Юркін острів

Я працюю на комп'ютері по 10 годин на день, від чого у мене часто болить голова, і я приходжу додому втомлена і роздратована Я працюю на комп'ютері по 10 годин на день, від чого у мене часто болить голова, і я приходжу додому втомлена і роздратована. До того ж у мене "перехідний вік" - мені п'ятдесят.
- Усе! - рішуче сказав мій великий друг Володя, - завтра йдемо в похід.
- Усе! - весело подхваліл мій онук Васятка.
- Та ви що, з глузду з'їхали. У нас нічого не готово, - розгубилася я.Но так як взимку про похід на катамарані, зробленому Володін руками, говорили багато, то жоден з моїх чоловіків не відреагував на моє зауваження. Більш того, у них так засвітилися очі, що я відчула, якщо я ще що-небудь скажу, то ми вирушимо в похід сьогодні ж увечері.

Я з тугою глянула у вікно, де дрібно і ліниво накрапав червневий дощ і перспектива опинитися зараз на вулиці мене мало приваблювала.
- Гаразд, - тихенько промовила я, а про себе подумала, що завтра - це ще завтра і не відомо, що переможе - ваше бажання виспатися у вихідний день або бажання йди в похід за любої погоди (як було мені заявлено) .Але я, виявляється, погано знала своїх улюблених чоловіків.

О 6 годині ранку Василь уже сидів у кріслі біля мого ліжка і поглядом наполегливо намагався мене розбудити, а Володя тихо пересувався з кухні в кімнату і назад, неквапливо набиваючи наші рюкзаки речами і продуктами. І на його обличчі було вже вираз капітана, вміло керуючого не тільки вітром, заплутався в вітрилах його катамарана, повезеного друзями на один з островів Уводьского водосховища, а й усіма членами його команди, включаючи і мене.

Звичайно, так і повинно було статися, що рейсовий автобус, який працював за розкладом два рази в день (вранці в село, а ввечері назад) пирхнув нам в обличчя відпрацьованим газом і пустотливо підморгнувши червоним оком поворотника зник, виїхавши на 5 хвилин раніше терміну , зазначеного в залізній табличці, сиротливо скріпевшей на ліхтарному столбе.Но наша дружна компанія приготувалася до всіх випробувань. Тому вирішили виїхати за місто на міському автобусі, а там добиратися автостопом або йти пішки. На що навіть Володя здивовано підняв брови і прізнес коротко, напівзапитально-полувоскліцательно як годиться капітану:
- Чи витримаємо ?!

Перший привал організували спочатку водосховища, загальна протяжність якого становила 14 км, які нам треба було взяти. Але йти по берегу не було можливості, а асфальтована дорога петляла то вправо, то вліво, відводячи нас від води то в глухий ліс, то в поле.Наші великі рюкзаки лякали маленькі легкові машини, і вони мчали повз нас шурхотом шинами. І тільки один раз водій КАМАЗа зглянувся над нами. Але радість наша була завдовжки в 5 км. А потім ми йшли пішки і з піснею, і без неї, і голосно розмовляючи, і мовчки перебираючи ногами, то одягаючи светри, коли набігала хмарка, то знімаючи, коли визирало сонечко.

Настав момент, коли наш дев'ятирічний Василь приготувався розсердитися, але раптом вдалині майнула блакитна стрічка води і Володя, нарешті, вимовив таке довгоочікуване слово: "Прийшли". І, звичайно, після цього слова було ще два кілометри шляху, але це вже не мало значення. До води підбігали по черзі: першим - Володя, другим - Васько і останньої я. Але наш красень-катамаран побачили все відразу. Його чорно-зелений піратський парус дражнив нас з острова.
- Юрка, - закричав Володя.
Ми з Василем не знали, хто такий цей Юрка, але якщо капітан кричить, то це і для нас команда "кричи". Три дзвінких голоси розбудили від післяобіднього сну Юркові і надутий вітром вітрило врізався в жовтий пісок, шарудячи зеленими гумовими балонами. На берег стрибнув, розпливаючись в усмішці, як розігралася до вечора червневе сонечко, справжній пірат в образі 30-35-річного чоловіка. Добродушне відкрите обличчя, тільняшка з дірами від річкової води і сонця, закочені по коліно джинси, чорну хустку в невеликий яскравий квіточку, зав'язаний ззаду вузлом і, звичайно, широкий шкіряний пояс з кишенею для ножа.

