Лазурний берег Франції - кінець квітня ...

Ми з чоловіком (звуть нас Серж і Ілона) живемо в Голландії, в місті Nijmegen. З кліматом цій країні явно не пощастило, тому ми періодично виривається куди-небудь в теплі краї на кілька днів. Останнє наше подорож сталося не так давно - в останніх числах квітня. Відправлялися ми взагалі-то в Марсель, але по ходу справи в маршрут були внесені деякі зміни.

Подорож була хоч і невелике - всього з суботи до середи, але дуже насичене враженнями.

Отже, виїхали ми рівно опівдні в суботу. Взяли свою продуктовий кошик і наповнили її прямо-таки через край в супермаркеті. Ми взагалі тягаємо з собою майже весь будинок - все, що раптом може стати в нагоді. А купувати все в дорозі виявляється дорого.

Ну так от, заправилися ми газом, купили путівник по газовим заправкам Європи, і о першій годині дня виїхали з Nijmegen. Погода за цей час змінилася раз 10 - то сонце, то дощ, то вітер. І ми ніяк не могли зрозуміти, чи правильно ми робимо, що їдемо, може, і їхати нікуди не треба, а тут буде Ташкент. Але, як потім виявилося, ми правильно зробили, що поїхали шукати літо на півдні, тому як Голландія - абсолютно безнадійна країна, тут весь час дощі.

Нам потрібно було проїхати, за нашими підрахунками, 1200 км, а виїхали ми пізно, та ще по дорозі до бельгійської кордоні 2 рази потрапили в великі пробки, тому майже весь залишок дня ми ніяк не могли навіть просто виїхати з Голландії. Так як справа просувалася повільно, було прийнято мужнє рішення не зупинятися на обід хоча б до тих пір, поки не виїдемо за кордон. А рішення було і, правда, мужнє, тому як нам обом в цю поїздку постійно дуже хотілося поїсти. Так що наші запаси продуктові швидко виснажилися, потім у довелося докуповуватися.

Бельгію і Люксембург ми проїхали досить швидко - це вже звична для нас дорога.

В'їхали ми до Франції. Я, як завжди, була за штурмана, становила наш маршрут, а Серж слідував вказівкам. У Франції, як відомо, платні автомагістралі, коштують вони недешево (50 євро через всю країну з півночі на південь), тому ми вирішили пробиратися простими автомобільними дорогами. По-перше, безкоштовно, по-друге, коли їдеш по магістралі, то пейзаж якось зовсім і не помітний, а автомобільні дороги прокладені там, де живуть люди, де корівки і баранці пасуться, а в горах так прямо по горі. Поки світло - дуже приємно і красиво. Тільки дороги там вузькі, тому в темряві краще повертатися на магістраль. Так ось, перед першою оплатою ми згорнули на путівець і поїхали дивитися по сторонах. Але це я дивилася по сторонам, а Серж гнав, як божевільний, тому газ у нас закінчився набагато швидше, ніж очікувалося. А заправки з газом в основному знову-таки на автомагістралі. Але ж у нас ще є бензин - запевнив мене Серж. Коли машина вже почала смикатися, тому як газу більше не було, ми переключилися на бензин, якого, як виявилося, було зовсім не набагато більше, ніж газу .... А до найближчої газової заправки 60 км. Так що наша подорож по сільським пейзажам на цей день закінчилося досить швидко - нам довелося терміново повертатися на платну дорогу і через 30 км ми заправилися. А до цього з гірки їхали накатом - чого зазвичай ніколи не робимо. Залили і газу, і бензину. І поїхали до Ліона. До Ліону під'їхали годин в 11 вечора, вирішили не брати готель, а поспати прямо в машині - у нас були подушки і ковдру. Вляглися абияк по діагоналях в багажнику. Одному там спати нормально, а вдвох не вистачає місця для маневрів - не перекинути до ладу, ні зігнутися. Серж сказав, що йому було нормально, а мені здалося якось Засадний. Тому такий експеримент потім більше не повторювали - спали в готелі.

