Міста і замки, аромати і смаки Франції

Галопом по Європах або «Міста і замки, аромати і смаки Франції».

День 1.

Почався наш тур в Домодєдово, де нашій групі мав бути переліт до Дюссельдорфа німецькими авіалініями «Ейр Берлін». Відразу скажу, що авіакомпанія бюджетна - на обід видали по 1 бутерброду і попити.

По приїзду нас чекав наш автобус - новий, гарний, золотистий з логотипом «Туртрансвояж».

Заселилися в готель на околиці Антверпена - дуже затишний, акуратний.

День 2.

Вранці нас чекали дрібний дощ і знайомство з Антверпеном. Антверпен нагадав мені Відень - схожі білі будинки, магазинчики, вулиці. Дуже сподобалися різнокольорові будиночки, тісно жмущіеся один до одного; вітрини, повні шоколадок, цукерок та інших солодощів; собор, на якому дзвони не просто дзвонили, а грали мелодію; картопля фрі - як розповів нам гід родом він саме з Бельгії - і завдяки їх фірмовому способу приготування він набагато смачніше того картоплі фрі, до якого ми звикли.

У другій половині дня ми переїхали в Брюгге - який ще називають Північною Венецією через велику кількість каналів. Брюгге залишився в пам'яті містом дощу, вузьких мостів через канали, статуєю Яну Непомуцького (і звідки в Бельгії чеський святий), гарячих бельгійських вафель, рясно посипаних цукровою пудрою. Надовго в моїй пам'яті залишиться коробочка смачних шоколадних цукерок, зроблених вручну, з різноманітними начинками.

А ще запам'ятався полум'яний монолог літній бельгійки - продавщиці маленького магазинчика сувенірів: «о, ці російські туристи, вони не знають ніякої іноземну мову, їх неможливо зрозуміти, з ними так складно, коли намагаєшся їм щось продати ....»

Увечері ми заселилися в чудовий готель в Гаврі з красивим видом на затоку і міст.

День 3.

Першою нас чекала село Етрета. Спочатку зустріла нас проливним дощем і сильним вітром. Через годину погода різко змінилася - небо прояснилося, виглянуло сонце і почало припікати - причому погода налагодилася рівно в той момент, коли ми пішли з узбережжя і вирішили погуляти по самій селі.

Тому враження від фігурних скель померкли від вражень від чудових витончених французьких будиночків.

З Етрета ми переїхали в Руан, місто, де спалили Жанну Д'арк.

Руан виявився одним із самих сонячних міст на нашому маршруті. Єдина прикрість - все собори по ходу нашої екскурсії виявилися закриті - то на захід, то на профілактику.

Вузькі вулички з фахерковимі будинками, гарними вітринами магазинів - непередаваний захват від того, що ти у Франції. Приємно було посидіти у вуличному кафе біля стін собору Нотр Дам насолоджуючись прекрасним кави і смачним гарячим багетом з розплавленим сиром.

Увечері нас чекав рибальське містечко Онфлер, дегустація Сидру і Кальвадосу, а так само вечерю з устрицями. На дегустації ми перепробували кілька сортів сидру і кальвадосу - сидр сподобався надзвичайно - приємний цікавий смак, а ось кальвадос розчарував - самогонка зі слабким яблучним присмаком. Самим незвичайним враженням в цей день стала довгоочікувана дегустація устриць - було дуже хвилююче: як їх брати правильно, як поливати лимонним соком, як дегустувати, а раптом не сподобається і що тоді робити? На щастя на смак вони виявилися більш приємний, ніж їх описують. Так само вдалося спробувати суп з мідії: це коли тобі приносять величезну каструлю повну черепашок з мідіями, рясно посипаних сирок Камамбер смачніше супу у Франції я не їла!

День 4.

Поїздка на острів Мон-Сен-Мішель виявилася пробіжкою по вузьких вуличках за гідом до стін абатства, швидким оглядом самого абатства і не менш швидким спуском назад, щоб встигнути до автобусу. Часу ледь вистачило на покупку сувенірів. Поему на цю красу було виділено так мало часу - не зрозуміло. Зате в портовому містечку Сен Мало ми провели майже половину дня, спочатку гуляючи по фортечних стін з невиразними видами, а потім просто гуляючи по місту.

