Вся планета Земля на вашому ПК

8. висновок
  9. Переваги програми:
  10. Недоліки програми:

Вступ

Ще в середині дев'яностих років ми могли це бачити тільки в американських фільмах. У той час мало хто міг повірити в те, що з екрану ноутбука можна споглядати всю планету в цілому, і наблизити до висоти пташиного польоту будь-якій її ділянку. Сьогодні це стало реальністю. В даному огляді ви ознайомитеся з вельми рідкісним і унікальним типом програм - віртуальними інтерактивними картами світу. І хоча з їх допомогою можна в реальному часі спостерігати пересування людей з супутника, можливості розглянутих нами утиліт вражають! Отже, в огляді беруть участь програми World Wind від самої NASA і Google Earch. Варто зазначити, що для використання обох програм буде потрібно високошвидкісний доступ до інтернет (Dial Up явно не здатний оперативно справлятися з такими великими обсягами інформації) і чималий запас зарубіжного трафіку. Розглянемо утиліти більш детально. NASA World Wind

Розробник: NASA
Web-сайт: worldwind.arc.nasa.gov
Розмір програми: 45 Мб (модуль Blue Marble - 124 Мб)
Вартість: Freeware

Інсталяція, особливості інтерфейсу

Установка NASA World Wind гранично проста і типова для багатьох програм, тому не будемо акцентувати на цьому увагу. Інтерфейс програми, хоча і не відрізняється вишуканістю, приємний на вид і досить функціональний. У верхній частині основного вікна програми знаходяться всі функціональні кнопки. Вони в більшій мірі служать для налаштування відображення обраної ділянки планети. І тільки деякі кнопки викликають додаткові функції програми (які будуть описані в наступному підрозділі). В основній частині програмного вікна цілком відображається наша планета - Земля. Віртуальний глобус можна обертати в усіх напрямках і наближати потрібний нам ділянку. При бажанні, можна відобразити кордону і прапори держав, назви міст і областей, а також точні координати обраної точки на карті.

функціональні особливості

У міру наближення ділянок планети, World Wind завантажує детальне зображення, відповідне йому. Система Blue Marble дозволяє відображати планету зі звичною для нас кольоровою гамою (відомо, що знімки з супутника трохи спотворюють кольору) в масштабі 1 кілометр на піксель. При наближенні до міст, Земля ділиться мозаїкою на ділянки зібрані зі знімків LandSat 7 1999-2003 років і оброблених в NASA. Кожна така ділянка окремо завантажується з Інтернету. Масштаб даних знімків досягає 15 метрів на піксель. Однак для США передбачені більш детальні чорно-білі знімки в масштабі до 1 метра на піксель.

Натисканням лівої клавіші мишки по прапору цікавить вас держави, ви потрапляєте в віртуальну довідкову систему CIA World Fact Book , Яка покаже вам карту обраної країни і виведе зведену інформацію про неї.

А після натискання мишкою на що цікавить вас місто, ви потрапляєте на сторінки віртуальної всезнайки Wikipedia , Яка розповість вам про найбільш відомі визначні пам'ятки і викладе деякі факти з історії міста.

Окремо варто згадати вбудовані модулі WWS Browser і Scientific Visualization Studio. Перший відкриває доступ до інформації з сервера NASA і дозволяє дізнатися стан погодних умов, хмарності, морського дна, рівня радіації, пожеж в різних точках планети станом на певну дату. У програмі передбачена можливість створення анімації з декількох знімків однієї ділянки планети, що дозволить більш наочно уявити, як відбувалися на ній зміни за певний проміжок часу. Другий, не менш цікавий модуль, Scientific Visualization Studio, дозволяє створити невеликий ролик про інтерактивному зміні ділянок Землі, на яких відбувалися стихійні лиха (пожежі, тайфуни, землетруси та ін.). У базі даних зберігаються дані про несприятливі події нашої планети починаючи з грудня 2002 року. Знімки оновлюються щодня.

