природа Байкалу

маршрут   Ввідне слово маршрут

Ввідне слово.

Вартість проїзду на теплоході Баргузин з Іркутська до бухти Піщаної становила в цьому році 1700 руб. Прикро, що до великих Котов від Іркутська на теплоході відстань понад 100 км і вартість проїзду становить близько 700 рублів, а щоб проїхати трохи далі, на 60 км, доводиться переплатити більше 1000 рублів. Несправедливість «на обличчя», хоча можливо заїзд теплохода в бухту Піщану носить виключно комерційний характер, а тому і вартість проїзду невиправдано завищена.

Упевнений, що висока вартість проїзду стає перешкодою для багатьох, хто хоче побувати в бухті Піщаної і побачити на власні очі дивовижні миси Велика і Мала Дзвіниці , Обійти піщані лагуни бухти бабуся і Онучка , Залізти на вершину мису Дід , Відвідати камінь Будди, побачити кедр «Мужність життя» .

Але є можливість дістатися до визначних пам'яток бухти, якщо зважитися на туристичний похід.

Однак, наявні в інтернеті опису маршрутів туристами і карти, дають суперечливу інформацію. Існує 4 маршрути: від Велике Голоустне вздовж берега Байкалу; від Великого Голоустное по лісовій стежці, через гірські перевали; від малого Голоустное вздовж річки Колесма Морська , через перевал Кедровий ; і от Бугульдейкі вздовж берега Байкалу.

У кожного маршруту є свої переваги і недоліки, і мені треба було вибрати. Я відразу скасував два маршрути через лісові масиви та гірські ущелини, так як невпевнено орієнтуюся в лісі і мені хотілося пройти по берегу Байкалу. Але в останніх варіантах бентежили опису тривалих притискних місць, підслідний бродами по пояс і по груди у воді або минуемо крутими, небезпечними підйомами на гірські, скелясті береги. Було вирішено йти від Великого Голоустное уздовж берега з переважними обходами притискних місць. Треба було добре підготується морально, фізично і матеріально.

Для того, щоб добре підготуватися до походу, я сходив в походи з більш простими маршрутами. Один з яких відбувся в минулому році від Велике Голоустне до великих Котов , А в цьому році я вже пройшов 55 км від Великого Голоустное до Листвянки . У підготовчих походах виявляються упущення в підготовці і купується безцінний досвід запасів і приготування їжі, планування привалів, розрахунку сил і багато іншого.

Все виявилося готове і пощастило з компанією - мій друг Михайло з Усть-Ілімськ зі своїм братом Іваном з Улан-Уде погодилися йти разом зі мною. З метою мінімізації транспортних витрат ми планували протягом тижня за 2-3 дні дійти до бухти, де зупиниться на 1-2 дні для відпочинку і йти далі до Бугульдейкі. Забігаючи вперед скажу, що терміни виявилися для нас непідйомними і повернення в Бугульдейку нам здійснити не вдалося.

1-й короткий день походу: Приїзд в Велике Голоустне, вихід на стежку вздовж берега і перший нічліг.

Приїхали до Великого Голоустное і вийшли перед мостом через р. Голоустное о 18.30 і відразу рушили до берега Байкалу. Через 40 хвилин ходьби уздовж підніжжя високих сопок ми підійшли до берега Байкалу і закінчення всіх автомобільних доріг. Гірський берег щільно підійшов до Байкалу і продовжувати шлях потрібно було або по камінню, в безпосередній близькості від води, або по стежці на гірських поличках. Стежка відразу показала свій крутий норов, виляючи між камінням і випрямляючи на обвальних сипучих ділянках, де йти зі зміщується центр ваги тіла і переважує назад 30-і кілограмовими рюкзаками стало страшно і небезпечно.

Пройшовши по стежці протягом 30-40 хвилин, ми, по всій видимості, вийшли на мис Ушканій , В кінці якого виявилося зручне місце зі столиком і підготовленим місцем під намет. Місце тихе і затишне, дістатися туди на автомобілі неможливо. Тут же ми розпалили вогонь, встановили намет, а з настанням сутінків і темряви закінчили вечерю і стали насолоджуватись красою місячного відображення в гладкому дзеркалі Байкалу.

