Звичайні Турецькі канікули.

Як епіграф можна було б привести розмови на тему: «чому ми ніколи не їздимо у відпустку влітку?». Факторів безліч і не варто їх озвучувати (головний - тому що їздять всі інші), оскільки вони всім відомі. І тому поїздка на початку вересня була визнана найбільш раціональним варіантом, особливо коли виявилося, що грошей вистачить не на Одесу, а навіть на Туреччину. Не врахували ми тільки одне - один з найбільших свят в Туреччині в цей період: Курбан-байрам в 2017 почався з вечора 31.08.2017 і тривав до понеділка 04.09.2017. Але все виявилося не так страшно, як ми хвилювалися, оскільки план заходів на поїздку ми виконали - звіт додається. Нехай це не екзотична країна, але я рада зануритися в поїздку ще раз, складаючи цей звіт.

31.08.2017 р ми виїхали після роботи на Київ (Жуляни). Я була в дивному стані (треба, напевно, було випити, щоб зняти стрес від нового начальника), але якось не вийшло. Доїхавши до ж / д вокзалу вирішили взяти таксі до аеропорту «Жуляни». Але, нас «ангажував» бомбила, запропонувавши ціну в 80 грн. Дуже дивний мужик схиблений на Висоцького. І хоча я ціную великого барда, але в якості музичного фону до відпустки він, ну ніяк не підходить, як і машина вся нагадує про нього. Дивне стан погіршився, і реально хотілося якось зняти стрес. Налякані страшилками про вірус, ми прихопили з собою пляшку бурбона, але вона була не доступна надійно упакована в багажі (як зазвичай ми дві свої ручні сумки запакували будинку використавши пакети і яскраву ізоляційну стрічку). Надія на аеропорт була слабка, а подивившись на ціни дьютіка і кафешок - розтанула ... їдемо в повній свідомості.

Останній день літа треба було пережити. Я наспівувала для бадьорості: «Я знаю точно неможливе - можливо!» І намагалася не танцювати.

Виліт був призначений на годину ночі, і ми досить скоро по приїзду в аеропорт пішли на реєстрацію і посадку.

З минулого разу я погано запам'ятала Жуляни (питуща компанія допомагає зняти стрес, але не допомагає пам'яті). Пам'ятаю, що було затишно і сильно не ганяли. Тепер же «шмон» був по повній. Тепер точно можу заявити, що гідна «куполів» на спині, так як відчула всі приниження обшуку як бувалий «зек» на собі. Так, я «задзвеніла» ... але, на початку у мене відібрали НЕ допиту воду 0,75 .... Вірніше я допила, оскільки проти порожньої пляшки не було упереджень, але другу відібрали .... Разом з напівпорожнім бутлем кошти «після засмаги» (забула сунути в багаж і захопила в ручну поклажу - прощай!). А потім обшук - і більш ретельно ніж в Єгипті (напевно, я викликала підозру своїм станом ... треба було таки стаканчик на доріжку ...) ... зона, зона ... хто тебе вигадав в аеропортах ... Задоволення від поїздки почало зникати, ще не з'явившись ... . Хотілося випити все сильніше, але даремно ... 5 євро за мензурку мені здалося дорого ... А 01 вересня це завжди день стресу. А коли ми усвідомили, що замість Боїнга летимо на «підстаркуватом» «макдонал-дуглас 80» ... уф .... галасливий старий «нетопир». Хоча є ряд з місцями по 2 людини, що дуже порадувало. Але, дуже шумно, і стюардеси пересадили нас ближче до центру (літак був заповнений не повністю). Пригостили кексиками і шоколадної цукеркою, а також напоями (безалкогольними ... нда ...) і все якось «вляглося» ... відпустка почалася ...

ДЕНЬ ПЕРШИЙ - «Ми не йдемо в школу» (01.09.2017).

Перший схід на білому морі Перший схід на білому морі

Нічний переліт не запам'ятався нічим (слухала аудіокнигу і спала), а Туреччина зустріла прекрасним аеропортом Анталії і «троянським» конем на виході в місто. «Я знаю точно неможливе можливо ...». Відпустка почалася! Нас швидко розкидали по автобусах (як добре без заповнення віз) і повезли по готелях озвучуючи поїздку. Бажання випити, нарешті зникло, як тільки побачила знайомі місця - гори, будинки, тунелі, Черепаший (Мишачий) острів. Радість почала наповнювати душу - вдалося повернутися вдруге і спробувати осмислити Туреччину. Ми стали дорослішими з 2006 р і, може бути, тому вирішили відвідати місця, де вже були.