З ранку вмивалися на заправці, поїли, заправилися і поїхали далі. В Ліон Серж чомусь відмовився заїжджати, хоча я розповідала йому, що це дуже славне місто. Але він зовсім не послухав. Тому ми поїхали на південь. Знову вирішили за дорогу не платити. До Марселя - первісного пункту призначення - було кілометрів 300 - 400, тому поїхали по сільських дорогах. Щось нічого особливо у мене не відклалося про дорогу в цей день, пам'ятаю тільки, їхали ми весь день, лише ввечері потрапили в Марсель. Знайшли готель, цілу годину кип'ятили чай в нашому похідному чайнику, але в місто потрапили ще завидна. І якось він нам відразу не сподобався. По-перше, вже на під'їзді до міста починається ремонт, який триває і посилюється в самому місті. Немає абсолютно нічого цікавого - обходити і об'їжджати ці загородження. Вони, до того ж, заважають бачити, що де є цікавого. А по-друге, люди там якісь дикі і брудні. Ми помітили, що поки гуляли по набережній (нам вдалося припаркуватися прямо в старому порту), ми бачили практично тільки негрів і арабів. Білих дуже мало. І всюди такий бруд ... Вузькі вулички, якісь підозрілі аромати звідусіль .... Один раз ми заглибилися в місто з набережної, щоб подивитися якийсь собор (дуже великий і в почищені стані, думається, дуже красивий і величний, але він теж був весь сірий і в лісах - так що ...), але швидко повернулися - не сподобалося нам ходити по бруду. Вирішили, що краще буде потім проїхати на машині.

Взагалі-то, Марсель, як кажуть, найстаріше місто Франції, був заснований 2600 років тому греками Взагалі-то, Марсель, як кажуть, найстаріше місто Франції, був заснований 2600 років тому греками. Там дуже зручну місцину - невелика бухта на Середземному морі. Цілком зрозуміло, чому це місце так давно обжили. Але ось зовсім не зрозуміло, чому ж там подивитися щось зовсім нічого - за ці століття так нічого вражаючого ніхто і не залишив. Перед поїздкою я пошукала на Інтернеті якусь туристичну інформацію. Знайшла не так і багато, роздрукували і взяли з собою. Стоячи посеред старого порту, ми без особливих зусиль знайшли практично всі визначні пам'ятки, відмічені в наших папірцях - он там собор, а ось мерія, а он ще собор, а ось фортеця. Загалом, навіть і ходити не треба було.

Насправді Марсель - це великий порт. І це дуже впадає в очі з першого погляду. І поки ти знаходишся в місті, забути про це не можна. Порт просто величезний! Таке враження, що місто сам по собі складається з парочки вулиць і собору на вершині гори, а все інше - порт, порт і ще раз порт.

У старому порту стоять різні яхти - побільше, поменше, багатший, простіше У старому порту стоять різні яхти - побільше, поменше, багатший, простіше. Їх багато. Але і великих кораблів в торговому порту теж дуже багато. Коли ми в'їжджали в місто - дорога проходить над портом - я помітила внизу цілі склади з французькими машинами - Пежо, Рено і Сітроени. Багато-багато і всі новенькі. Вони їх там, на кораблі, вантажать і куди треба відправляють.

Загалом, обмежилися ми в цей вечір прогулянкою по периметру старого порту Загалом, обмежилися ми в цей вечір прогулянкою по периметру старого порту. До речі, близько Марселя знаходиться замок Іф, де був в ув'язненні граф Монте-Крісто. З берега його майже не видно, а жоден з численних прогулянкових корабликів в той недільний вечір чомусь не ходив, тому нам не вдалося відвідати настільки знамените місце. До речі, замок був побудований в 1524 році французьким королем Франсуа I, а в'язницею замок став в 17 столітті.

