У Пестум - до його давньогрецьким храмам

13 квітня 2015 р 3:12 Пестум - Італія Липень 2014

12 -ий звіт (Про самостійну подорож по Італії), початок звітів - тут. 12 -ий звіт (Про самостійну подорож по Італії), початок звітів -   тут

В останньому звіті, який можна побачити тут - "З Риму на південь - в Салерно» , Я завершив свій звіт на місці, коли я прийшов на вокзал в Салерно, купив квиток за 3 євро і поїхав о 12.22 в містечко Пестум, до якого їхати всього 34 хвилин.

Продовжу послідовно.

27 липня 2014 роки (8-й день, неділя)

У Пестум я приїхав рівно за розкладом - о 12.56. Сам вокзал - просто невелика станція. Пестум знаходиться приблизно в 40 кілометрах на південь від Салерно.

- Відразу майже біля станції починається кріпосна стіна навколо Пестума, яку побудували стародавні римляни у 2 столітті нашої ери, в тому числі і для збереження вже тоді, що вважалися стародавніми - знаменитими храмами Пестума

-Стіни простягнулася на 5 кілометрів по периметру і по кутах має давні вежі.

-Пройдя в ворота і нікуди не звертаючи, я ось по цій доріжці-хвилин за 20 дійшов, до центру, де і розташовані храми.

-Перше, що я побачив це велика археологічна зона Пестума.

У давнину Посейдония (так спочатку називався Пестум) - входила до складу Великої Греції. Місто було засноване греками-колоністами з міста Сибариса в 7 столітті до нашої ери. Ім'я сибарита обожнювали млість і розкіш стали загальними.

Для побудови свого міста вони вибрали саме Салернский затоку, благодатний край, де в лютому вже розпускається мигдаль.

У 410 році до нашої ери -Пестум був захоплений італійським плем'ям Луканов, а 273 році сюди прийшли римляни і надовго.

Але через 700 років Рим упав, почалися вторгнення варварів в Італію, місто обезлюднів.

У 8-9 століттях, що залишилося мізерне населення Пестума, яке складалося в основному з пастухів і землевласників, стало страждати від новий -беди- разбойнічних набігів сарацинів (арабів), частина жителів загинула, а вцілілі пішли в гори. Так Пестум виявився покинутим на тисячу років.

-Спочатку я попрямував до музею, який знаходиться навпроти археологічної зони, з правого боку.

-Музей відкритий з 08.45 до 19.45.Виходной понеділок. Я купив відразу суміщений квиток в музей і в археологічну зону - за ціною 10 євро.

-У музеї знаходяться тільки знахідки зроблені при расскопках, саме в Пестуме і їх виявилося чимало

-Тут є і грецькі і римські амфори, древнє грецьке зброю.

-Але найбільше в ньому цікаві, розпису, які збереглися всередині храмів, але для збереження тепер перенесені в цей музей.

-На верхньому фото - "сцена симпосия» -це фрагмент фрески на саркофазі з гробниці Ниряльшіка (5 століття до нашої ери) сімпосій - це рітуалізірованое бенкет, в Стародавній Греції супроводжувалося бурхливими веселощами, ну ось так вони розважалися.

-На фото внизу -знаменітая фреска водолаза, її знайшли в 1968 році, в 500 метрах від міста в похоронній камері. Дивовижна знахідка отримала назву - гробниця нирців. На світлому тлі надгробної плити зображений стрибок у воду стрункого чоловіка, його голова злегка піднята вгору, і він сміливо дивиться вперед, переходячи зі світу реального в світ інший.

Гробниця нирців представляє величезний інтерес, так як датується часом близько 475 року до нашої ери, тобто епохою розквіту грецької живопису, зразки якої раніше взагалі не були відомі.

-Оглядом музей-на це пішло трохи менше години, я попрямував через дорогу до першого довколишньому храму - до храму, які греки присвятили богині Афіні.

