Алтай. База відпочинку «Гуселетовскіе плеса»

До поїздки в Алтай ми почали готуватися заздалегідь. Ще взимку купили намет з шатром, газову грубку, складні стільчики, спальні мішки і т.д. На карті подивилися маршрут і фотографії місцевості. 7 липня домовилися з родичами їхати на базу відпочинку «Гуселетовскіе плеса», саме вони і показували нам дорогу. На двох машинах ми вирушили в подорож. Виїхали з Белово о першій годині ночі, тому що під час денної спеки їхати досить важко і тяжко. Минувши кордон між Кемеровської областю і Алтайським краєм, з нами трапилася велика неприємність - щось в машині застукало. Ми зупинилися, перевірили колеса, на перший погляд, здалося, що все добре. Знову рушили в дорогу. Тільки набравши швидкість, знову відчули тривожний стукіт, а вже через хвилину почули гучний скрегіт, машину понесло в бік. З великими труднощами ми зупинилися. Вийшовши з автомобіля, побачили, що немає заднього лівого колеса. По тілу пробігла дрож. Серце від жаху і пережитого хвилювання застукало з ще більшою силою. Поставивши запаску і знайшовши відвалилося колесо серед колосків житнього поля, вирушили далі. Протягом декількох годин шляху, нічого неординарного з нами більше не сталося. Шлях від міста Белово до бази відпочинку «Гуселетовскіе плеса» в Алтаї зайняв приблизно годин шість-сім. Хоча, все залежить від швидкості руху, хтось може доїхати і за п'ять годин.

Добравшись до Романово, ми забігли в магазин, купили морозиво, ковбаску і м'ясо для шашликів. Після ми знову виїхали на дорогу, що веде до села Гуселетово. Проїжджаючи невелику село, помітили, що майже в кожному дворі стоять будиночки, схожі на шпаківні. Оголошення, написані великими літерами, запрошували зняти житло (я маю на увазі ці самі будиночки).

Автомобілів, що їхали з Гуселетово і туди було дуже багато. Хтось зупинявся в селі і там знімав будиночок; хтось їхав на базу і там, сплативши за в'їзд, розбивав намети, намети; хтось, заздалегідь забронювавши будиночки на базі відпочинку, облаштовувався більш комфортно. Втім, за все своя ціна. Ми не забронювали собі будиночка, тому сплативши 1900 рублів за в'їзд одного автомобіля на п'ять днів, знайшли собі вільне місце на галявині, з якої виднілося солоне озеро і, буквально за пару годин встановили два намети і намет. За час шляху ми втомилися, поставивши намети, перекусили і пішли купатися на озеро.

Купаються в солоному озері Мормишанское була величезна кількість. Підходячи до берега, відчули сильний запах ропи. Ропа - насичений соляний розчин. На смак вода дуже солона. Я нічого солоні в житті не пробувала. Якщо бризки води потрапляють в очі, починає пощипувати. Від самого берега і до його середини в воді сиділи люди. Маленькі дітлахи разом з батьками теж купалися в озері. Хтось грав, хтось плакав, не бажаючи мазати брудом. Глибина озера невелика - приблизно 30-50 сантиметрів. Все намазували лікувальною гряззю, а через кілька хвилин змивали. Біля берега ми брали чорну розсипчасту бруд змішану з сіллю, трохи подалі сіро-блакитну і більш м'яку, пластичну. Ми на собі спробували і ту, і іншу. Чорна грязь озера складається з дрібних частинок з запахом сірководню. При висиханні вона набуває сіро-попелястий колір. Хтось сказав, що в цьому озері можна знайти і коричневу глину, і білу, і червону, але я таку не бачила, тому стверджувати, що така в озері є, не стану. В озері живуть дрібні червоні рачки, які отмирая, осідають на дні озера, утворюючи цілющу грязь. Саме вона лікує багато захворювань і покращує обмінні процеси на клітинному рівні. Маленьких червонуватих рачків довжиною до сантиметра можна побачити, зачерпнувши долонею води з озера. Коли ми прийшли на озеро в перший день, рачки плавали в озері хмарами. Вода здавалася червонуватого кольору, настільки їх було багато, але вже через п'ять днів, виявили, що рачків майже не стало. Як виявилося, життя крихітних і єдиних мешканців солоного озера дуже коротка.

Коли ми прийшли до озера, я побачила далеко чорні гірки. «Що це?» - запитала я. Мені відповіли, що це купаються, щоб глибше сидіти підкопують дно і роблять ямки. Бруд же обкладають навколо себе, утворюючи гори. Потонути в такій воді неможливо. Солона вода сама виштовхує тебе на поверхню. Довго в солоному озері теж не купуєшся. Вода розслабляє, здається, що твоє тіло тільки що розім'яли. Кажуть, що двадцять хвилин в солоному озері - одно часовому сеансу масажу. З особистого досвіду скажу, що так і є.

