенбахський водоспад. Підходимо до фунікулеру, беремо квитки, нам знижка 50%. Піднімаємося на висоту 800 м, через 10 хвилин ми нагорі. Краса відкрилася перед нашим поглядом. Далеко внизу в долині серед зеленого килима розкинувся селище. А тут нагорі з вершини гори падав шикарний водоспад. Незвичайність його в тому, що водоспад з величезною силою падав вниз, проходячи в отвір в скелі, немов у вушко голки,

Висота водоспаду вражала. Близько підходити не можна, дрібна водяний пил лягала на фотоапарат. Праворуч водоспаду піднімалася непомітна стежка. Поки люди дивилися на водоспад, ми вирішили піднятися, щоб розглянути його вище. Як виявилася стежка йшла високо наверх. Ігор не наважився підніматися високо, і залишився внизу, а я поступово піднімаюся вище з групою туристів. Спочатку підйом видався особливо крутим, я навіть захекалася, і зупинялася перепочити. Поступово стежка стала більш полога. Раптом на стежці я побачила чорну змію, можливо, вона мертва, або прикинулася нею, йду далі.

Ставало волого, так як піднялися в зону хмар, де повітря просочене вологою. Піднявшись ще вище, проходжу по містку, який перетинав водоспад майже на самому верху у його заснування. Здорово. Але підйом тривав наверх, і я з цікавості йду далі. Ще зусилля, і я вийшла на автомобільну дорогу, за якою на пагорбі розташувався будинок-музей Шерлока Хомса. Повертаюся назад. Іду під парасолькою, так як дощик посилився. Спуск зайняв 15-18 хвилин, тоді як підйом близько години. Спускаємося в кабінці вниз. Наш автобус пішов. Довелося йти пішки до наступної зупинки на трамвай. У печери ми вже не встигали. Сідаємо і повертаємося назад в містечко.

Пообідали в кафе, де були вчора ввечері. Кафе «Мухи», як прозвали його за те, що там безліч мух, але ціни там були більш лояльні, і ми могли вибрати собі відповідне меню. Сьогодні пройшли всередину, де було тепло і затишно за акуратними столиками, на яких стояли мініатюрні квіти. Мухи не давали спокою і тут, хоча їх було менше. Що за мана таке, ніколи не бачила мух в кафе або ресторані. Після обіду зайшли в магазин, купили ще продуктів на вечір. На вулиці йде дощик, парасольки не хочеться діставати, йдемо до свого готелю. Звичайно, втомилися за день. До вечора включають батареї. У номері стало тепліше. Замість вечері п'ємо чай з молоком і булочкою. Дешево і сердито. Ціни тут дуже «кусаються».