Оскільки грошей вистачило тільки на 3 зірки, вирішили їхати в готель, в якому вже були в перший раз, щоб без «сюрпризів» і ще разок перевірити відчуття.

Імерос - нові котеджі Імерос - нові котеджі

Приїхали в Імерос в 4 ранку і переконалися, що деякі зміни мають місце бути. Але, послухавши сперечання інших «заселенцев» з черговим, яких не переконати, що за правилами заселяють в 14-00 і що готель зайнятий на 102%, пішли зустрічати світанок на пляж (зрозуміло, залишивши паспорта, заповнивши анкети і подивившись що змінилося на території ).

пляж Імероса пляж Імероса

Пляж Імероса знаходиться між пляжами двох п'ятірок (навіщо платити більше?) І йти до нього теж потрібно по проходу між готелями буквально 3-5 хвилин. Пляж однозначно зіпсувався (але, не гірше пляжу в Батумі або Гоніо) - каменів безліч. Понтон став короткий і вже не можна прямо від берега по ньому зайти в воду. За пляжем (його кам'янисті) зовсім не дивляться, тому, краще якщо у вас буде взуття для купання (багато хто купував її на місцевих ринках). Інфраструктури ніякої, крім закуточке для переодягання.

Але морська вода - вона була дивовижно тепла і приємна. Мої враження від минулого разу підтвердилися: у Туреччині для мене найкраща вода ... я увійшла в цю воду двічі і це чудово, приємно і чудово!

Прекрасна вода - тепла і солона Прекрасна вода - тепла і солона!

Загалом, вирішили повернутися в готель, де всіх новоприбулих вже пригощали кавою (ніякого скнарості як в п'ятірках скільки ти з'їв або випив). Взяли купальники (переодяглися в туалеті на території) і понеслися купатися. Накупавшись і намилувавшись на «біле море» і гори в світанкової імлі, подумали, що можна б і на сніданок сходити, раз він з 7 ранку. Нас мило запросили і нагодували (до заселення!) - сніданок змінився не сильно, але він був повноцінним.

Нас розморило і ми вирішили подрімати в холі і повайфайфітся (фай-фай тут не сильний, відразу скажу вийшло зайти на турправду не відразу, а на фейсбук взагалі через кілька днів - він не давав проходу, вимагав впізнати моїх друзів - гигигиги ... «хто ці люди й гадки не маю .... », коротше мучив, поки не запропонував вгадати мою днюху). Загалом, нас зморило (я відмінно провела час на дивані укритому моїм полотенічком - завжди беріть в ручну поклажу: способи використання рушників туристами різноманітні).

Рецепція, де все вайфайвятся Рецепція, де все вайфайвятся

До 10 ранку почали звільнятися номера, і в загальному - до 11 нас вже заселили (з видом на гарну гірську Тавр, як я і хотіла) на 2-му поверсі. Може, зіграли роль фотографії показані менеджеру з нашого колишнього приїзду, а може то, що ми були на рецепції коли люди виїжджали, але ми в'їхали без напрягу. Крикуни (так і будемо їх називати далі) провели цей час на морі і прийшли в готель до 14-00, тому ще кілька днів обурювалися номерами, що їм дісталися, але так і не виїхали з них. Ну що тут сказати - пріоритети і карма важливі в подорожі (і особливо при заселенні).

Номер стандартний, все гідно Номер стандартний, все гідно

Отже, що ми запланували на цей відпустку. 1. Звичайно пляжний відпочинок. 2. А також поїсти турецького морозива (дондурма). За інформацією туристів, воно є або в Анталії або в Кемері, значить треба пошукати:

І 3 пункт - з'їздити самостійно в якесь цікаве місце, якщо стане нудно або обгорить.

Закінчення першого дня пройшло в турботах пов'язаних з розміщенням в номері (моя відпрацьована відпускна капсула все ж зайняла деякий місце :)), купанні (до 10 ранку реально дуже-дуже жарко), відпочинку від дороги і підготовки до зустрічі з гідом.