Так, Сен-Мало гарний, але йому дуже і дуже далеко до Мон-Сен-Мішель

Часу виділеного на вечерю цілком вистачило, щоб повечеряти рази три.

Часу виділеного на вечерю цілком вистачило, щоб повечеряти рази три

День 5.

За день ми відвідали 3 замки Луари - Шенонсо, Амбуаз і Шомбор.

Першим став замок Шенонсо - «замок Прекрасних дам» - витончений замок, немов перекинутий через річку Шер. Неймовірно красиві дійшли до наших днів майже в первозданному вигляді інтер'єри спалень, кабінетів, залів, навіть кухня - все дбайливо зберігається для нащадків. Гід детально розповіла нам про історію палацу, про його мешканок - Діані де Пуатьє, Катерині Медічі, Луїзі де Водемон.

Погуляли по доглянутому парку, поплутали по акуратно вистрижених лабіринту. Захотілося залишитися і кілька днів пожити тут - серед гобеленів, картин, квітів і королівської розкоші.

Замок Амбуаз сподобався більше зовні, ніж усередині: зовні він цікавіший, а інтер'єри тут не такі красиві, як, наприклад, в Шенонсо - все набагато простіше, скромніше чи що. Зайшли ми і в каплицю, де покоїться Леонардо да Вінчі.

«На десерт» у нас був замок Шамбор - архітектурний шедевр епохи Ренесансу. Найбільш вражаючий замок з 3-х. Величний, монументальний, але в той же час не давить.

Замок ми оглядали самі: піднялися погрілись біля каміна в одній із залів, піднялися по подвійний гвинтових сходах, спроектованої Леонардо да Вінчі, піднялися на велику терасу, також задуману Леонардо, помилуватися на димоходи й капітелі даху.

По дорозі в Париж нас чекала ще дегустація вин долини Луари на невеликій винокурної фермі. Її чарівний власник - француз Гійом відразу підкорив серця половину нашої групи. Дегустували кілька сортів червоного, білого, рожевого і ігристого вина. Так як більшість вин були сухі, а я любитель напівсолодких і солодких вин, то особливого захоплення я не відчула. Пізно ввечері ми в'їхали в Париж. Місто зустріло нас дощем і мільйонами яскравих вогнів. Готель наш, що належав мережі Ibis, розташовувався на околиці Парижа - в 7 хвилинах ходьби від кінцевої станції метро. Готель з самими крихітними номерами з усіх 6 готелів по маршруту. Наші з сусідкою валізи стояли впритул під столом - більше поставити їх нікуди.

Коли ввечері в гості зайшла сусідка подегустувати сидр і куплений ароматний пліснявий французький сир місця ледь вистачило.

День 6.

Ранковий Париж порадував нас ясним блакитним небом і жарким сонцем. Знайомство з найромантичнішим столицею світу почалося з автобусної оглядової екскурсії. І захват від того, що ти вживу бачиш те, що раніше бачив лише на фото: Нотр Дам, музей Орсе, тріумфальна арка, міст Олександра III, Єлисейські поля, площа Конкорд, собор Інвалідів, Лувр, Ейфелева вежа, Гранд Опера. Закінчилася екскурсія у музею парфумів Фрагонар, йти в який після величезного числа відгуків на форумах не хотілося. Розташоване прямо навпроти будівлі Паризької Опери не залишило сумнівів. 1,5 години пролетіли як 5 хвилин: шикарні інтер'єри, від яких захоплює дух. Захотілося прийти сюди знову, але вже ввечері і на спектакль. Після прогулянки в холі опери стало ясно, що відвідувати її потрібно виключно у вечірніх нарядах від Шанель або Ів Сен Лоран, в хутрах і діамантах. Далі нас чекало приємне поєднання обід на прогулянковому кораблику по Сені. Обід був вище всіх похвал: сонячна погода, чудові панорами Парижа, вишукана французька кухня, пісні Джо Дассена, Мірей Матьє та інших зірок французького шансону виконувані чарівною дівчиною.

