Самостійно в монастир Монтсеррат

Недолугі нотатки колійного стюардеса

І ось, ми, нарешті, в Барселоні . Відчиняються двері літака, і очі сліпить яскраве південне сонце. По трапу спускаються пасажири, яких обдуває свіжий морський вітер. Он іде чоловік з місця 27А, він погано переносив політ, і навіть «авіаморе» не допомагало. Але він готовий навіть на такі жертви, щоб побачити перлину Середземномор'я Барселону.

Цього разу ми відпочивали в Барселоні всього 3 дні, і дуже багато хотілося встигнути подивитися за цей нетривалий час.

Одним з найкрасивіших місць в околицях Барселони є гора Монтсеррат і монастир з однойменною назвою. Зазвичай туристів возять туди екскурсійні автобуси, але в цьому випадку проведеш в монастирі менше 3 годин і практично нічого не побачиш. Після нетривалих дебатів, вирішено було їхати в монастир самостійно, залишилося тільки з'ясувати: «Як дістатися в Монтсеррат?»

Портьє на ресепшн готелю на питання про те, як дістатися в Монтсеррат, після довгих роздумів повідомив, що звідкись в ті краї відходить електричка. Побігавши пару годин по Барселоні і діставши всіх місцевих жителів, які, до речі, не бажають спілкуватися англійською, вважаючи за краще тільки рідні іспанська і каталонська, ми, нарешті, з'ясували, що поїзд відходить від площі Іспанія. На площі приблизно 6 або 8 виходів з підземних переходів. Природно, ми обійшли всі, перш ніж знайшли потрібний. Він виявився праворуч від виходу до знаменитого фонтану. У касі купили квиток, який обійшовся трохи дешевше, так зібралися ми їхати досить великою компанією.

На наступний день після щільного сніданку в готелі, прихопивши з собою куртки, ми вирушили в Монтсеррат. (Треба зауважити, що пару зайвих кілограм в Іспанії набрати легко. Годують іспанці гостей просто на забій, як биків.) О 8 ранку все вже сиділи в електричці і переварювали іспанські плюшки.

Потяги в Монтсеррат ходять 1 раз на годину. Спочатку поїзд йде під землею, потім вибирається на поверхню. Час в дорозі - близько години. У вартість квитка входить поїздка на поїзді до кінцевої станції. Далі треба було вийти і пересісти на інший потяг-одноколійку. Іспанці називають його «грімлера». Але до кінцевої станції ми так і не доїхали, на передостанній зупинці побачили жовті вагончики фунікулера, які піднімалися кудись в гори. І, природно, вирішили далі добиратися на них, адже подорожувати по рідній повітряної стихії набагато приємніше, ніж трястися в електричці, навіть дуже хорошою.

Купивши квиток, який коштував близько 5 євро, ми зайшли в фунікулер. Повільно погойдуючись, він почав набирати висоту.

Повільно погойдуючись, він почав набирати висоту

Нашому погляду відкрилися картини прекрасної незайманої дикої природи.

Нашому погляду відкрилися картини прекрасної незайманої дикої природи

Стрічками звивалися невеликі річечки, і ставало все холодніше. Хвилин через 10 фунікулер зупинився, і ми опинилися в монастирі Монтсеррат.

Хвилин через 10 фунікулер зупинився, і ми опинилися в монастирі Монтсеррат

Перші відчуття: «Вмерти можна, какая красота!» Сам монастир притулився на горі приблизно посередині. Загальна висота гори Монтсеррат - близько 1250 метрів. Монастир дуже старовинний, але підтримується в хорошому стані.

Монастир дуже старовинний, але підтримується в хорошому стані

О 10 ранку в монастирі ще дуже мало туристів, тільки починають відкриватися маленькі кафе і магазинчики. У центральному дворі перед базилікою перебувала група японських туристів з екскурсоводом. Насторочивши вуха на «рідну» англійську мову з моторошним японським акцентом ми з'ясували, що потрібно встати в центр кола перед базилікою, підняти руки долонями вгору і загадати бажання. Також екскурсовод додав, що о 13.00 в базиліці співатиме хор хлопчиків з церковної школи.

З правого боку від базиліки розташована масивна дерев'яна двері, яка в той момент була закрита. Японці гуськом потягнулися до дверей, ми прилаштувалися ззаду в надії проскочити з ними, бо не були впевнені, що туди всіх пускають. Найметкіші навіть запропонували пригнути коліна, щоб змішатися з японцями.