2-й день: Круті стежки і втрачене зимовище.

На наступний день, як і домовилися, встали рано. Після планового сніданку і збору рушили далі по стежці приблизно о 9.30. Дуже скоро стежка стала досить круто забиратися на прибережну гору і через 30-40 хвилин після відповідного крутого спуску вивела нас на мис Роговик . Ми дуже сподівалися, що це вже гирлі Еловкі , Але працівник бази в рогівки, Сергій, який зустрів нас тепло і привітно, швидко розвіяв наші наївні ілюзії. Ми розповіли Сергію куди йдемо і що плануємо, на що він теж розповів, що не так давно зустрів Байкалького мандрівника, що збирає написати книгу з зразковим найменуванням «Обійти Байкал за 100 днів». Нескладні розрахунки вказують на те, що такого мандрівникові потрібно проходити в день не менше 20 км, а умови харчування в такому шляху здаються незбагненними.

Також Сергій приніс карту

Байкалу і показав план стежки ББТ (Велика Байкальська стежка) до бухти піщаної , Що проходить через ліс, гірські ущелини і перевали між горами Прибайкальского хребта. Наш перший зустрічний розповів нам і про лісничого в середніх хомут , Миколу, який розчистив стежку від ББТ до Середніх Хомутов, а потрапити на ББТ ми могли тільки з гирла Еловкі . А так як за наявними у нас описами і картами найбільшого глибокі, затяжні притиски очікують після Еловкі , у мису Роговик і перед середніми хомут , То найбільш оптимальним для нас варіантом подальшого руху з урахуванням погоди і холодної води в Байкалі, виявився шлях в сторону ББТ по гирлу Еловкі і подальшим поверненням до берега Байкалу у Середніх Хомутов. Тим більше, що за словами Сергія ми розраховували встати на нічліг через 11-12 км походу вздовж Еловкі на зимовище.

Виявилося, що до рогівки від гирла Голоустной є проста дорога, де можуть проїхати підготовлені автомобілі, типу джипів. На майбутнє я зробив замітку, що такий дорогий було б простіше почати похід, ніж уздовж берега між каменів і обривистих ділянок.

Після розмови з Сергієм до гирла Еловкі ми йшли по стежці, по гірському березі Байкалу ще 1.5-2 години. Після рогівки стежка стала знову круто забиратися наверх і знову спускатися і знову забиратися обходячи перші притиски. Я відчув небувалу напругу в ногах, надколінна м'язи лівої ноги забилися молочною кислотою і в певній точці нога втратила контроль і я впав. Таких навантажень я не очікував і не відчував, коли ходив по маршрутам до Великих Котов і до Листвянки . Мені раптом здалося, що похід може закінчиться дуже швидко, стало сумно, але на допомогу прийшов короткочасний відпочинок і незабаром ми все-таки вийшли в гирлі Еловкі до 13.30-14.00, де встали на обід.

У гирлі Еловкі нас зустріла баня з покинутим бараком . Крім того, там виявилася розчищений майданчик для гри з м'ячем. Мабуть, це місце літнього табору або бази відпочинку, розрахованої на прийом туристів з катерів і теплоходів, які прибувають на нетривалий час пікніка або вихідні. Ми чекали, що хтось вийде нам назустріч, але марно. По всій видимості, сезон закрився і база була порожня. Близько лазні ми поїли як цивілізований люди, за столом в передбаннику, і, зрозуміло, прибрали за собою.

Близько 15.00 ми попрямували вглиб Приморського хребта вздовж Еловкі . Всупереч очікуванням, через годину бадьорого ходу ми так і не дійшли до перетину з ББТ, і нам довелося йти ще не менше години. Відстань виявилося більше 4 км, про що так само свідчив покажчик на перетині доріг « Еловка 7 км ».