Через хвилину ми вже весело закидали наші рюкзаки на палубу, готуючись до відплиття на острів, наче й не було дороги довжиною майже в 20 км.На острові нас чекала компанія з Юркін друзів і комарів. З першими ми подружилися швидко, з другими було складніше. Але і на цей випадок у Володі було все приготовлено. Перед знаменитої маззю "Дета", димом від багаття, картоплею з грибами і туристичними сто грамами відступили навіть комарі.

Юрка став справжнім господарем цього невеликого зеленого острова, де він жив зі своєю дружиною вже тиждень. Місце для наметів було вибирати ідеально: зграйка беріз як ніби розступилася, дружелюбно звільнивши галявину; при спуску до води ноги ступали на річковий пісок, а для миття посуду в воді лежав величезний камінь-валун. Турботливими Юркін руками з впала колись берези споруджений стіл і лавки, готові прихистити велику компанію туристів. Багаття, постійно вимагав, щоб в нього підкидали хмиз, бажаючи тим самим нагадати нам про те, що він тут головний, так як ще за первіснообщинного ладу людина стала царем тільки тому, що взяв вогонь в руки, теж був не ображений увагою господаря. Казанки, Протвино, гачки різної величини, рукавиці і навіть ложка на довгій ручці терпляче чекали своєї черги. Перед входом в намети лежали килимки, сплетені з очерету.

Нам дали чітку інструкцію з користування відхожих місцем і сміттєвої ямою, замаскованими тином з трав в спеціально підібраних местах.До темряви встигли зробити кілька галсів на катамарані до протилежного берега, ще пестить йдуть на захід сонечком. Чому у Володі і Васько очі стали синіми і спокійними, як успокоившаяся до вечора річкова хвиля.

Спали мертвим сном. Прокинулася я від співу солов'я. Потихеньку вибралася з намету і спустилася до води. Вода в річці настільки чиста, що видно кожен камінчик на дні. Зачерпую долонями воду і відчуваю як приємна свіжість обдає обличчя. Хочеться повторити це ще і ще раз. Оглядаюся. Очам відкривається казкове царство природи. Прозора вода в річці, з відображенням зеленіючих на протилежному березі лісу і блакитного неба, в жовто-помаранчевих прожилках від променів сонця, що сходить, з'єдналися в одне ціле і неподільне. Спів птахів, як віртуоз-музикант, озвучував цю картину. Душа завмерла і все істота вдячно відгукнулося на це свято природи, який Вищий Дух дарує нам кожен день, але ми його не здатні розглянути в міській суєті і тим більше відчути.

Вибрався з намету Васятка. Перші ягоди суниці - щедрий подарунок, який ліс приготував для нашого початківця туриста. Потихеньку прокидалися жителі наметового містечка. Юрка, як справжній пірат, який впав до вечора у "бочки з ромом" і потім перенесений в намет дружними хлопцями-туристами, вже клопотав біля багаття, заварюючи чай з особливими травами і присмаком диму. Ми з Васько приготували пшоняну кашу з родзинками, яка рано вранці пройшла на "ура".

Потім години три ми ходили під вітрилами, роблячи галси то вправо, то вліво. Може бути, в місті також, як в день нашого від'їзду і було похмуро, але у нас яскраво світило сонце, весело граючи золотими відблисками на гребінці хвиль, чому вся річка виблискувала як велику скриню з коштовностями, а ми відчували себе Властілін незліченних багатств. Ходіння по хвилях, утримування вітру в вітрилах і при цьому вміння вести катамаран в потрібному напрямку - це справа справжніх чоловіків і ні з чим не порівнянне задоволення. Але ось наш капітан, спритно керуючи кермом і шкотами, зловив в останній раз розгулялася бешкетника-вітру у вітрила, і ми, зробивши останній галс причалили до берега.

А через годину, автобус, на який на цей раз ми примудрилися все-таки потрапити, мчав нас, затишно влаштувалися на одному сидінні втрьох, назад в місто.

Спасибі тобі, Юркін острів, що ти є і завжди будеш, як той великий джерело життя, який нам дала Матінки Землі. І якщо справи не завжди дозволять до тебе приїхати, то пам'ять знову і знову буде повертати нас до твоїх б'ється об берег хвилями, надовго заплутався в верхівках дерев вітром і щебету птахів, даруючи душевний спокій і сили на довгі роки життя.