Моя відпускна капсула (майже вся :) Моя відпускна капсула (майже вся :)

Нам дали в аеропорту оглядові проспекти, в яких було написано, що зустріч з гідом 01.09.2017 о 17-00. (Це дуже порадувало, так як допомагало розпланувати відпочинок). Ми прибули. А гід немає. Ми захвилювалися, так як бачили під час обіду хлопця в футболці нашої приймаючої сторони «Fit Holidays». Виявилося це не він ... Але, він з'явився годині о 17-30 з іншим хлопцем ... і ми кинулися до нього ... Теж не той. На тлі гіда від Пегаса, що днював в нашому готелі і харчувався, все було дивно. І тут з'ясувалося, що зустріч завтра, оскільки наш провідник з аеропорту все наплутав ... Але, ми з крикунами вирішили не відпускати «ліпшого» гіда і вирішити всі з ним. Ісламчік виявився «лАпУлЯ» і пішов на поступки і провів нам «годину з гідом» - все записалися куди хотіли, крикуни поскаржилися «за жисть» і всі залишилися задоволені один одним. Ми з крикунами записалися на безкоштовний шопінг в Анталії. Ну, не знаю навіщо мені це було не треба ... рішення якесь спонтанне, але, хотілося побачити Анталію і поїсти морозива (а самим було їхати якось стрьомно в такий величезний місто), тому план на другий день був готовий.

ДЕНЬ ДРУГИЙ - «Шопінг тур» (02.09.2017).

Встали раненько, зустріли світанок купаючись. Пройшлися по територіях сусідніх п'ятірок і отримали задоволення від антуражу. Там все гуляють - спортивна ходьба навіть популярніше бігу. Деяких наших туристів не пускають, але ми успішно з ранку раніше проходили «фейс-контроль» і насолоджувалися видами. «Кристал» звичайна п'ятірка, але, «Нірвана» - це вже покруче (чудові пляжні споруди, сади і котеджі радували око).

До 10-00 ми вже чекали нашого водія. Шкода, що в стару частину міста ми не заїхали (як було минулого разу), але новобудови оглянули як слід. Нас завезли в шкіряний центр «Денвер». Крикунам були потрібні дрібнички (шубки, куртки, боа і ін.), А ми тягали слідом цілком байдужі до достатку (за 750 долярів мінімум я якось не цікавлюся такими дорогими речами, оскільки це поїздка кудись).

Але, в кінці ми зайшли в взуттєвої зал ... і тут я зламалася ... я побачила стенди з написом «ангебот» і на них те, що давно хотіла ... багато, різного. Я навіть влізла в деякі босоніжки і змогла в них пройтися без травм, що для мене рівноцінно чуду. І продавець як першому покупцеві сказав мені що - за 40 долярів будь босоніжки будуть мої ... Ще не перевела в гривні це здавалося дуже небагато, а коли перевела було вже пізно ... я в них гордо ходила по магазину і відчувала з ними еее ... деякий зв'язок ... колір звичайно не той що хотіла, але і цей теж підійде ... напевно підійде ... Чоловік ніжно називаючи мене Імельдою Маркос (ну це краще «стоноги», просто Імельда знаменита своєю неймовірно великою колекцією взуття) сказав, що можна разок «посварити» грошима, оскільки шкіряні і підійшли . А він, знає, що я не стандартна і з взуттям мені не щастить ніяк. І заодно розміняли «великі» купюри (здачу нам реально дали дрібними доларами, що було зручно, а лір не було).

Загалом - єдина людина з нашої спільноти шопоголіків, хто щось прикупив в цьому «шопотуре» - була зрозуміло я, яка і не збиралася займатися шопінгом. Потім ми їздили в якийсь текстильний центр (барахло жахливе) і всі втомилися і відмовилися від подальших заїздів в «золото». І тут я приступила до виконання плану - попросила водія зупинити десь поруч з «туркіш айс кремом». Він не зрозумів - так ось же воно кругом ... як бруду. Я стала збивати руками і говорити - «туркіш айскрім» і дондурма (ну може бути і достурма і долма ... забула) ... Він таки зрозумів і пообіцяв. Я щаслива не врахувала, що таки великі свята і все кафешки по шляху були закриті ... Так що нам в Анталії не вдалося покуштувати дондурма, хоча обстежили багато чарівних кафе.

А ввечері на прогулянці в підошві нових босоніжок виліз цвях.

