Аляска. Сьюард - льодовики, кити і птиці Кенан Фьордс

Мої розповіді про Аляску: Мої розповіді про Аляску:   Аляска

Аляска. Коли збуваються мрії ...

Аляска. Туманні фіорди Кетчикан

Аляска. Джуно - столична штучка

Аляска. Скагуей - дорога на Клондайк

Аляска. Льодовик Хаббард - Всі відтінки голубого і білого

Аляска. Анкорідж. Північний місто ...

Аляска. Національний парк Деналі. В гостях у грізлі ...

Аляска. «Celebrity Millennium» на тлі фіордів і льодовиків

Канада. Ванкувер. «Місто неонових вогнів»

Круїз по Алясці був найкоротшим з усіх наших круїзів. Ми вирішили, що тижні нам цілком вистачить, щоб побачити багато чого з того, чим багата берегова Аляска, а решту часу (і гроші) можна витратити на континентальну частину і її національні парки. Будинки це рішення здавалося дуже розумним, але в той ранній ранок, коли ми покидали корабель, я зрозуміла, що буду страшно сумувати за ранковим візитам китів, по фіордах за бортом корабля, по густій ​​і дуже зеленою тайзі, по сніжних вершин гір, по невеликих островам, де так люблять вити гнізда орли, по морському повітрю, просякнутих сіллю і хвоєю. Багато чого мені раптом стало не вистачати, і багато про що я тепер згадую зі світлою печаллю ...

Попереду нас чекала зовсім інша Аляска, зовсім інші тварини і кілометри тепер уже сухопутних доріг.

Попрощавшись з так вподобаним нам «Селебрити», ми поспішили на берег, щоб встигнути закинути поважчали від куплених подарунків валізи в готель і не запізнитися на чергову екскурсію, яка опинилася найкращою і найцікавішою за весь круїз.

Вирішуючи, чим зайняти цілий день в Сьюард (а тепер ми були не прив'язані до розкладу корабля), ми не сумнівалися, що фіорди будуть для нас найцікавішою екскурсією і досить-таки швидко знайшли те, що здалося привабливим - міні-круїз на невеликому кораблику по національному парку Кенан Фьордс, з підходом до льодовика. Тут теж не обійшлося без застережень, що китів та іншу живність нам ніхто не гарантує, але це ми вже проходили.

Найскладніше було вибрати час екскурсії - ранній ранок або ближче до полудня. Побоювань було багато - міг затриматися корабель по всяких-різних причин, могла підвести погода, влаштувавши густий ранковий туман або навіть злива, що на Алясці не рідкість, ми могли не встигнути закинути валізи в готель, ну і так далі. Після довгих і непримиренних суперечок, ми вирішили не брати найбільш ранню екскурсію, а ранкові години провести з користю, погулявши по Сьюард, щоб озирнутися, куди ми потрапили і заодно з'ясувати звідки стартує наш ранній автобус, на якому ми збиралися дістатися до Анкоріджа.

Сьюард зустрів ласкаво - сонцем, теплом і майже повною відсутністю вітру. Тривогу викликали страшні хмари, неспішно наповзає на місто з боку гір, але передбачати погоду на Алясці справа марна, у неї тут свої правила.

Сьюард - містечко невелике, навіть за місцевими мірками, і слава його залишилася в далекому минулому, коли він був морськими воротами Аляски. Саме до цих берегів пристав російський дослідник Аляски А. Баранов (в кінці 18 століття) і саме тут під його керівництвом був побудований многомачтовий корабель «Фрегат», перший на Західному узбережжі Америки. Сам Баранов не забутий, його ім'я увічнене в назві одного з островів, а сучасне місто названий на честь Державного Секретаря США У. Сьюарда, ініціатора покупки Аляски у царській Росії. Виходить, що ми цього товариша як би повинні сильно недолюблювати ...

У Сьюарда є і ще одна особливість - місто пов'язує з іншою Аляскою прекрасна дорога, по якій можна дістатися до Анкоріджа, а потім і парку Деналі, і на нашому шляху це був перший місто, з якого можна вибратися не тільки по воді або по повітрю.