По всій видимості, це дуже популярне місце для привалів, так як брёвнишкі уздовж костровіще добре притертою, а саме місце сильно витоптано. Там так само є вирізана дошка з термінами розпаду відходів цивілізації і стрілками покажчиками відстаней. Наприклад, зазначено, що до бухти Піщаної залишилося 27 км.

Перепочивши, ми продовжили наш похід, розраховуючи через 2 години знайти зимовище. Наївна надія дійти до Середніх Хомутов до вечора стала тихо і сумно розвіюватися. Радувало тільки те, що ми йдемо вже не по стежці, а по дорозі, хоча для справжнього туриста це буває не дуже приємно. Але виявилося, що дорога стара, місцями Еловка знайшла в ній нове русло, місцями дорога густо завалена буреломом і в обхід затоплених ділянок в'ється лісова стежка. У лісі було тихо, тільки засиділися куріпки несподівано злітали з кущів при нашому наближенні, немов на постріл, а по справжньому близько нас вітали голодні комарі і мошка.

Пройшовши ще близько 3 годині за тайзі, ми стали втрачати і другу надію - знайти зимовище. Дійшовши до нової розвилки доріг, де Еловка йшла в ущелину хребта вліво, ми вирішили набрати води, побоюючись, що далі води може не виявитися. З водою в руках ми пройшли ще близько години і близько 21-ої години, так і не знайшовши зимовище, вирішили зупинитися на нічліг серед лісу. На щастя, вода була присутня в лісових струмках після нашого прощання з Еловка і на сніданок у нас виявилося достатньо води.

Хочеться відзначити, що лісова стежка до місця нашої ночівлі йшла горизонтально, без підйомів і спусків,

завдяки чому ноги мені більше не відмовляли. І не відмовляли мені вони більше до самого кінця походу. Мій організм адаптувався до похідних навантажень.

День 3-ий: Перевал до Середнім хомути і складності стежки між Середніми і Верхніми хомут.

На третій день ми встали близько 9.00-9.30. Спалося в лісі дуже добре. Я навіть згадав розповіді родичів про дзвінку тайгову тишу. І насправді, незважаючи на рідкісні поодинокі голоси птахів, у вухах відчувався певний дзвін. Для слуху це прекрасний відпочинок після безперервного гулу міських комунікацій, комп'ютерної вентиляції та людської суєти. Але нам все не давали спокою вчорашні надії і очікування знайти зимовище і побачити поворот на перевал.

Згадуючи подробиці стежки на останніх 3 км перед нічлігом, спантеличені білою стрілкою на дереві, а також розгалуженням напрямків на болотистих ділянках. Михайло зробив вранці пробіжку до білої стрілки і до місць розгалужень і переконався, що вони не є дорогами ні на перевал, ні самостійними напрямками. В 11.07 ми продовжили шлях.

Після 30-40 хвилин ходьби ми як і раніше не побачили ніяких ознак зимарки, а стежка, переходячи в дорогу, пішла потроху вгору, а потім ще крутіше вгору, як йде зазвичай на перевал . Так і вийшло, дорога неухильно набирала і набирала висоту і ми пройшли по ній ще близько 1.5-2 годин до добре натоптаних місця з вирубаним словом на колоді «Байкал»

і покажчиком. Ми невимовно зраділи конкретики вказівки і вирішили відпочити. Почуття радості від визначеності подальшого походу надихнули Мишу вирізати ножем на колоді його нік «miksoid» і я теж не зміг стриматися від хуліганської витівки вирізати свій нік «metodist».

Тут хочу залишити ще одну замітку про супроводжуючих лісової шлях написах на дощатих плакатах з красиво вирізаними, поетичними висловлюваннями класиків літератури і поезії про природу. Такі написи допомагають повірити, що знаходишся на правильному шляху і стежка не випадкова. Крім того, на деревах час від часу видно залізні таблички з червоною смугою посередині.

Приблизно о 13.30 ми вирушили по стежці в зазначеному на колоді напрямку. Стежка в двох місцях розгалужувалася, але досвід з інтуїцією допомогли нам вибрати правильний напрямок, хоча напевно на деревах були присутні і зарубки, але, на свій сором, на той момент я ще не навчився надавати їм належного значення.