ДЕНЬ ТРЕТІЙ - підготовчий і діастолічний (03.09.2017).

Мені вас не здивувати, сказавши, що ранок ми знову зустріли в море, насолоджуючись чудовою водою і пейзажами. Вдалося поплавати з маскою (а ось ласти звозила даремно - заходити не зручно, а вода настільки добре тримає, що вони не потрібні). Це не Єгипет, доповім я вам, але таки були старі друзі-рибулі: кефалеві різного віку, тілозури, таласома Клунцінгера, краби, актинії і щось ще. Прогулялися в Нірвану (віддаю перевагу засмагати в русі), шкода що немає ніяких ігор на пляжі. І познайомилися з парою, яка теж збиралася кудись поїхати. Вирішили дочекатися закінчення свят, щоб не «потрапити», ну і підготується до поїздки - наміняти місцевих грошей. А це виявилося не просто. Всі місцеві говорили - «Навіщо? Все можна купити за долари ». Але нам потрібно було оплатити вхід в пам'ятку!

Готуючись до поїздки, зрозуміло, читали відгуки на Турправде і в основному «Самий правильний відгук + ціни на все» тут:

Нас попередили, що обмінник в аеропорту поганий. Чи не змогли перевірити - він був закритий в 3 ранку. А в нашому селищі Бельдібі (тур. Beldibi) крім різноманітних банкоматів не було видно обмінників. В готелі висіла дошка з курсом обміну, але не змінювали - не було турецьких грошей.

Так як ми щовечора гуляли щоб розтрусити вечеря, вирішили трохи пошопилась, щоб нам дали здачу лірами. Пошопилась - купили лукума і оливкового маслом, але здачу отримали доларами (в касі не було інших грошей).

Чому така нав'язлива ідея з обміном? А нас попередили, що в те місце, куди ми зібралися квитки коштують в лірах і без варіантів. Але, оскільки я все читала інформацію на Турправде в останній момент, щось мене перемкнуло (та й стрес від роботи був жахливий), я переплутала ціни. Тому ми вирішили поміняти 10 доларів, а залишки взяти з собою.

Нові приятелі переконували нас, що обмін без проблем можна здійснити в Кемері (і це реально - правда), але ми не шукали легких шляхів - ми хотіли дослідити наше село, щоб відписатися по його інфраструктурі.

Вирішили попріставать до сина власника готелю. Сергатий довго не вірив, що квитки в заповідники не можна купити за долари, але зрозумів, що простіше допомогти «постійним» клієнтам, ніж пояснювати. І оскільки готель реально був завантажений на повну, деяких «новоприбулих» розвозили в інші отельчики (у рідні Сергатий повно готелів 2-3 зірки в Бельдібі) і захопили нас. Абсолютно безкоштовно нас прокатали по Бельдібі (виявляється село то велике) і допомогли поміняти гроші в сувенірній крамничці рідні. І, крім того - виявилося: тут є парк Ататюрка з пляжами і є дондурма! Не треба їхати в Анталію або Кемер - все є тут. За ванн долар два кульки! Але, проба знову зірвалася, оскільки було 2 годині дня і спека, а всі розваги - ввечері! Ми анітрохи не пошкодували що ввечері вирушили в 40-а хвилинну прогулянку (в один кінець) до потрібного місця і нарешті 2 пункт плану збувся!

Нарешті спробуємо морозиво Нарешті спробуємо морозиво! Вкусняшка!

Чудова шоу і чудовий смак - пробувати всім!

Крім того, обстежили в темряві парк Ататюрка. Тут чудово обладнаний міський пляж з душами, санвузлами і кафешками. Фото зроблені в темряві, але повірте на слово - місце гідне пляжного відпочинку! Пляж краще ніж в деяких трійках (наприклад, за кладовищем).

ДЕНЬ ЧЕТВЕРТИЙ - пляжний відпочинок (04.09.2017). Ми присвятили його купання в морі і загару, а всі інші - базару. Крикуни нарешті зашопілісь задешево і були майже навіть щасливі (розповідаючи про придбання). На ринок вони доїхали на долмуш, а тому по спеці і з покупками вже йшли пішки (мазохізм, не інакше, або жадібність). Ринкові дні, це щось особливе в Туреччині - треба дізнаватися, оскільки є «переїзні ринки». І той ринок що був у нас в Бельдібі в понеділок, був цілий день в Кемері у вівторок. Як виявилося - ми нічого не пропустили.