А ще в Сьюард жив автор прапора Аляски, затвердженого на початку 20 століття - синє поле, як символ неба і незабудок і вісім зірок - Полярна зірка і ківш Великої Ведмедиці. Найкрасивіший прапор з усіх, що я бачила!

Користуючись теплою погодою, ми вирушили милуватися мариною, де нудьгував наш корабель в очікуванні нових мандрівників, і тихесенько погойдувалися яхточки рибалок - рибна ловля тут не просто хобі, і кожен рибалка виловлює величезна кількість риби за один вихід в море. Атракцію з риболовлею можна купити, і якщо вам пощастить виловити рекордну за вагою рибину, фотографію щасливчика вивісять під рубрикою «Улов дня» тут же, в порту.

Ловити ми нікого не збиралися, а ось подивитися, чим багаті води навколо Сьюарда, було цікаво. Треба визнати, що змагатися з рибалками було б проблематично - кілометрових свіжовиловлених рибин вміло потрошили тут же, на довгих металевих прилавках, чайки божеволіли від такого розкішного бенкету і нахабно стрибали під ніж, юна рибалка так хвацько обробляла рибину на філе, що стало зрозуміло - така робота для неї не вперше.

Увечері ми вечеряли явно цією рибою в одному з ресторанчиків Сьюарда - дуже смачна на Алясці риба, і не важливо, як вона називається ...

Є в біографії Сьюарда і сумна дата - Велике Аляскинское Землетрус 1964 роки (друге за потужності всіх землетрусів на землі) зруйнував місто дощенту, а то, що встояло, було змито гігантським цунамі. Подія це пам'ятають донині і рівно опівдні в місті звучить сирена навчальної тривоги. Почути цей рев нам не довелося, в полудень ми вирушали до фьордам, але про сирени попереджають всіх туристів, щоб марно не лякалися. Самі жителі на неї давно не реагують і мені цікаво, чи допоможе вона, якщо щось трапиться страшне ...

Поки ми милувалися сонячним містом, хмара наповзала і наповзала, набираючись десь дощу, а може бути і зливи. Настрої це не покращувало, морська екскурсія погрожувала стати черговим випробуванням і виникало закономірне питання - чи побачимо ми обіцяну живність в дощ. Розмова з рибалками з одного боку засмутив - дощ в Сьюард справа звична, особливо в другій половині дня, але з іншого боку втішив - китам опади не заважають, якщо будуть кити, будуть і птиці, а видри дощ і зовсім обожнюють.

Відловив неспішний аляскинський інтернет (диво дивне насправді, я на таке навіть не сподівалася!) І оновивши погоду, я морально підготувалася до рясних опадів (потерплю, раз китам і видра це не заважає) і навіть примудрилася зателефонувати на батьківщину, поки Росія не заснула міцним сном - одинадцять годин різниці дуже напружували.

Контора, що обіцяла нам екскурсію, перебувала тут же, на березі (здається мені, це її інтернет ми їли в особистих цілях). Спроби з'ясувати куди йти і де будуватися, щоб потрапити на кораблик, так ні до чого і не привели і, розшукавши в нашій броні назву корабля, ми вирушили займати чергу на посадку, щоб сидіти ближче до відкритій палубі, але мати можливість швидко змотатися в тепло , вибухнув стихії, згідно з прогнозом ...

Відразу скажу - це була найкраща екскурсія! Ми побачили все і всіх - китів, косаток, орлів, тупиків, видр, тюленів, хмари пташиної дрібниці, в якій я не особливо розбираюся, дійшли до льодовика, незважаючи на погоду, насолодилися видами фіордів у всій їх красі, і весь цей час нас супроводжували мешканці морських глибин.

Всі шість годин (а за фактом набагато більше) екскурсії, яку не зіпсував вибухнула-таки дощ, залівшій мій багатостраждальний фотоапарат, на страшному вітрі, мало не збиває з ніг, з потоками води від дощу і хвиль, стікає струмками по куртці, з дикими стрибками кораблика з хвилі на хвилю, головним було неймовірне достаток тварин і птахів, яке я навіть припустити не могла! Я не встигала стрибати з борту на борт, нестися на ніс кораблика, перебігати на корму - всюди було що подивитися і кого сфотографувати. Тих, хто за весь час так ні разу не вийшов з теплого салону (а таких було чимало), я не зрозуміла - навіщо витрачати гроші на те, що зовсім не цікаво? Заливатися в барі можна і на березі, без зайвих витрат. Втім, думаю вони нас теж не розуміли, і наше маніакальне бажання стирчати купу годин на холоді їх дивувало не менш ...