Виходячи з води, відчуваєш, як сіль висихає і стягує шкіру. Недалеко від берега є душі, куди можна і потрібно піти ополоснуться. Є холодні душі, вони безкоштовні, а є теплі душі, де ціна миття - 50 рублів. Більшість, не бажаючи стояти в черзі, проходить повз душа і безпосередньо, з тілами, покритими товстим шаром білої солі, йдуть в лужну озеро, яке знаходиться навпроти солоного. Варто тільки піднятися на височину, де знаходиться магазин і кафе, відразу видно лужне, де теж купаються, катаються з водяної гірки, на катамаранах, водних мотоциклах, лижах, «ватрушки», гумових човнах ...

Також можна покататися на квадроциклах, конях, є навіть поні. Можна замовити поїздку на кінному возі. Можна політати на дельтоплане (Ціну точно не знаю, але досить дороге задоволення). На гуселетовском подвір'ї в невеликих загончик можна побачити гусей, кролів, овець, теляти, курок, індиків ... Вхід на подвір'я безкоштовний, хіба що ви побажаєте купити у сидячого неподалік людини, корм для тварин. Для діточок є дитячий майданчик, де можна весело провести час.

Відразу біля озера Гірке, яке просто називають лужним, є будиночок рятувальників, де на терасі за тими, хто купається в озері постійно спостерігають рятувальники. Вода в лужному озері теж трохи солона. Мені здається, це через те що сюди ходять змивати сіль з солоного озера. Табличка біля входу на територію бази свідчить про те, що вхід на базу відпочинку, не змивши бруд, заборонений, але не всі змивають бруд і сіль. Переносять на собі і те, і інше в озеро Гірке. Я теж не ходила в душ, для мене набирали в пляшки чисту воду, яка за час купання в озері на сонці зігрівалася. Після я окупивалась цією водою і відправлялася до свого намету. Треба сказати, що з водою на базі відпочинку проблем немає. Уздовж центральних вулиць (вулиць з будиночками) встановлені колонки, точніше з землі стирчать труби з кранами, де можна в будь-який час набрати чисту прохолодну воду для пиття, приготування їжі, прання. Також уздовж вулиць побудовані дерев'яні туалети, стоять сміттєві баки, які постійно прибираються. Встановлено вуличні ліхтарі, які в темний час доби висвітлюють доріжки. На території бази чисто, красиво і спокійно.

У перший день нашого купання в солоному озері я виявила, що дно вкрите товстим шаром солі, яка лежала досить-таки великими шматками. Деякі шматки були настільки гострими, що про них легко можна було поранитися. У наступні дні ми ходили на інший берег, де бруд на дні виявилася більш м'якою, а сіль розсипчастою.

Вранці вода в озері прохолодна. Я всього лише один ранок ходила купатися. В інші дні купалася після обіду, коли вода в озері ставала теплою, а іноді навіть гарячої. Однак інші відпочиваючі починали купатися зі сходу сонця і до темряви. Увечері, дивлячись на солоне озеро, коли вже починало сутеніти, можна було помітити купки людей, що сидять в воді. Чесно скажу, я дивувалася тому, що люди так багато часу проводять в солоній воді. Деякі ходили купатися по кілька разів на день, і кожен раз несли звідти то сіль, то бруд. Скільки історій я почула про зцілення або поліпшення поки я жила на базі. Одного разу почула, як дві дівчини розмовляли про лужному озері. Вони домовлялися про те, що після купання в ньому, не будуть полоскати голову, тому що після вчорашнього купання в цьому озері вони відчули, ніби волосся у них на голові стало в два рази більше. Але сміх сміхом, а випадків із захворюваннями серйозніше, теж було багато. Хтось відчував поліпшення в легенях, хтось в суглобах, хтось позбувався виразок на тілі і т.д. Більшість приїжджають на це озеро вже не в перший раз, тому що задоволені відпочинком і оздоровленням.

Наметове містечко величезний. Люди приїжджають сім'ями, по кілька машин відразу. Стають купкою і розгортають свій міні-містечко з наметів, парасольок. Встановлюють мангали для смаження шашликом, копають погреби для зберігання продуктів, ставлять столики, стільці або крісла ... Виглядає наметове місто дуже цікаво. Атмосфера створюється незабутня, приємна, легка. Все налаштоване на відпочинок. Жителі бази - люди різного віку. Вдень і ввечері іноді чується музика з автомобілів, але рідко. Найчастіше все тихо і спокійно. Сну ночами нічого не заважає. Навіть комарі не докучають. Іноді зовсім низько над землею пролітають стрижі, ловлячи мошку.