ДЕНЬ П'ЯТИЙ - НАЙКРАЩИЙ ДЕНЬ У СВІТІ! (05.05.2017)

Може, я перебільшую, але такого дня у нас давно не було - він втілив у собі все що потрібно, був цікавим і насиченим. По крайней мере, з жіночої точки зору. Вранці, зрозуміло, дорассветних купання (як це радує після Єгипту - все спокійно і казково, купайся хоч цілодобово в теплій воді).

Потім сніданок і в путь.

Чесно кажучи, ми боялися їздити на їх «долмуш», та бачили зупинки в Бельдібі (дуже далеко від нашого готелю). А наші приятелі були вже досить досвідчені в цій справі, тому в перший раз було не страшно, та й відгук ми почитали (спасибі автору за подробиці в описі цього аспекту):

Реально «долмуши» гальмуються де попало і ми влізли не відходячи від готелю. Дійсно висять над місцем водія «інформашки» звідкись кудись скільки (у всіх необхідних валютах). Оплачувати при виході, що зручно! Платити можна змішуючи валюти (наші чоловіки грали намагаючись вигадати, тому що в доларах трохи дорожче ніж в лірах, а ліри - дефіцит). Проїзд по 1,5 долара з людини від Бельдібі до Кемера.

зупинка зупинка

Автобус був комфортабельний, водій розуміє (постійно оголошує місця зупинок), а ось сидячих місць - замало! Ми не врахували - що в Кемері у вівторок ринок і все ломанулись на шопінг. Гірше за всіх були Гейнюк (туристи з села Göynük) - їх набилося стільки, що просто ужОс! Але, ми вже встигли сісти і розслабитися до кінцевої в Кемері. Маршрут у «долмуши» звичайно хитромудрий, але, мабуть, покликаний охопити якомога більше готелів і водії не вважають негожим гальмувати через кожні пару метрів.

Отримали задоволення від поїздки, розглядаючи краси і визначні пам'ятки, і нарешті добралися до Кемера.

Кемер - вежа з годинником де автобуси Кемер - вежа з годинником де автобуси

Кемер нам дуже сподобався і ми з задоволенням пройшлися по його вуличках. Нова приятелька запропонувала «не на довго» зайти на ринок, раз ми вже тут. І ми погодилися.

Ну, щоб не описувати східний базар (дуже мальовничий), додаю фото з цінами.

сувеніри сувеніри

Поки приятелі носилися по своїх справах і закупівель, ми повільно обходили ряди. Купили персиків (найсолодших). Коштували 2 долари кг. Я ж не могла змовчати і запитала: «хач пара турки ліра?» І отримала у відповідь тираду на турецькому ... і в підсумку ціну в 3,00 ліри за кг. Потім випили апельсинового фрешу за 1 долляр 2 стаканчика.

Напої і фреші Напої і фреші

Потім нас безкоштовно пригостили манговим чаєм, що в таку спеку було дуже приємно.

Спеції та чаї Спеції та чаї

Всі такі товариські, так добре говорять по-російськи, жартують, все так цікаво, що можу порекомендувати відвідати цей ринок - є все!

Наші приятелі закупилися дуже не погано і з повними торбами ми вирушили в Фаселіс.

звичайний дурень звичайний дурень

Кінцева зупинка автобусів у вежі з годинником. Сідати треба не з тієї зупинки що під вежею (кінцева) - а, навпаки через дорогу. Тут маршрути і в сторону Анталії (до Гейнюк і Бельдібі) і в бік - Кекова (тобто куди треба). Автобус реально підвозить до кас заповідника (1,5 долара). Тому виконати рада Ірен48 пройти по горах безкоштовно, важко (треба вийти десь раніше на трасі). А нас підвезли до каси.

Дорога в заповідник Дорога в заповідник

І тут виявилося, що ми стали витрачати ліри раніше ніж оплатили квитки - 20 лір з носа! А нас двоє, значить - 40! А у нас 30! Добре, що нас виручили нові приятелі (вони поміняли в Кемері) і ми розплатилися з ними доларами. А налякалися сильно. Так що я не знаю - чи правда що в касі не розплачуються доларами, але вивіска була тільки з турецькими цінами.