Після обіду нас чекав Версаль. Разом з гідессой Людмилою ми пройшли по його численних залах - милуючись прекрасними інтер'єрами, слухаючи цікаву розповідь про «короля сонце» Людовіка XIV і звичаї його епохи. Кілька років тому, будучи в Ермітажі, я почула таку фразу «Ермітаж був створений за образом Версаля». Чесно кажучи, наш Ермітаж здався мені більш доглянутим, розкішним, багатим чи що. Назад до автобусу довелося «прориватися» крізь натовп афрофранцузов, що пропонують купити у них брелочки з Ейфелевою вежею «на халяву сесть стукіт за уан євро».

Гідним завершенням першого дня стала автобусна прогулянка по вечірньому Парижу: ми помилувалися дивовижної вечірньої підсвічуванням найкрасивіших місць міста. І на десерт - блискуча мільйонами золотих вогнів Ейфелева вежа.

День 7.

Ранок почався з дощу, який практично не припинявся протягом дня. Вірніше навіть почався він з жалю: коли у однієї з жінок нашої групи за сніданком в готелі хтось із персоналу вкрав сумку, де були всі документи (обидва паспорти), гроші, страховка, зворотні квитки до Москви і зворотні квитки до Ростова. І це при тому, що напередодні ввечері гід настійно нам радив залишити паспорта в номері. В результаті туристка з гідом спочатку чекали поліції, від якої виявилося ніякого толку - взяли свідчення і склали опис вкраденого; потім вирушили в Російське консульство відновлювати документи. А наша група вирушила в Лувр, де через страйк працівників екскурсія розпочалася майже на годину пізніше і перетворилася в пробіжку за гідом по залам Лувру. Від Венери Мілоської до Ніки Самофракийской і далі до Джоконди, іноді в буквальному сенсі пробиваючись крізь натовп японців. 2 години такий музей це, звичайно, неймовірно мало.

Далі нас чекали найчарівніший і обаятельнейший гід Володимир оглядова екскурсія по дощовому Монматра. Найромантичніша екскурсія, на мій погляд - помилуватися з горба туманним Парижем. Неспішно обійти базиліку Сакре-Кер. Пройтися по вузьких вуличках повз знаменитого закладу «Матінки Катрін» в якому, по відомій легенді вперше і прозвучало козацьке "Швидко! Швидко!", Який перетворився на "бістро", крадькома фотографувати картини художників з чудовими видами Монмартра, побачити магазинчик, де купувала овочі Амелі з відомого фільму, наштовхнутися на скульптуру людини, що виходить зі стіни, виконану самим Жаном Маре. І закінчити у стіни любові - де на площі понад 40 квадратних метрів на синьому тлі білими літерами написані освідчення в коханні на 311 мовах, тобто практично на всіх мовах світу, і навіть шрифтом Брайля для сліпих, а також на мові знаків.

Далі ми мали підйом на Ейфелеву вежу. По приїзду гід роздав нам вхідні квитки, що дають право на підйом на 2-й поверх і повідомив, що у нас є 2 години які ми можемо провести на свій розсуд: піднятися на 2-й поверх на ліфті, а спуститися пішки; просто погуляти по другому поверху, милуючись панорамами Парижа; посидіти в кафе на першому поверсі вежі і випити кави з круасаном; піднятися за додаткову плату на третій, найвищий поверх.

Так як висоти я побоююсь, то обмежилася другим поверхом - мені вистачило за очі наклацати дивовижних панорам Парижа. Потім неспішно спустилася на перший поверх по гвинтових сходах, хоча ноги зрадницьки тремтіли, і дух захоплювало.
У кафе на першому поверсі купила гарячий багет з розплавленим сиром і, вибравши самий мальовничий вид, насолодилася багетом і красотами Парижа.

І кульмінацією вечора став вечерю в невеликому затишному ресторанчику в Латинському кварталі.