висновок

Відмінна інтерактивна карта світу, хоча і має деякі недоліки. Але, погодьтеся, для NASA можна пробачити відсутність інформації про банки, ресторанах і залізничних коліях. Для дослідників у сфері географії та вчителів World Wind, воістину, неймовірна знахідка.

Переваги програми:

Безкоштовне розповсюдження;
Доступність вихідного коду;
Простота у використанні;
Багаті можливості вбудованих модулів WWS Browser і Scientific Visualization Studio;

Недоліки програми:

Програма споживає чималі обсяги зарубіжного трафіку інтернет;
Великий (разом з модулем Blue Marble) розмір файлу;
Відсутня інформація про банках, магазинах, ресторанах, ж / д шляхах і т.д .;
Немає можливості пошуку; Google Earth

Розробник: Google
Web-сайт: earth.google.com
Розмір програми: 10,5 Мб
Вартість: Freeware (без модулів), Google Earth Plus - $ 20, Google Earth Pro - $ 400

Інсталяція, особливості інтерфейсу

З установкою Google Earth все так же просто, як і з попередньою програмою огляду. А ось інтерфейс, на наш погляд, більш доброзичливий і функціональний, ніж у NASA World Wind. У лівій частині програми розташовані модулі пошукової системи, інформація про найближчі визначні пам'ятки і список об'єктів, що відображаються (ресторанів, банків, автодоріг, магазинів та ін.). У нижній частині основного вікна розташувався навігатор, який спрощує процес переміщення по карті. В основній частині вікна програми затишно розташувалася сама карта. До слова, навігація по ній набагато більш функціональна, ніж в NASA World Wind. Крім наближення і обертання, її можна ще й крутити в будь-якому напрямку, а також довільно вибирати положення камери. Таке ефективне управління досягнуто за рахунок використання API OpenGL і DirectX, причому в налаштуваннях можна вказати, який саме інтерфейс використовувати.

функціональні особливості

При першому ж запуску, програма Google Earth завантажує образ планети з інтернету. Так, в програмі не предустановленна навіть текстура Землі. Напевно, за рахунок цього розробники вирішили заощадити на розмірі дистрибутива програми. Після World Wind, в Google Earth відразу привертає увагу модуль пошуку. І хоча він не підтримує кирилицю, на запит "Moscow" програма моментально відреагувала плавним наближенням камери до столиці Росії з наступним завантаженням її території. Все видно досить чітко, а при ще більшому наближенні програма дозволяє розгледіти дахи будинків і автомобілі на дорогах. Вони, звичайно, нерухомі, але все ж картинка в цілому дає можливість побачити місто детальніше, ніж в NASA World Wind. Деякі міста (наприклад, Сан-Франциско) виконані у вигляді тривимірної моделі. При максимальному наближенні таких 3D-міст створюється ефект присутності. Ще більшої видовищності додають написи з позначенням вулиць, ресторанів і кафе.

З додаткових можливостей відзначимо визначення мінімальної відстані між двома будь-якими точками планети, велика кількість налаштувань і можливість відображення безлічі таких об'єктів як банки, магазини, ресторани та ін .. Продуманий пошукової модуль дозволить без праці потрапити в потрібне місто, країну або ж до однієї з численних пам'яток нашої планети.

висновок

Google Earth безумовно заслуговує найкращих оцінок. На відміну від World Wind, в ньому набагато якісніше видно ділянки Землі при максимальному наближенні. А в деяких містах, виконаних в 3D, можна розгледіти навіть пішоходів. Плюс до всього функціональна система пошуку, відображення звичних для нас у повсякденному житті реально існуючих об'єктів.

Переваги програми:

Безкоштовне розповсюдження;
Малий розмір викачуваного файлу;
Простота у використанні;
Пошукової модуль;
Якісні знімки, тривимірні моделі деяких міст;

Недоліки програми:

У програмі немає можливості порівняти зміни, що відбулися на території за певний період часу;
Програма споживає чималі обсяги зарубіжного трафіку інтернет;