Не знаю, чи то правда навколо Сьюарда так багато всякої живності, то чи капітан нам дісталася везуча, то чи просто фарт попер, але такого достатку я ніяк не очікувала і чесно мерзла всі шість годин екскурсії, щоб не пропустити що-небудь цікаве.

Те, що нам дісталася виключно жіноча команда на кораблику, спочатку напружило - дуже вже юними виглядали дівчата, а капітан і зовсім, тягнула на школярку старших класів. Але з командою і, особливо капітаном, нам дуже пощастило - сумніваюся, що хто-небудь ще так азартно ганявся за китами, чатував косаток і терпляче чекав, що вирішать тупики - вилізти на скелю або полетіти. Все, що ми побачили, цілком і повністю заслуга нашого юного капітана ...

Тільки-но ми відійшли від пірса, беручи курс на бухту Воскресіння, як здалися видри, погойдуються на невеликих поки ще хвилях. Видр було багато - значить, дощу нам все-таки не уникнути. Ажіотірованная видовищем натовп рвонула на борт, поспішаючи відобразити видр, категорично не бажали повертатися до кораблику потрібним ракурсом. Видри насолоджувалися передчуттям дощу, грілися в не сказати, щоб теплій воді і виглядали вельми задоволеними життям. Потім ми зустрічали їх дуже багато, на різних відстанях і тільки побачивши видр поблизу, я зрозуміла, що вони, по-перше, дуже великі, а по-друге, дуже зубасті. Видри сподобалися не тільки мені, є в них щось дуже симпатичне ...

Розпрощавшись з видрами, я понеслася на інший борт, де повільно пропливав льодовик. Моторошно заважали хмари, ще більше заважав туман, але льодовиках все-на-віч і хотілося б, щоб ми все-таки врятували цю красу від загибелі. Вчені підрахували, що якщо потепління клімату триватиме і далі, незабаром від льодовиків нічого не залишиться. Потрібно щось робити!

А потім здалися косатки. Правда, пливли вони досить далеко, на тлі мальовничих скель, зарослих тайгою, і помічені були тільки завдяки їх плавників, але наша капітан не розгубилася і змінивши курс, підійшла ближче. А косатки втекли, виринувши там, де ми були буквально пару секунд назад. Ганялися ми один за одним хвилин тридцять - невловимі косатки тікали, а ми все ніяк не могли вгадати, де вони з'являться наступного разу. Познущавшись досхочу над капітаном, та й над усіма нами, косатки остаточно пішли на глибину і де вони після цього виринули, так і залишилося великим секретом для всіх нас. Щось я встигла сфотографувати, але результат мене категорично не влаштував - хотілося більшого або хоча б того, що бачили очі.

Відразу хочу сказати про правильність написання слова «косатка». Я якось не замислювалася, як правильно, з буквою «о» або «а». Не сильно довіряючи люблячому прибрехати інтернету, з'ясувала це питання у фахівця. Все-таки правильно «косатка», хоча в інтернеті є обидва варіанти написання. Біолог з світовим ім'ям запевнив мене, що косатка - це птах родини ластівкові, а косатка - то, що я бачила в затоці.

Косатки потім ще кілька разів показувалися на горизонті, але підійти до них ближче так і не вдалося - чи то погода винна, чи то настрій у них було недружнє, піди розберися ...

Пострибавши трошки по високим хвилях і помилувавшись красивими скелями, ідеально доповнять суворий пейзаж (хто б повірив, що годину тому все навколо заливало яскраве сонце!), Ми мало не злякали ширяють над водою птахів.

Птахи були явно зайняті чимось важливим і на нас не відреагували, а що з'явилися фонтани значили тільки одне - тут годуються кити.