За дверима перебувала головна Святиня монастиря Монтсеррат - чорна Мадонна, у якій по щойно розвіданими даними можна було просити виконання найнеймовірніших бажань.

Утворивши таким чином інтернаціональну чергу, стоячи на напівзігнутих колінах, ми слухали екскурсовода далі. Вона сказала, що хвилин через 5 двері відкриються, і ми зможемо увійти всередину. Всередині потрібно стояти один за одним, перед нами будуть сходи, по якій потрібно підніматися по одному. Мадонна знаходиться за склом, зовні тільки 2 руки. В одній руці Мадонна тримає кулю, в інший шишку. Одну руку треба покласти на кулю, іншу на шишку, і можна просити Мадонну.

Нарешті, двері відчинилися і ми увійшли в приміщення за дверима. Мадонна дійсно знаходиться за склом і вдає із себе статую з темного дерева. По черзі пройшовши по вівтаря, і випросивши кому що було потрібно, ми опинилися у внутрішньому дворику. Праворуч від нас перебували стелажі зі спеціальними виїмками для свічок. Ніяких людей, хто б продавав свічки, не було. Просто біля них була вказана ціна. Гроші треба було кидати в спеціальний ящик і брати свічки. На стінах навколо розташовані середньовічні мозаїчні фрески.

На стінах навколо розташовані середньовічні мозаїчні фрески

Пройшовши до кінця двору, ми побачили ліворуч ще 1 двері. За нею перебувала кімната, в якій багато що приходите в монастир залишали подарунки чорної Мадонні. Чого тільки там не було! Весільні сукні, кільця, повзунки, фотографії та багато всяких різних інших речей. Там же ми купили невеликі листівки із зображенням чорної Мадонни і молитвами російською мовою. Цих листівок було дуже багато на різних мовах світу.

Потім ми відправилися в базиліку. Фотографувати в соборах Іспанії не дозволено, тому зробили тільки фото входу.

Але в Інтернеті чомусь повно фото і відео ...

Після огляду духовних цінностей нас розпанахало на 2 ворогуючих угруповання. Перша встигла зголоднілих і мріяла про обід, а після обіду послухати хор хлопчиків. Друга рвалася до природи, вище в гори, на ходу кусаючи бутерброд. В результаті автор всього написаного знову опинилася в фунікулері, який потягнув нас ще вище, на саму вершину гори. У пробігу до фунікулера встигли сфотографуватися зі статуєю засновника монастиря Монтсеррат абата Оліб.

Вийшовши з фунікулера, ми пішли направо і побачили, що на самій вершині гори Монтсеррат стоїть великий хрест. Все бадьоро попрямували до хреста.

Все бадьоро попрямували до хреста

Спочатку стежка була широка, потім почала заростати колючими кущами типу ожини. А хрест все не наближався. Будинки монастиря внизу здавалися іграшковими будиночками.

Будинки монастиря внизу здавалися іграшковими будиночками

Підйом до хреста за нашими скромними підрахунками склав би близько двох годин, і, боячись запізнитися на останній поїзд, ми, зітхнувши, повернули назад. Дійшовши до фунікулера, ми пішли вліво. Доріжки попереду були дуже доглянуті.

Доріжки попереду були дуже доглянуті

Ми спускалися вниз, милуючись чудовою природою. Іноді траплялися майданчики з невеликими капличками і статуями Мадонн і Святих.

Іноді траплялися майданчики з невеликими капличками і статуями Мадонн і Святих

Почав накрапати дрібний дощик і посилюватися вітер. Спускалися ми приблизно години півтори.

Спускалися ми приблизно години півтори

Перед від'їздом з монастиря Монтсеррат ми відвідали на виході магазин, де я купила коробку маленьких шоколадок з видами монастиря на обгортках. Втомлені, але страшно задоволені, в районі 5 вечора ми завантажилися в Грімлеру і стали спускатися на станцію. Поїзд, що слідував в Барселону, підійшов хвилин через 10. Прокинулися ми на площі Іспанії від намагався нас висадити з потяга місцевого контролера.

Коли ми вийшли на вулицю, було вже темно і далеко чувся шум кольорово-музичного фонтану Барселони, який «виступав» цього вечора під звуки голосу Монтсеррат Кабальє.