На перевалі в рясному кількості присутні кедрові дерева, а на землі уздовж стежки можна знайти впали шишки з горішками. Йти, перебираючи шишку, виявилося набагато спокійніше і веселіше. Властивості кедрової шишки в поході швидко оцінивши по достоїнству - вона не викликає спраги і втамовує голод.

Пройшовши через перевал, ми стали круто спускатися вниз. У перший раз я не позаздрив тим, хто ходить зустрічним напрямком, адже навіть на затяжному спуску, місцями дуже крутим, в ногах я став відчувати рясну тремтіння і невпевненість у власних силах.

Через 2.5 години ходби від покажчика на ББТ по стежці через перевал ми вийшли до мису Середні Хомути на берег Байкалу

. Байкал дуже тішив око, незважаючи на затягнуте хмарами небо.

Поки Іван з Михайлом затівали обід, я прогулявся до будиночка лісничого з картою, щоб уточнити подальший напрямок. Самого лісничого мені застати не вдалося, але досить привітно мене зустрів його син і на мої розпитування повідав про наявність стежки за Верхніми хомути і її виходу до берега, де нас чекатиме один притиск з глибиною води по коліно або трохи вище

. Така інформація мене дуже обнадіяла, адже в кінці серпня на момент нашого походу температура в Байкалі не перевищувала 8 градусів Цельсія і дуже не хотілося замерзати проходячи глибокі та тривалі броди.

Повернувшись на місце привалу біля берега Байкалу і закінчивши з обідом ми вирішили відпочити і пройти до верхніх Хомутов , Тим більше, що обриси наступного мису добре проглядалися і, здавалося, можна туди дійти протягом не більше, ніж 2 годин. Після обіду і відпочинку, ми вийшли в 18.00-18-30.

Місцями стрімчаста стежка вздовж гори нас неухильно вела вгору і вже через годину вивела нас на оглядовий майданчик, звідки відкривався чудовий панорамний вид на Байкал

. Тут хочеться відзначити, що за час походу ми обов'язково зупинялися в примітних місцях і на стежці, і на оглядових майданчиках, і в лісі, неодноразово милувалися навколишнього красою природи і її грандіозними творіннями.

Але в даному конкретному місці мені щось не давало спокою, я бачив як стежка на мис двоїться, троїться і втрачається. На рівні інтуїції я знайшов її вихід до місця спуску, але, по всій видимості, далі стежка йшла без обрисів на землі.

Тривога, що ми втратили стежку, здолала всіх. Ми ходили по горі по 200-300 метрів туди і назад, уважно стежили як йде стежка, де роздвоюється і втрачається, намагалися пройти кудись, але потрапляли в непрохідний бурелом або глухий кут, а спуск без орієнтирів здавався абсолютно зловісним і неймовірно крутим. Близько години ми розгадували виявлений ребус поки Мишко не висунув гіпотезу про зарубки на деревах і стежку вздовж них ... Звичайно, зараз мені смішно згадувати це, адже я читав про зарубки на сайті, та й в матеріалах в рюкзаку була інформація про зарубках, що позначають напрямок стежки . Злий жарт в черговий раз зі мною зіграла моя ж неуважність і ми втратили час дорогоцінного часу, поки знайшли точний напрям.

Тим часом, стежка самим незворушним і неймовірним до цього часу чином, круто пішла вниз. Другий раз і з великою силою ми все поспівчували тим, хто тут піднімається з важкими рюкзаками. Складний затяжний спуск пом'якшують дерева, що в достатку ростуть навколо і дозволяють триматися хоч за щось руками.

Після спуску ще один невеликий підйом на 50 метрів і далі стежка, виляючи під величезними каменями, місцями знову проповзаючи обривисті ділянки, виводить на пологий спуск в мису вірним Хомутов.

Ми встали на нічліг приблизно о 21.30, коли Байкал вже висвітлювала місяць. Виснажені важким спуском і підйомом, ми все вирішили скупатися в холодній воді при місячному світлі. Тільки холодна вода в нас знову повернула сили і ми почали розкладати намет і готувати вечерю. Вечеряли в повній темряві при світлі ручних і налобних ліхтарів, а потім пізно лягли спати.