Ми приїхали в Гуселетовскіе плеса 7 липня. Якраз в день Івана Купали. Увечері, коли смажили шашлики, почули, що з центральної частини бази до нас доноситься спів, голос ведучого, оголошує конкурси. На сцені, що знаходиться недалеко від в'їзду на базу, виступали молоді дівчата - співали пісні. Ми теж збиралися на свято, але в підсумку поки готували вечерю, поки їли, зовсім стемніло. А після вечері, відчувши, що накопичилася за весь день втому, розбрелися по наметах. Уже з намету, занурившись в дрімоту, чули вибухи феєрверків.

Поруч з нашою наметом, в заростях акації, жили мишки, ящірки і пташки з синьою грудкою. Я всіх дрібних місцевих жителів з пір'ям і хвостами сфотографувала. Ви їх можете подивитися в фотогалереї нижче. У самий останній день нас відвідала чорний птах нагадувала курку. Я не знаю, що це була за птах. Якщо вам відомо, напишіть в коментарі.

Вранці, приходячи на солоне озеро, можна було спостерігати таку картину - сіль гострими голками виступає з води. Поступово сіль танула і знову йшла під воду. У перші дні нашого приїзду води в озері було більше, вже через п'ять днів вона відійшла від берега. По краю чорного прибережного піску з'явилася смуга з білої солі. Купаються набирали сіль додому відрами, мішками, корзинами. Хтось запасався сіллю в оздоровчих цілях, щоб взимку робити собі сольові ванни, а хтось набирав сіль для засолювання огірків і помідорів. Наскільки я знаю, сіль і бруд з озера брати не можна, за це порушення можуть оштрафувати. Однак люди не бояться штрафів і раннім-рано вранці все одно несуть з озера сіль і цілющі грязі. Дорога до озера піщана. Зустрічається галька. Спочатку пісок коричнево сірий, а ближче до озера світло-сірий, майже білий, пухнастий і гарячий. Дітвора намагаються будувати з нього піраміди. Але через те, що пісок сухий, піраміди виходять сипучі. На базі відпочинку ми провели всього п'ять днів. Нам пощастило. Всі дні світило яскраве, гаряче сонце. Ми засмагли, Просолов і нагрілися. Вітаміном D точно запаслися на всю нашу довгу сибірську зиму.

За продуктами ходили в магазин, що знаходиться на території бази. Там купували хліб, газовану воду, морозиво. У кафе заходили за смачними свіжими тістечками. Кожен день, особливо вранці між наметами пробігали жителі довколишніх сіл, пропонуючи купити молоко, сметану, пироги з картоплею, капустою або млинчики з сиром, полуницею. Ціни, звичайно, трохи вище, ніж у нас, але цілком прийнятні. На базарчику, що знаходиться навпроти магазину, можна купити різні сувеніри для рідних і знайомих. Ми вибрали слоників і парочку голубів, вирізаних з мармуру. Особливою популярністю серед відпочиваючих користувалися повітряні змії. Цілими днями над базою відпочинку парили величезні яструби, рибки, інші невідомі мені птиці, якими управляли діти, смикаючи за тонку, майже невидиму нитку. Особливо багато з'являлося повітряних зміїв ближче до вечора. Хлопчики та дівчатка, які вдень плескалися в лужному озері, вечорами виходили на галявину і ганяли м'яч, запускали зміїв, грали в квача. Іноді можна було побачити, як хтось несе в'язку березових дров, щоб ввечері посидіти біля вогнища. Дрова теж продаються на базі.

Прокинувшись рано вранці дванадцятого липня, ми зібрали намети, поснідали і вирушили додому. На виїзді охоронцеві показали талончик, в якому зазначено час в'їзду і виїзду. Той все уважно подивився, підняв шлагбаум і побажав нам щасливої ​​дороги. Ми попрощалися з солоним озером і відправилися в зворотний шлях. Заїхавши в Романово, купили тортик, бо планували відвідати родичів в Барнаулі, сфотографувалися з Леніним на площі і помчали далі. День був жаркий і тихий. Сонце пекло так, що здавалося можна отримати тепловий удар. По дорозі ми купували морозиво, холодну воду, щоб хоч якось охолодитися. І навіть не припускали, що в Новосибірську і прилеглих територіях в цей час вирував найсильніший ураган з вітром і градом.

Подорож по Алтайському краю і відпочинок на базі «Гуселетовскіе плеса» мені дуже сподобалися. Із задоволенням би повторила ці канікули ще раз!

Автор: Тетяна Маркінова

Ви можете пропустити все до кінця і залишити вашу відповідь. Розміщення зворотних посилань в даний час не допускається.