Ось тут фотографувати китів було набагато простіше! Птахи, на відміну від нас, бачили, куди направляються кити під водою і служили непоганим орієнтиром, летячи за ними багатоголосої зграєю. Кити гнали планктон до поверхні води, птиці дружно кидалися скльовувати дармової корм, і тут з'являлася довгоочікувана голова морського гіганта. Народ кричав щось гучне і радісне, поспішаючи зробити епохальний кадр, кит плюхається назад, в воду, і зникав в глибинах, махнувши на прощання хвостом. Якщо птахи не розліталися - значить, уявлення продовжиться. Ну, а якщо зграйка полетіла далі, значить кити йдуть і треба наздоганяти всю цю гучну компанію.

Скільки часу ми скакали по хвилях, ловлячи тікають китів, я сказати не можу, не до годинника мені було. Але замерзла я жахливо, та й не я одна. Зате китів надивилася-нафотографировались в волю! Побачити їх так близько, та ще з усіма подробицями у вигляді відкритих пащ, величезних плавників, перевертають догори черевом, шумно плюхатися в воду і ефектно змахує хвостом, я ніяк не очікувала.

Через високі хвилі і качки не всі фотографії вийшли, але навіть те, що залишилося, мене цілком влаштувало - китами Аляска мені догодила!
Пташок я теж не залишила без уваги, як-не-як, саме вони допомогли полюванні за китами, та й виглядали їх зграї дуже мальовничо на тлі суворих скель.

Ці ж пташки навели нас на тупиків. Капітан пообіцяла підійти ближче до скелі, на якій зазвичай сидять тупики, але почався дощ зігнав їх в воду і малюсінькі цятки то підскакує на гребені хвилі, то зникаючі з очей, я розгледіла не відразу. Довгий ланцюжок тупиків спритно тікала від нашого корабля, а вже коли вони злетіли, шансів їх зняти майже не залишилося - виявляється, у глухих кутів дуже стрімкий політ. Загалом, тепер я сплю і бачу подорож до Ісландії, до тупикам ...

Потім знову були видри, на цей раз насолоджувалися почався-таки дощем, ще раз зустрілися кити, котрі граються всієї великої китової сім'єю, знову видри і безліч птахів. Щоразу капітан гальмувала кораблик і підказувала, куди бігти, щоб краще бачити - на якийсь із бортів або на ніс, що не поскупилася відкрити для всіх. Яке там піти погрітися, коли треба бігати по всьому кораблику. Вітер до цього часу абсолютно знахабнів, вирішивши заморозити все живе, до чого він діставав, туман перемішався з наданими дощем, мокра палуба йшла з-під ніг, повторюючи викрутаси роздратувався хвиль - навіть подумати про гарячому чаї було колись, не те, що піти його купити і випити.

Повз ще одного льодовика ми пройшли на солідному відстані, капітан вирішила не підходити до нього з-за бурхливою негоди. Хоча інші кораблики згортали в протоку, що веде до льодовика, нам запропонували ризикнути і піти далі, в надії на нормальну, ну або хоча б не таку страшну погоду, пообіцявши по дорозі підійти до парочки водоспадів. Зрозуміло, що ніхто і не думав заперечувати і сперечатися - капітану видніше.

Водоспади ми побачили, та ще з пливуть поруч видрами (то, що їх дуже багато в цих місцях, я читала, але що їх ТАК багато, я не здогадувалася!), Але надія на хорошу погоду не виправдалася - льодовик потопав в тумані, та ще й поливати зливою. Багато хто вирішив не виходити з тепла салону на вогкий холод, але ми побігли на ніс кораблика, щоб розгледіти хоч щось.

Чим ближче ми підбиралися до льодовика, тим більше ставало крижинок і крижин, що пливуть по воді, тим обережніше капітан вела корабель, малесенькими кроками підбираючись до величезної блакитний стіні вікового льоду. Одна справа, підходити до льодовика на величезному круїзному лайнері і зовсім інша, коли ти стоїш на носі невеликого кораблика, а навколо голосно шарудять крижини, що труться про боки і норовлять якщо не перевернути, то хоча б звернути з курсу невелике суденце.