Коли вже стемніло, вирішили знайти місце, де можна повечеряти. Виявилося, що в місті майже всі ресторани - рибні. Напевно, є і звичайні, але ми не бачили. Та й не дуже-то шукали. Хотілося спробувати дарів моря, хоч таким чином відчути переваги міста-порту.

Після вечері я запропонувала забратися на вершину гори - там побудований собор Notre Dame de la Garde - найвища точка міста Після вечері я запропонувала забратися на вершину гори - там побудований собор Notre Dame de la Garde - найвища точка міста. Перша каплиця була побудована там в 1214 році, а все той же Франсуа I, який побудував замок Іф, спорудив навколо каплиці фортеця все в тому ж 1524 році. Діяльний був монарх ... Але зараз там не міцність, а собор в романський-візантійському стилі будівлі 19 століття.

Позолочена статуя Богоматері, яка стоїть на даху собору, дивиться в бік моря і зустрічає прибувають в Марсель кораблі. Але найбільш вражаюче не це, а те, ЯКИЙ вид відкривається з оглядового майданчика біля собору на місто і на морі! Це ж просто обалдеть! Така краса! Все місто було в вогнях - далеко-далеко видно. Таке враження, що ти летиш над містом. У нас була камера, ми все зняли. Ось це нам, дійсно, дуже сподобалося і навіть кілька скрасило неприємні враження від самого Марселя.

Наступний день - понеділок - почався з відвідування великого торгового центру - треба було купити їжі. Спочатку ми зайшли в шмоточний магазин, який мене настільки надихнув, що ми провели там ... Навіть не беруся сказати, скільки часу. Але переміряла я там практично половину з їх літнього асортименту, ну а переглянула вже точно все.

Потім ми ще години 2 провели у величезному супермаркеті, де продають все-все-все - їжу, книжки, одяг, іграшки, спорттовари, запчастини. Коротше, там ми знайшли багато всього такого, чого в Голландії навіть не знаємо, де і шукати. Купили парочку дуже корисних для подорожей дрібничок - намет, автохолодильник, надувний двомісний матрац, каністру для питної води і ще щось, вже не пам'ятаю, що.

Після трьох ми вибралися з Марселя і тепер уже не просто по сільським, а по гірських дорогах поїхали в напрямку Французької Рив'єри. Ми почали саме з її кінця і до кінця подорожі відвідали десь третину, я думаю - кілометрів 200 за все і проїхали. Наступну зупинку ми зробили в чудовому, маленькому і жахливо курортному містечку Кассі (Cassis).

До речі, маленький відступ - всі нормальні люди по всій Європі в кінці квітня працюють, а у голландців були свята - День Королеви, у їхніх дітей - канікули, так що всі вони зі своїми караванами рвонули на півдня. Ми всю дорогу дивувалися - ми вже так далеко від будинку, а на дорозі кругом одні голландські машини. І куди вони всі їдуть? Так ось в Кассі ми зрозуміли, куди вони їхали - туди. Натовпи голландців траплялися нам в кожному наступному містечку, вони там все заполонили, набагато рідше зустрічалися німці, ще рідше якісь бельгійці або швейцарці.

У Кассі ми поторкали водичку Середземного моря У Кассі ми поторкали водичку Середземного моря. Вона виявилася дуже холодною. А народ ліниво лежав на пляжу.

Кудись зазивали прогулянкові кораблики, ми вирішили з'їздити. Розібралися в процесі подорожі. Біля міста берегова лінія порізана невеликими бухтами. Наскільки я зрозуміла, їх всього 8 штук - не дуже далеко один від одного і дуже схожі один на одного. Так ось, нас возили подивитися саме на ці бухти - на 3 з них.

А берег - суцільні скелі, є навіть досить високі вершини А берег - суцільні скелі, є навіть досить високі вершини. Сказали, що туди приїжджають альпіністи з усієї Європи, щоб потренуватися, там у них прокладено більше 200 альпіністських маршрутів.

