Найвидатніший запуск ракети в космос, Falcon Heavy, Обозреватель, блог, США

6 лютого за мису Канаверал стартував Falcon Heavy - чергове дітище Ілона Маска. Втім, на 2/3 Falcon Heavy вже встиг побувати в космосі: кожен з двох його прискорювачів це злітати в космос і успішно повернута ракета Falcon 9.

Запуск в багатьох сенсах видатний.

У найперший раз злетіла найважча з сучасних ракет, яка відправила в космос самий незвичайний вантаж - вишневий кабріолет Tesla Roadster, зробивши його найдорожчим і найшвидшим автомобілем в Сонячній системі, а заодно поставила ще один, але найважливіший з усіх рекорд - опустила вартість запуску вантажу на низьку навколоземну орбіту до найнижчого за всю історію космонавтики значення: $ 1410 за кілограм.

Сім раз удостоїтися слова "самий" в одному реченні - це вже само по собі варте уваги, але для мене цей пуск важливий тим, що це не просто ще один крок до освоєння Марса. Це ще й крок в дуже правильному напрямку.

Ще 12 квітня 1963 року Блакитному вогнику Кобзон заспівав пісню про те, що "і на Марсі будуть яблуні цвісти", проте до цих пір там не тільки нічого не цвіте, але навіть і до висадки людини справа не дійшла, не кажучи вже про створення колонії.

Причина цього - навіть не технології, а позамежна дорожнеча доставки вантажів на Марс. Навіть просто підтримувати існування МКС для однієї країни виявилося занадто накладно, на освоєння Марса коштів не вистачало у всіх космічних держав, разом узятих.

Falcon Heavy не найбільша, важка і потужна ракета в історії людства. Її двигуни далеко не найвидатніші за своїми характеристиками і не найскладніші за конструкцією, але якщо сьогоднішній (6 лютого - Ред.) Запуск пройде успішно, це буде означати, що Маску вдалося знизити вартість кілограма на орбіті Марса до $ 5357. Це вже можна порівняти з витратами на запуск модулів МКС на навколоземну орбіту всього кілька років тому, і відкриває масу нових можливостей для вивчення цієї планети.

Звичайно, до колонізації Марса ще дуже далеко - економіка в такої гіпотетичної колонії виходить просто ахова.

Наприклад, на Марсі не можна буде пропити iPhone, хоча з урахуванням доставки iPhone X на Марсі буде коштувати вже не 80, а 133 тисячі рублів. Все б нічого, але півлітра найдешевшої горілки, яка на Землі варто 205 рублів за пляшку, на Марсі обійдуться в цілих 153 тисячі рублів. Втім, літр молока за 50 рублів з вашої "Пятерочка" поруч з будинком на Марсі коштував би ще більше - 306 тисяч рублів.

Зрозуміло, що молоко і горілку ніхто на Марс неспроможний потягне, але якщо запуск космонавта вагою 90 кг в один кінець без скафандра, засобів особистої гігієни, запасу води і кисню при існуючій вартості польотів буде обходитися в 27 мільйонів рублів.

Додамо до цього скафандр за $ 9 млн, сонячні батареї, установку для генерації кисню, гідропонні теплиці для вирощування їжі, транспортний засіб, мінімальний набір інструменту, запасні частини для техніки, і вартість проживання однієї людини на Марсі складе від кількох сотень мільйонів до мільярда доларів.

Потрібно дуже сильно постаратися, щоб виправдати ці витрати, тому про створення населеної наукової бази на Марсі можна буде говорити не раніше, ніж вартість запуску і обладнання вдасться знизити ще в 5-10 разів - цілком можливо, що це вдасться зробити за допомогою наступного проекту Маска - BFR.

Так, космічна гонка виявилася не зовсім такою, як ми її уявляли: головне в ній тепер не потужність ракет, а їх вартість, тому сьогодні я подвійно вболівав за Falcon Heavy, яка взяла новий рубіж, зробивши космос для нас ще трохи доступніше.

Tesla Roadster зробив кілька витків навколо Землі і вийшов на еліптичну орбіту навколо Сонця. Вітаємо, Ілон!

Скафандр Starman'a ( "пілота" відправленої в космос Tesla Roadster) справжній, всередині манекен. Батареї на родстер сядуть годин через 12. Потім він залишиться один в цьому холодному і темному космосі ..

Два бічних прискорювача успішно сіли на наземні майданчики, їх можна використовувати повторно, хоча навряд чи Space X буде це робити: вони застарілих версій Block 3 і Block 4, в нових польотах будуть використовувати вже Block 5.

У центральному блоці при посадці в двох з трьох двигунів не спрацювали хімічні зажигателя. Ступінь вдарилася об воду на швидкості під 500 км / ч.

Це сталося приблизно в 100 метрах від баржі, проте відстань була достатньою, щоб подряпати судно осколками.

Підпишись на наш Telegram . Надсилаємо лише "гарячі" новини!