Зверху лило так, що фотографувати довелося на дотик, понадіявшись на авось - фотоапарати нині пішли розумні, сам розбереться на чому фокусуватися. Я не встигала протирати об'єктив від заливала його води! Який там рукав, коли вода юшила з усіх боків відразу, підганяє вітер. За моїми очками текли бурхливі потоки, але без них було ще гірше - дощ почав заливати очі. Абсолютно осліпнувши від шмагати навколо зливи, я просто жала кнопку фотоапарата, орієнтуючись на ледь помітну громаду льодовика і мало не запізнилася потримати в руках справжнісінький, хоч і дуже маленький айсберг, виловлений для нас спеціально. Ну як не помацати льодовик, що не погладити вікові льоди! Такого може більше і не трапиться в житті ...

Стихії стихіями, але у льодовика ми простояли досить довго, щоб встигнути грунтовно промокнути і щоб сфотографувати це диво природи з усіх боків. Зрозуміло, що в сонячну погоду все було б набагато красивіше, але зате я на власній шкурі відчула всі викрутаси аляскинского клімату.

Після такого ґрунтовного душа, під який потрапив мій фотоапарат (ну не щастить моєї Соньку, вічно їй дістається більше всіх!), Йти в тепло я не ризикнула - що робити, якщо запітніє об'єктив? А то, що він запітніє, я навіть не сумнівалася.

Ну і щоб мені не було так вже сумно стирчати на вітрі промоклий до нитки, біля кораблика виринув кит. Так близько зустріти кита - це подарунок, та ще й який! Злякатися я не встигла, а закричати, закликаючи чоловіка на підмогу, встигла. Як сама не випала - і зараз не зрозуміло, але бачили б ви, які кити величезні, як голосно вони кричать і як оглушливо фиркають, випускаючи фонтани! Цього кита ніхто не очікував, навіть наша капітан. І закричала вона, коли він вистрибнув, голосніше за всіх нас, розбурхав навіть тих, хто мирно дрімав, заколисаний теплом салону і хитавицею. Це був грандіозний кит !!!

У гонитві за ним ми сильно пішли в сторону, зробивши чималий гак. Кіт попався не примхливий, ховатися від нас навіть не збирався, але і особливих кульбітів виробляти теж не бажав. Видно, вирішив, що лякав всіх і вистачить з нас. До цього часу стало зрозуміло, що заявлені шість годин сильно розтягнуться, і в місто ми повернемося дуже пізно. Особисто мене це не засмутило, наш автобус вирушав рано вранці і ми були вільні всю ніч.

Тут знову з'явилися птахи, обліпили мокрі скелі, знову захиталися на хвилях видри - я їм навіть позаздрила, такий дощ, а вони кайф ловлять! А капітан пообіцяла, що зараз будуть котики (або тюлені, або морські леви - як пощастить) і направила корабель до скель.

Не скажу, що скелі були сповнені котиків, бачила я лежбища і понаселеннее, але з огляду на погодний фактор, вважаю, що нам пощастило побачити хоч щось. Тупики, зазвичай є сусідами з ластоногими, втекли від дощу невідомо куди, що зрозуміло, дуже мене засмутило. Скільки ми не розгойдувалися на хвилях, намагаючись стояти тихенько, котики так і не зібралися великим колективом. Але і ті, що лежали на скелях, які не втекли, і то добре ...

Статистика стверджує, що тут, на території національного парку Кенан Фьордс, мешкає вісімдесят відсотків всіх морських птахів Північної Америки (близько 40 мільйонів особин), а на островах Алеутской гряди живуть тюлені, морські леви, моржі і котики. Про китів, косаток і видр я вже говорила, повторюватися не буду. В общем-то я зі статистикою не сперечаюся, в це достаток я повірила відразу ж, і можу тільки уявити, як багато тут морських тварин в сонячну погоду і як просто їх розглядати в штиль ...

Намилувавшись ластоногими, ліниво розваленими на скелях, я зрозуміла, що далі стояти на відкритій усім вітрам і всім дощів палубі у мене не залишилося ніяких сил. Глибоко заморожений організм просився туди, де сухо і тепло, та й фотоапарат треба було рятувати, мені їм ще знімати і знімати ...