У дуже приємною камерній атмосфері ми передегустіровалі практично всю французьку кухню: жаб'ячі лапки, равликів ескарго з часниковим соусом, французький цибулевий суп, курку по-французьки, фуа-гра, рататуй, різноманітні французькі сири, профітролі ... всього не згадаєш. Французьку атмосферу створювали 2 чарівних музиканта - акордеоніст і гітарист. Коли все смачне було практично з'їдено і випито прийшов час французького шансону - народ із задоволенням підспівував в приспівах (більше то нічого не знаємо) »і« оооо, Шамс Елізи », і« вояж, вояж », і« Белль », і« ле темс Де Кафедраль », і« о, редорьен »і багато інших« знайомих »мелодій.

День 8.

Наш заключний день в Парижі почався з прогулянки по Латинському кварталу. Чарівні вузькі вулички з апетитними вітринами кафешок і кондитерських. Кожну вітрину можна фотографувати як окрему картину - це цілий витвір мистецтва. Ось на льодовику майстерно розкладені дари моря, ось на вітрину викладаються шашлички з овочами і креветками, що викликають посилене слиновиділення, ось немов екзотичний квітник - вітрина кондитерської з красивими тістечками. А нас вже у всій красі чекав собор Нотр Дам, теж вживу опинився красивіше свого зображення. Екскурсовод детально розповіла про Горгула, про фігури над входами в храм, і ми увійшли під склепіння Нотр Дама. Усередині собор виявився ще більш красивий. Він заворожував вітражами і високими склепіннями. Здавалося, ось майнула тінь - це горбань Квазімодо ховається від очей людських, а зараз до вівтаря вийде суворий Фролло. Екскурсія закінчилася на нульовому кілометрі, де ми по черзі загадали бажання. Зробивши оглядовий коло навколо собору ми хотіли піднятися на дзвіницю, але побачивши величезну чергу з таких же охочих вирішили, що в решту нам на Париж 6 годин не встигнемо втілити наші грандіозні плани в життя, і вирушили шукати затишну кафе щоб злегка пообідати.

Після обіду доїхали на метро до Єлисейських полів, і підспівуючи Дассену «О, Шамс Елізи»

прогулялися до Площі Згоди, неспішно пройшли через сад Тюілері, дійшли до самого Лувра.

Купили у афрофранцуза смажених каштанів.

Передостаннім пунктом в нашому списку була Галерея Лафаєт. Напередодні гід роздав нам по подарунковому пакету від Галереї, в якій була карта Парижа, книжка з описом магазинів гелереї і їх розташуванням, брелок у вигляді сумочки з логотипом Лафайет, VIP карта гостя з 10% знижкою і купон на подарунковий келих шампанського в ресторані галереї. На шопінг у нас залишалася година: треба було купити в подарунок мамі французькі духи, і випити шампанського з тістечком. Саме в Лафайет я вперше спробувала макаруни - найніжніші смачні мигдальні французькі тістечка. Шкода, що все добре швидко закінчується - у нас залишалося всього пів години, щоб дістатися до місця загального збору - міської ратуші і по шляху знайти продуктовий магазин, щоб купити сиру в подарунок.

Супермаркет Корфур ми не без зусиль, але знайшли в одному з підвальчиків, попередньо опитавши осіб трьох. Тільки один з них на наше «про ле супермарше?» Почав пояснювати на чистому французькою, але побачивши наші нерозуміючі особи, поцікавився чи розуміємо ми англійський, отримавши ствердну відповідь, почав не менш жваво розповідати нам нехай. В Супермаркеті ми накупили різних сортів сиру: з різною цвіллю, без неї, з дірками і сирний. Купили води в дорогу, і ще чіпси зі смаком устриць (є у Франції і такі).

Поки чекали автобус, згадали, що не кинули монетку, благо міст був недалеко - відправили по Евріка в води Сени. На зворотному шляху нас чекав сюрприз: за площею літали величезні мильні бульбашки - різної незвичайної форми. Такий «прощальний» подарунок нам зробив чарівний парижанин, що створює чудові твори мильного мистецтва.

Париж проводжав нас дощем .... Сподіваючись, що ми скоро повернемося.