Ціни цілком обгрунтовані, оскільки тут підтримують інфраструктуру - є туалети і душі, а також лавочки для пікніків.

Розповідати про Фаселіс - не вистачить слів (це не Химера - дивіться «Орел і Решка»). Це чудове місце - мікс історії і прекрасних бухт для купання. Цьому місцю можна присвятити день і він буде прекрасний.

прекрасні руїни прекрасні руїни

Це настільки красиво, що ви повинні побачити це самі, а я докладу свої фотографії.

прекрасні бухти прекрасні бухти

Щастя від цього місця у мене не було меж - ми накупалися в 3-х різних бухтах (пісок скрізь різний), налазить зі старожитностей і «зробили» пікнік. Наші нові приятелі опинилися відмінними хлопцями - крім неоціненних властивостей динамічних «першопрохідців», вони ще захопили закуски з сніданку (а ми протупила) і пляшечку «самогоночки» - рівно стільки, щоб стало вже зовсім класно. Пікнік пройшов ідеально, жарти стали веселіше, а побачене - гарніше!

Головна вулиця Головна вулиця

Ми, провели всі найспекотніший час у прекрасній воді, серед соснового лісу і мальовничих руїн. Дуже не хотілося їхати, оскільки принади самостійних поїздок це те, що потрібно для дотику з країною.

Купання тут прекрасно Купання тут прекрасно!

Ми йшли щасливі і трохи обгорілі (кілька годин у воді) по сосновому лісі, розмірковуючи - а що ж з транспортом?

Всі повинні провести тут день Всі повинні провести тут день

Напевно доведеться йти до траси ... І тут почули закличний гудок з боку кас - водій побачив нас і почав сигналити, що автобус відходить! Ми помчали, розмахуючи кульками з барахлом і покупками і шкода що це не зняли для Ютюбі (видовище було веселе). Зате проблема розсмокталася - ми сіли в майже порожній автобус і їхали до Кемера як королі, щасливі і веселі.

У Кемері, нова приятелька запропонувала «не на довго» відвідати магазини і ми, звичайно, погодилися (тим більше, що це поруч із зупинками долмуш)!

Магазини не далеко від вежі з годинником Магазини не далеко від вежі з годинником

Я хотіла відвідати Вайкікі (у чому боялася зізнатися чоловікові) під приводом порівняння його з тим, що є у нас. Але, ще більше мені сподобався магазин де-факто. Дефіцитні білі футболки з написами і без (без котиків, губки-бобу, сов, черепів і іншої фігні) були по 15-16 лір! Я купила 3! І щастя стало ваааще НЕ стерпним! Я здається оцінила шопінг в Туреччині :) :). Потім ми відвідали продуктовий магазин - і там ще закупилися. Я облюбувала на обідах і вечерях в готелі гранатовий соус і тут ми і його прикупили (пляшечка з 3 ліри).

Загалом - повернулися додому тим же шляхом: на долмуш, повідомивши водієві що нам потрібен «Імерос». І все було просто і легко, та ще й на вечерю встигли.

Все склалося як треба і можна помріяти про такі дні в майбутньому!

Цей день запам'ятався своєю різноманітністю і насиченістю вражень, він реально був прекрасний!

ДЕНЬ ШОСТИЙ - Шторм (06.09.2017)

шторм шторм

Спроби зайти в воду навіть з боку пляжу п'ятірок були вдалими (там теж камені). У Кристала віднесло понтон, у нас - відірвало і базікало абияк. Хвилі були пристойні.

Пляж став надзвичайно кам'янистим, вода відійшла, впали 2 парасольки.

Черговий парасольку впав Черговий парасольку впав

Зняли прапори.

Ну, в загальному - присвятили день басейну і сну.

Увечері ще пройшлися по Бельдібі, подивилися у яких готелів які пляжі і зняли мечеть.

ДЕНЬ СЬОМИЙ - Кемер (07.09.2017)

Таки шторм Не вгамовувався .... Порізавши в 3 місцях ногу і наковтавшись води, я зрозуміла, що пляжний день зіпсований і треба щось робити (басейн переповнений). Вирішили їхати в Кемер і досліджувати його ще більш докладно. Долмуш нам уже не страшний, грошей на шопінг немає, зате є очі і ноги і ми можемо вивчити цей мальовничий містечко, щоб наступного разу може пожити в готелі там.