День був дуже цікавий, тому що нам довелося по суті пройти два перевали, побувати в лісі і повернутися до Байкалу. Другий повноцінний день ходьби з навантаженням на плечах подарував приємну втому і часткове знемога. Поступово ми стали усвідомлювати, що вибрали дуже цікавий, різноманітний маршрут, і на наступний день нас чекає ще брід і чудові краєвиди бухти піщаної . Ми стали сподіватися, що найважче вже все позаду і нам залишилося зовсім небагато, щоб дістатися до пункту призначення - славної і красивої бухти Байкалу.

День четвертий: Притискачі і нічліг у бакланів Каменя.

Що й казати, після пізнього ночівлі на наступний ранок зовсім нема охоти вставати. Тому проспали ми знову трохи довше, ніж передбачалося і знову довелося виходити запізно, близько 11.30. Тут же, за Середніми хомути, я чомусь вирішив, що настав час стежці вийти на той самий притиск з глибиною по коліно. Адже вранці я пройшов кілька разів по берегу і не побачив нових зарубок для продовження обхідний стежки, ось і висновки зробив ... Це був черговий раз, коли мене підвела неуважність і ми пішли в притиски.

Поки ми проходили перші 20-30 метрів бродом, в воді з невеликою глибиною, все було не так страшно

, Але потім пішов другий притиск з максимальною глибиною по пояс і раптом стало все дуже цікаво.

Я став бити на сполох про необхідність повернення та пошуку правильного напрямку, але мої супутники, яких перед походом я неабияк налякав притисками і бродами, мабуть тільки і чекали цього моменту. Особливо Іван, адже при зрості 1 м 93 см вага його тіла вище 110 кг, і у нього достатньо підшкірного жиру, як у тюленя. Іван сказав, що його дістали ці козячі стежки, спуски і підйоми і йому набагато зручніше поплавати. Мені ця затія зовсім не подобалася, так як дорога фотоапаратура в моєму рюкзаку опинилася під ризиком бути втопленою, а підшкірного жиру у мене і поготів не вистачає, тобто я міг легко застудитися. Мій зріст хоч і вище середнього, але поступався Іванову на 10 см. Мені Іван пообіцяв, що сам пронесе мій рюкзак, там, де буде глибоко, і буде розслідувати обстановку на кожен наступний притиск і повідомляти глибину і тривалість.

Сприяло продовженню шляху по бродах і те, що на Байкалі встановився практично ідеальний штиль, а сонце добре гріло і радісно нам сяяло.

В результаті, на протязі кількох кілометрів ми заходили в воду близько 7-8 разів, чергуючи з переходами по гальці між місцями бродів. Вода виявилася чомусь не дуже холодною, і переходи до певного часу давалися терпимо. У парі місць доводилося йти по пояс у воді 30-40 метрів. У певному місці всім стало холодно і ми лягли грітися на гальці, обкладаючи теплими каменями і притискаючись до прогрітим сонячними променями стінок скельних берегів. Протягом усіх бродів у нас не було можливості піднятися на гору і якось їх обійти, тобто це треба робити завчасно або бути готовим довго йти по притискаючи. Винятком був лише один останній фатальний притиск, непрохідний навіть для Івана.

Іван пройшов спочатку по пояс, а потім і по груди у воді 50 метрів до видимого краю притиску, завернув за нього і деякий час не з'являвся. Через 5 хвилин він повернувся і сказав, що глибина води в точці, яку він не став вже перетинати, досягла його носа. Це був знак про те, що нам тепер потрібно одягатися і залазити на стрімкий берег в пошуках варіантів обходу притиску.

Благо, що місце перед останнім притиском виявилося не дуже крутим, хоча для того, щоб дістатися до лісової частини цього берега, нам знадобилося все-таки пару метрів проповзти вертикально вгору, дотягуючись і чіпляючись за коріння і стебла найближчих дерев, перш ніж ми змогли встати на ноги на землю.