Ми сиділи на кораблику попереду, нам все дуже добре було видно. Я перший раз побачила, що вода в морі прозора. І така прозора, що видно риб. А риби плавають навколо кораблика і не бояться. Так чудово! Природа, звичайно, шалено красива. З одного боку - білі скелі, з іншого боку - помаранчеві, на вершині скелі знову-таки видніється якийсь замок 12 століття, а трохи подалі видно ще одна скеля, у неї вершина в формі діадеми .... А кругом - бірюзове море !

У цьому містечку ми провели всього кілька годин - після морської прогулянки ми зайшли в парочку сувенірних магазинів У цьому містечку ми провели всього кілька годин - після морської прогулянки ми зайшли в парочку сувенірних магазинів. Але якось ми не можемо навчитися купувати сувеніри - там всякі дрібнички, звичайно, на пам'ять приємно, напевно, але якісь ми занадто практичні. Тому сувенірів зазвичай не купуємо взагалі.

А у одного магазину мене абсолютно вразила собака. Це був величезний, як скеля, чорний ньюф. Він сидів біля входу в магазин, прихилившись до одвірка, і ні на кого не звертав уваги - абсолютно байдужий до натовпам людей, які навколо сновигають і до спеки, як не дивно, теж байдужий. І був дуже незадоволений, коли я стала до нього чіплятися з наміром погладити його. Він, звичайно, стерпів, але мордочку свою величезну скорчив. Я його сфотографувала на пам'ять.

Ну ось, настав час було вирушати на пошуки нічлігу. Знову по гірських дорогах - як по гвинтових сходах - дорога в'ється, в'ється, повзе все вище і вище до неба, потім трошки вниз, потім знову круто вгору - крутить і крутить серпантин. Тут вже швидко не поїдеш - запросто злетіти з дороги можна - у вільний політ тоді підеш ... А більша частина дороги йшла по морському узбережжю - теж дуже красиво. Ось так ми їхали - то на гору повземо, то майже по пляжу їдемо.

Знайшли ми собі готель. Цього разу з цим були невеликі проблеми. А взагалі, Серж пропонував зупинитися в кемпінгу - адже намет вже куплена, можна випробувати. Тільки я якось не зовсім була готова до такого повороту подій, мені треба морально підготуватися до життя в наметі. Напевно, тому що я жодного разу і намет-то поблизу не бачила. Але ми все ж заїхали в кілька кемпінгів, але вони всі були вже закриті - працюють до 6 вечора, та плюс до цього нам здалося, що вони зовсім не набагато дешевше готелю, в якій ми зупинялися. Але це ж курорт, там і ціни скрізь курортні.

Вівторок, за нашими планами, був останнім днем ​​просування вглиб Рів'єри. Ночували ми недалеко від міста Тулон. Поки шукали готель, поїздили трохи по місту. Він, до речі, теж перекопаний був, і нічого особливо цікавого ми там не побачили, тому вранці вирішили туди не повертатися, а їхати далі.

Звичайно, ніяк не могли проїхати повз такого відомого місця, як Сен-Тропе. Народу там - море. Як з'ясувалося, це містечко - наймодніший курорт на всьому Лазурному березі. Проте, там є милий порт і старі куточки, деякі з яких ми відвідали. Для початку ми потрапили на міський ринок. Дуже дивно, але нічого, крім свіжої і дуже смачною місцевої полуниці не привернуло навіть моєї уваги. Потім, як завжди, ми полізли на гору - ми взагалі лазить скрізь, де тільки можна - цікаво ж все подивитися. На цій горі виявилася цитадель - прямо висить над морем. Вона побудована досить давно - столітті в 10, дуже добре укріплена, тому витримала безліч ворожих атак. І, мабуть, тому ж дуже добре збереглася. Усередині повинен бути музей з експозицією старовинної зброї, але музей був закритий, тому ми подивилися на цитадель зовні, поторкали стіни і дуже великі кактуси, які ростуть навколо, а потім спустилися до пляжу.