А нас вже чекала провінція Шампань і Реймс.

А нас вже чекала провінція Шампань і Реймс

День 9.

Реймс зустрів нас золотою осінню. Собор Нотр Дам в Реймсі запам'ятався навіть більше Паризького: чи то тому що часу на нього було більше, то чи вразили розповіді гіда, закоханого в своє місто. Шкода, що дивитися в містечку крім собору практично більше нічого.

Тільки численні заводи шампанських вин. На один з них - завод «Мом» нам стояла екскурсія. На заводі нам докладно розповіли про регіон Шампань, про те, що тільки тут робиться справжнє шампанське, показали сорти винограду для шампанського, спеціальні пляшки з товстого скла, здатні витримати тиск мільйонів бульбашок. Провели по соляних шахт, де визрівають численні пляшки ігристого вина, розповіли про тонкощі бродіння, очищення від осаду, визрівання, зберігання і розташування пляшок в залежності від термінів перебування. Закінчилася екскурсія дегустацією двох сортів шампанського - сухого і напівсухого. Наливали, правда, на вибір тільки один вид. Ну і далі «в нашому фірмовому магазині ви можете придбати даний фірмове шампанське і аксесуари до нього».

Після екскурсії нас відвезли в центр міста до собору і дали 20 хвилин на сувеніри і перекус: нам стояв довгий переїзд в Кельн. Продуктових магазинів в округ не виявилося - довелося вибирати - знову багет з гарячою начинкою або французький макдональдс з подобою шаурми в виноградному.

До Німеччини ми їхали через Люксембург - так як автобусу необхідна була заправка, а в Люксембурзі, за словами гіда, найдорожче паливо. На заправці нас висадили біля магазину з кафе і призначили час збору на автобус через пів години. У магазині вдалося недорого купити води і перекус в дорогу, а на здачу отримати новенькі люксембурзькі євро для моєї колекції євро з різних країн. Транспорту на заправці виявилося більше, ніж очікувалося, і від'їзд затягнувся.

В Кельн ми прібулі почти на 2 години пізніше, чем очікувалося, и вместо оглядової екскурсії по місту Вийшла екскурсія нічнім Кельну. Привабливий гід, закоханий в своє місто відчув наш стан після довгого переїзду і екскурсія вийшла легкою, не обтяженою датами і цифрами, велика частина яких вивітрюється з пам'яті, і дуже цікавою. Ми відвідали Кельнський собор - велична готична споруда, таке таємниче в вечірньому підсвічуванні, пройшли від собору до вимощеної бруківкою площі Альтермаркт, ненадовго зупинилися біля будинку Фарина (творця легендарної кельнської води - одеколону), послухали легенду про цікаву жінці і гномиків у однойменного фонтану,

потерли ніс одному з 2 залізних чоловічків. І кинули по монеті в темні води Рейну, щоб знову сюди повернутися, і вже неспішно насолодитися містом не "на бігу».

Вечір завершився святковим прощальним вечерею, організованим компанією Туртрансвояж.

У теплій, затишній дружній обстановці відбулося нагородження агентств-лідерів за підсумками продажів, також нам роздали сертифікати фахівців в області продажів екскурсійних автобусних турів.

Кожен отримав фірмову фоторамку з логотипом і колективним фото групи на фоні замку Шенонсо. А так же при врученні сертифіката і фоторамки кожному представлялася можливість витягнути себе листівку на пам'ять: виявляється в кожному місті нашого маршруту співробітниця Туртрансвояж купувала листівки і кожен міг витягнути на пам'ять листівку з одним з міст. Мені дісталася із зображенням кабаре «Мулен Руж». Загалом, прощальний вечір дуже сподобався своєю душевністю і теплою дружньою атмосферою.

День 10.

На наступний день рано вранці ми останній раз занурилися в автобус і поїхали в аеропорт Дюссельдорфа. Аеропорт сподобався - приємний, акуратний, з хорошим дьюті-фрі.

Шкода, що ці 10 днів пролетіли в одну мить ....

Тільки один з них на наше «про ле супермарше?