Стежка знайшлася досить швидко. Мишка пройшов в одну строну, а я в іншу, потім я зробив дослідження додаткового спрямування між його дорогою і моєї, де через 50-70 метрів ходьби вгору, виявилася стежка із зарубками.

Так закінчилася наша епопея з бродами, і хоча попереду ще нам довелося минути пару бродів, але це вже практично негідно згадки, так як і в найглибшому місці глибина броду не перевищувала пояса і швидко спадала, а на другому притиску глибина води не перевищувала коліна.

Вибравшись з притисків і вставши на стежку, ми досить швидко знову опинилися на гальці і вже йшли по ній в пошуках зручного місця для обіду. Але характер місцевості виявився такий, що місць зручніше не потрапляло і пройти довелося ще 1.5-2 години.

В результаті ми знову тільки до 16.00 встали на обід, де нам зустрілася група студентів з лінгвістичного Університет в складі 15 осіб, що йдуть з бухти піщаної в напрямку Великого Голоустное. Ми проінструктували пару чоловік про те, як ми йшли, а між собою поспівчували хлопцям, адже їх команда сильно розтягнулася по березі, а попереду складні ділянки вимагали злагоджених дій, узгодження маршруту і напрямів. Дуже цікаво, чим закінчився їхній похід і які враження хлопці винесли з нього. Я підозрюю, що в підсумку хлопці могли неабияк нервово вимотатися і зіпсувати відносини один з одним. Все-таки похід такого рівня має на увазі наявність певного досвіду у кожного учасника групи та великий туристичний інтерес.

Ну а ми, з жартами і примовками, закінчували обід. Недалеко від місця нашої стоянки, знайшли велику, відполіровану хвилями Байкалу, велику кістку і химерний камінь, що нагадує причинне місце muskulinus-а. Жарти, безумовно дикі, але на 4-ий день відсутності TV, стільникового зв'язку та цивілізації можна легко знаходити розваги в дрібницях подібного плану.

Закінчивши обід в черговий раз близько 17.30-18.00, ми продовжили свій шлях в надії до вечора дістатися до бухти піщаної , Але природне освітлення диктує свої умови і нам довелося зробити зупинку

завидна, близько 21.00, навпроти бакланів Каменя.

Так закінчився четвертий день походу і 3-ий повний день ходьби, а ми так і не дісталися до заповітної бухти. А адже планували дійти за 2 дні і тільки тепер можна зрозуміти, наскільки наївним може бути такий план з обраним маршрутом, наявним досвідом підготовки і навантаженням.

День П'ятий: Бухта Піщана, тур. База «Байкальские дюни», миси «Малої дзвіниці», «Великої дзвіниці», «Дід», бухта «Бабуся», «Внучка».

В якості висновку можна промовчати про враження, які справили на мене бухта піщана . Від байкальских берегів навпаки «Бакланів каменю» до бухти піщаної порядку 1.5-2 годин ходу по зручній лісовій прибережній стежці.

Скала Малої Дзвіниці зустріла нас оточена туманом

, Загадкова і грандіозна. Дуже хотілося обійти мис по всіх можливих стежками, але час наближався до обіду і ми вирішили повернутися в ці місця після того, як знайдемо місце постійного табору.

І ми пройшли далі, зайшовши на територію турбази «Байкальские дюни» . Я зайшов до адміністраторів, щоб уточнити можливий варіант повернення в сел. Велике Голоустное на катері «Святий Лука» і переконався лише у відсутності місць на найближчі дні. На території бази розташовані затишні на вигляд будиночки з люксовими номерами. За обстановці на території, оформлення вулиць з новими ліхтарними стовпчиками і стоять чепурних лавочками на березі, можна судити, що база відпочинку розрахована на людей з хорошим достатком. У чому можна переконатися, якщо поцікавитися про вартість номерів.