знову вежа знову вежа

Висновок. Реально дуже симпатичне містечко, але йти до пляжу довгенько і через центр. Ми ходили як попало (кружними шляхами), хоча можна було простіше і живописніше. Там де був ринок - там парк і пляжі поряд, ми просто у вівторок не помітили. Але, у нас в селі пляж ближче, хоча прогулятися «красиво» майже ніде. Так що тут у кого які смаки та побажання на відпочинок.

Все живописно раненько Все живописно раненько

У Кемері прогулянкові місця і вулички красиві і затишні. Повно цікавих магазинчиків і кафешок. Кругом всякі цікавинки, що приємно зняти на пам'ять.

Пляжі хороші і що найприкріше - тут не було шторму! А ми не взяли купальники.

пляж Марина пляж Марина

Прекрасний пляж поруч з яхт-клубом Прекрасний пляж поруч з яхт-клубом

Нагулялися по Кемер з задоволенням, посиділи в парку і з'їли ще по порції дондурма за 1 долар 2 кульки (значить бажання загадані в одному з тунелів збуваються, та ще й з бонусами! :).

Ще по мороженку Ще по мороженку

І повернулися в готель до обіду.

До 16 години шторм стих і ми таки накупалися, так що день пройшов по повній програмі, хоча і без плану.

ДЕНЬ ВОСЬМИЙ - прощальний (08.09.2017).

Виявилося, що нас забирають 9 ранку! Ех ... але, зануритися таки треба! І ми встигли попрощатися з прекрасним світанковим морем, потім зібратися і здати номер до сніданку. Нас забрали вчасно (по дорозі, зрозуміло, заїзд на лукум, але ми навіть не вийшли). Аеропорт порадував швидкістю перевірок і відправлення (ніхто не лапав, але чоловік пококетував з туркенями). Дьютіке нас нічим не порадували (грошей все одно не було).

аеропорт Анталії аеропорт Анталії

Хотіли спробувати - чи вірна інформація на рахунок повернення податку. За отриманим проспекту потрібно тільки до реєстрації на стійці TAX FREE подати паспорта, рахунки-фактури та подати заяву.

покупочки покупочки

Ну ніби все просто, рахунки з магазинів ми зберегли, але не тут-то було. Чиновник сказав, що вони не годяться (всі були різні) або треба якось інакше заповнювати. Показав якісь «блокноти» ... Ну, загалом, не вийшло і ми не зрозуміли чому. Якщо мені хтось пояснить в чому ж справа, було б дуже повчально.

Зате порадували на оформленні - дали ті місця в літаку (все той-же галасливий «нетопир»), що ми попросили.

Ми попрощалися з гостинною і сонячної Туреччиною і вирушили додому - в ілюмінаторі була мінлива хмарність ....

ох ох ... долетіли ....

PS Заплатили ми за поїздку дорожче ніж крикуни і нові приятелі, хоча у них було довше. Як сказали розумні люди - «якщо тебе ні разу не обманули, значить ти не турист» :). Бурбончік ми свій допили і були здорові і веселі весь відпочинок. Босоніжки мені відремонтували вже за місцем проживання за 20 грн. і 10 хв., але паплюжити я їх не встигла поки .... Не дивлячись на прекрасну осінню, але теплу погоду, я сиджу вдома з трахео-бронхіт (мабуть алергія на батьківщину, оскільки майже кожен мій відпочинок закінчується чимось таким орзшним або простудних) і згадую наш прекрасний відпочинок в Туреччині. Лукум ми доїли. Оливкової олії як і гранатового соусу є деяка кількість, але потрібно буде поповнювати, однозначно. Шопінг в Туреччині мені сподобався, хоча ми і не пошаліли. І звичка їздити по готелям в яких побували, в даному випадку окупилася дуже хорошим до нас ставленням.

PPS Вибачте за епопею про стандартний і нічим не видатного відпочинку, в уже звичній всім не екзотичної «здравниці». Але останнім часом такі докладні романи на турправде стали модними, не хочу відриватися від колективу. Хоча можна було б просто написати - нам сподобалося вдруге в Туреччині! Хочеться ще!

Навіщо платити більше?
Всі місцеві говорили - «Навіщо?
Чому така нав'язлива ідея з обміном?
Я ж не могла змовчати і запитала: «хач пара турки ліра?