У салоні було затишно, народ працював щелепами, жуючи бутерброди і відігрівався гарячою кавою, не сильно заморочуючись на те, що пропливав мимо кораблика.

Об'єктив мого Соньки відразу запітнів, і я нервувала всю дорогу, ламаючи голову, наскільки все серйозно. Коли попереду показався Сьюард, відігрілися і я, і фотоапарат і виходити на холод нікому зовсім не хотілося, але знову здалися видри і я понеслася ...

Тривала, але така цікава екскурсія, підійшла до кінця, а разом з нею закінчилася і морська частина подорожі по Алясці.

Попереду нас чекали гори, річки, дикий-дикий світ, ведмеді, яких я дуже хотіла сфотографувати, але поки мені цього не вдавалося, і кілометри, що прийшли на зміну морським миль.

Не всі, побачене в круїзі, стало розповідями. Я пропустила висадку на острові Чичагова, коли ми цілий день колесили по ледве помітним стежками, вишукуючи ведмедів, яких тут видимо-ні мабуть (нам дісталося «не бачене»). Хитрі ведмедики зустрічатися з нами не бажали і тікали, ледь почувши гул машини. Те, що бачили очі, вперто не хотіли бачити наші фотоапарати, які відмовляються знімати бурі шкури, тікали в густих кущах. На втіху я милувалася абсолютно казковими пейзажами практично безлюдного острова, де з'являються люди виключно в сезон круїзів по Алясці. В інший час тут панує дика життя ...

Я не показала і сотої частки так вразили мене фіордів, зарослих непрохідною тайгою. Кожен день ми забиралися все глибше на північ, де снігу не тануть навіть влітку, і картини неймовірної краси неспішно пропливали за бортом корабля, змушуючи нас по черзі чергувати на відкритому всім вітрам балконі каюти, щоб не пропустити нічого з зачаровують пейзажів ...

Навіть кити, і ті далеко не всі потрапили на сторінки моїх звітів - я з великими труднощами відбирала покладені 50 фотографій, вирішуючи, що принести в жертву. Де вже тут пробитися китам, коли навколо стільки всього, що хочеться неодмінно показати. Але кити стали найбільшим подарунком від Аляски - я так довго мріяла їх побачити ...

А ще були дельфіни, правда, в кількості набагато меншому, ніж кити, але зате їх косяки грали з кораблем в догонялки і хвацько обганяли нас, несучись кудись за горизонт. Не знайшлося місця для дельфінів в моїх оповіданнях ...

Були білі ночі ...

Було багато заходів-світанків ...

І вся ця дивовижна земля, ім'я якої Аляска, дуже погано поміщається в строгі рамки розповіді, коли треба стежити, щоб не було надто багато букв і ще суворіше стежити, щоб не прихопити більше покладених фотографій ...

Радує те, що це ще не прощання, що попереду багато чого цікавого і якщо морську подорож подарувало зустріч з китами, то сухопутне порадувало зустріччю з справжнім грізлі, і не тільки з ним ...

І трохи корисностей в кінці.

• Екскурсія «Kenai Fjords Tours» обійшлася нам у 319 доларів на двох
  • Заявлений час, з 11.30 до 17.30, за фактом виявилося сильно применшення. Хоча, можливо, це просто наш капітан вирішила показати все, чим багатий Кенан Фіорд і махнула рукою на час
  • Під час екскурсії можна купити гарячий чай або кава, легкий перекус. В квиток входив ланч-бокс, з бутербродом, шоколадкою, батончиком-мюслі і яблуком. Може було ще щось, я так і не викроїла час на пожувати
  • Під час екскурсії дуже холодно. Утеплювати!
  • Качка була конкретна, напевно, краще прийняти таблетку. Але холод, а головне, велика кількість морських тварин, діють краще будь-яких ліків - перевірено особисто
  • Повторюся вкотре, хороший об'єктив потрібен, не завжди можна було підійти близько, а фотографувати там є що
  • Добре б мати рукав на фотоапарат. Не скажу, що він сильно допоміг, але без нього було б гірше. Фотоапарати після купання у льодовика вижили - це головне