По дорозі абсолютно випадково побачили на деревах павичів. Вони дико кричали - мабуть, вели бесіду - один щось проорет, інший відразу ж відгукується. Все дуже хотіли, щоб хоч один павич спустився на землю, але вони не дурні, довелося дивитися на них знизу. Ще по дорозі ми знайшли велику кедрову шишку. Вона така смішна, як маленька ялинка. Ось це і є єдиний сувенір, який ми привезли з Лазурного берега.

Пляж виявився мікроскопічний. Я думала, що на популярних курортах великі пляжі - помилилася. Поруч був платний пляж, розміром з велику кімнату. Там видають парасольки і шезлонги.

З пляжу до машини поверталися через магазини - купили кілька листівок, дві з яких тут же відправили батькам.

А містечко, до речі, дуже милий - вузькі вулички, чистенько, багато квітів і курортом пахне всюди.

У цей день ми встигли відвідати ще одне місто - Фрежюс. Там же ми ночували. У Сен-Тропе ми купили книжку про Лазурний берег російською мовою і в ній вичитали, що Фрежюс дуже старий і цікаве місто. У місті збереглися залишки численних римських будівель - амфітеатр, театр, акведук, ворота Галлів і т.д.

У 10 столітті почався занепад міста - море відступило досить далеко від міста. Ми очікували побачити багато цікавого в цьому місті. Але все виявилося зовсім не так здорово. Навпаки нашої стоянки виявився римський амфітеатр. Зараз він трохи подреставріровав і там періодично проводять вистави і кориди.

З інших руїн ми знайшли тільки ворота Галлів з однієї збереженої вежею. Хотіли подивитися ще що-небудь, але місто виявився абсолютно не туристичним і погано пристосованим для оглядів - покажчиків на цікаві місця годі й шукати, карти міста немає ніде. Побродили ми по центру, який виявився схожим швидше на звичайний житловий район - діти грають на вулиці, білизна розвішано. А Римських руїн так більше і не побачили.

Поки каталися на машині, знайшли продовження цього дивного міста - Фрежюс-порт. Теж місто-курорт на березі моря з великими пляжами і величезною кількістю ресторанів, кафе і магазинів на набережній. Один місто переходить в інший - так ми проїхали через 3 містечка. У Сен-Рафаель побачили покажчик на російську православну церкву. Але знайти її так і не змогли - то ми в темряві погано дивилися, чи то так поставлені покажчики.

У цьому ж місті я побачила величезне казино з хлопчиками у форменому одязі біля входу У цьому ж місті я побачила величезне казино з хлопчиками у форменому одязі біля входу. В общем-то, нічого цікавого в цьому казино не було, крім того, що воно називається Grand Casino (дійсно дуже велике), якби не одна обставина - цієї ж ночі, коли ми там каталися, це казино було дуже тихо пограбовано - 100 тисяч євро і жодної жертви, а злочинці втекли.

Остання вечеря на Лазурному березі БУВ з Макдім. Взагалі, в цю поїздку ми всього один раз вечеряли в ресторані і один раз купили їжі в Макдім, а весь інший час їли те, що було куплено в супермаркеті - курочка там, овочі-фрукти і бутерброди.

У середу вранці ми солодко прокинулися в готелі. Погода почала псуватися, стало прохолодно, і ми з чистим серцем вирушили додому. Виїхали ми опівдні і за 11 годин доїхали до будинку. Було перше травня - вихідний у французів, тому машин на дорозі було мало. Чим північніше ми просувалися, тим холодніше ставало, і люди все здивованішими дивилися на нас, коли ми вилазили під дощ на заправці в босоніжках і короткій спідниці і шортах. Але ж там, звідки ми їхали, було справжнє літо! І так шкода було повертатися в дощ і вітер голландської весни.

Але ми ще не бачили Ніцци, Канн і князівства Монако. Так що ми неодмінно повинні повернутися туди, де таке тепле і яскраве сонце і таке блакитне море ....

Ілона Мюллер, [email protected] .

Коментувати можут "Лазурний берег Франції - кінець квітня ..."