Ставлення працівників бази до таких туристам як я, охарактеризував би як зневажливе. По всій видимості, працівники добре знають свого клієнта і, коли я відвідав базу вдруге, охорона мене не пустила не територія, хоча я всього лише хотів подивитися карту. Але у мене є право останнього слова і я хочу висловити своє обурення тим, як обгороджена база і чому прибережна зона біля самої води обгороджена від відвідування простими смертними ?! Думаю, на це немає ніяких прав, оскільки за законодавством територія біля води вважається нейтральною територією і не може перебувати у приватній власності.

Далі ми пройшли по бухті піщаної і подивилися на базу відпочинку «Піщану» з будиночками відпочинку совдепівського типу. І як то кажуть - третього не дано.

Мабуть є ще перспективи розвитку туризму і відпочинку в бухті, якщо існує тільки два рівня - VIP клас на «Байкальський Дюнах» і совдеп в « піщаної ». Ну має ж бути і що то середнє ... ну да ладно. У нас за спиною в рюкзаках свій будиночок на 4-е місця і кілька пакетів їжі, тому ми, люди володіють ступенем свободи і вибору місця зупинки

А зупинку і постійне місце табору нам довелося вибрати в бухті « бабуся ». Після закінчення сезону там виявилося зайнято лише два місця з десяти. Тому ми вибрали дуже гарне місце. З дровами відразу відчувалися проблеми і за ними доводиться йти метрів за 300-400 до лісу. Ми не зрубали жодного дерева - пиляли тільки пеньки і збирали мертві сучки. А після того, як наші сусіди несподівано негадано з яка прийшла оказією у вигляді невеликого теплохода зволили повернутися в цивілізацію, нам у спадок дісталася хороша оберемок дров.

Але найголовніше, це краса бухти бабусі і її гостинність для диких туристів. піщаний берег довжиною до 300 метрів, блакитний колір води, чудовий вид праворуч на мис Велика Дзвіниця і зліва мис Дід . А ззаду, в 30 хвилинах ходьби в гору, можна відвідати скелясті Лису гору і, в одній з найвищих точок, камінь Будди

. З гори відкривається широка панорама, з якої добре проглядається вид в сторону Малої Дзвіниці і Бакланов Каменя .

А протягом 15-20 хвилин ходьби в бік бухти Сінний по сусідству ховається невелика бухта Онучка .

Дуже приємно бувати в таких місцях з неймовірною енергетикою. Нам було дуже цікаво міркувати про те, що бухта бабуся мала називатися лагуною

, Так як в ній відсутні обладнані пірси, а в світлі сонця її вода переливається блакитними відтінками. Найбільш вдалий назви - це Лагуна Лазурна або Лазурна лагуна.

Ми прожили в Небесної лагуні 2 дня і в неділю, домовившись про попутному проїзді на невеликому теплоході до Великого Голоустное по 400 рублів з людини, поїхали

. Виявляється, можливо відвідати бухту піщану і за 400 рублів, якщо заздалегідь знати, де можна домовиться про проїзд.

Висновок.

Нам не вдалося здійснити план походу від Великого Голоустное до Бугульдейкі. Такий похід все-таки вимагає хорошого знання стежок, доріг і раціонального розрахунку сил, місць зупинок.

Найоптимальніший термін спокійного походу від Голоустное до бухти піщаної - 3 доби. За пройденого нами маршруту можна планувати похід протягом 3-діб, якщо дотримуватися наступного плану:

1 день: Б.Голоустное - Перетин ББТ з стежкою з паді Еловая (Або трохи далі в ліс, чим далі в ліс, тим легше буде наступний день).

2 день: Перехрестя ББТ - Верхні Хомути.

3 день: поверніться Хомути - Бухта піщана .

Перевагами маршруту в разі повернення на стежку відразу після Верхніх Хомутов, можна вважати мінімізацією ділянок з бродами в притискаючи, а так само різноманітність місцевості і хороші фізичні навантаження при ходьбі по гірських берегах і стежках, відмінні види з найвищих точок і оглядових майданчиків, лісові дари у вигляді кедрових шишок і лісової ягоди.

Недоліки: велика протяжність шляху (до 55 км), ніж у варіанті походу по притискаючи, суворої ходьби уздовж берега і велика протяжність, ніж по стежці в лісі між хребтами.