-Було близько 14 годин і сонце палило сильно

-Храмів присвячений Афіні, був побудований стародавніми греками в 550 році до нашої ери.

-Спочатку цей храм назвали Храм Деметри, але подальші розкопки показали, що храм був зведений на честь богині Афіни. Будівля порівняно невелика і має довжину-32 метра і завширшки 14 метрів

-По давньоримської дорозі я попрямував до наступного храму - храм Посейдона.

-В центрі археологічної зони знаходиться могила засновника міста (на фото внизу), розташована на площі для народних зборів, за часів греків вона називалася агорою.

-К Агорі вже в римський час примикав гімнастичний зал з басейном і амфітеатром

-Храмів Посейдона був побудований стародавніми греками і їх видатним архітектором Либонь близько 500 року до нашої ери.

- У цього храму дуже потужні колони. Його довжина 60 метрів, а ширина 24 метри.

-Будинок побудовано з золотистого черепашнику, а в давнину було покрито тонким шаром білої штукатурки, а окремі деталі розфарбовані

-В новий час за ним закріпилася назва храму Посейдона, але сучасні історики архітектури, вважають, що швидше за все він був присвячений Зевсу і створений в наслідуванні знаменитого храму Зевса в Олімпії.

-Поруч з храмами находятсмя широкі кам'яні вівтарі, на яких приносили в жертву тварин і спалювали їх жир і кістки, а м'ясо греки з'їдали самі-смачно приготуй його - толк в їжі сибарити знали

-І ось в дали здався і третій храм - храм Гери і найдавніший храм Пестума

-Храмів Гери був побудований близько 600 року до нашої ери.

-Дліна храму Гери - 58 метрів, а ширина 24 метри. Храм споруджено з крупнозернистого вапняку і являє собою чудовий зразок архітектури доричного ордена з елементами ордена іонічного.

Єдино, що шкода, що всередину храмів заходити не можна, тільки навколо них

-В Пестуме, крім цих головних трьох храмів, збереглося також залишки Римського Форуму (2 століття до нашої ери- на фото внизу), залишки Агори (5 століття до нашої ери), руїни храму Мітра (2 століття до нашої ери), руїни критого італійського театру (1 століття до нашої ери) і критого ринку римлян (1 століття нашої ери)

-Територія археологічної зони велика і можна було побродити і по ним, але аж надто пекло сонце і я рушив далі до моря.

Я вийшов через інший вхід - в південній частині комплексу. Поруч з виходом розташовувалася стоянка для машин і ресторан (на фото внизу)

-З карт гугл я знав, що йти недалеко і йти треба уздовж стіни Пестума на захід по дорозі нікуди несворачівая.

-Вздовж дороги на пляж - з одного боку справа -шла кріпосна стіна Пестума, а зліва - фермерські поля італійців, можна було на час відчути себе в сільській Італії.

-Приблизно за 30 хвилин я дійшов до зони відпочинку, де розташовуються численні кемпінги, в тому числі для автотуристів. зайшов ось в цей супермаркет (на фото внизу-я знав, що він є-коли ще готувався вдома до поїздки і проходив цю дорогу віртуально) і купив пару-трійку пляшок пероні - за ціною 1,5 євро.

-А через 5 хвилин я вже був на невеликій безкоштовному пляжі для місцевих.

-Тут я і зупинився до вечора. Пестум славиться своїми широкими піщаними пляжами.

-Погода була отлічная- сонячна, море тепле

-Я чудово відпочив

-К вечора я повернувся пішки на станцію Пестума і о 19.40, на регіональному поїзді (електричці) повернувся в Салерно в 20.16 (електрички -ідут кожну годину).

Так завершився ще один день в Італії. Завтра у мене був більш насичений маршрут - я повинен був побувати в Геркулануме, після дістатися до Сорренто і потім опинитися вперше в житті на узбережжі Амальфі - в Позітано, але про це в наступному звіті, який можна подивитися - тут - "Самостійно в Геркуланом і Сорренто"