Поїздка в Буковель - Лютий 2016

1. День 1.
  2. День 2.
  3. День 3.
  4. День 4.
  5. Трохи про витрати:
  6. Епілог
  7. Що мені найбільше сподобалося це -

Всім привіт! Сьогодні хочу розповісти про те, як ми з моєю дружиною, Олею, їздили в Карпати, найпопулярніший і всім відомий гірськолижний курорт «нумбер ван» в Україні - Буковель.

Буковель

Мріяв про нього я ще зі студентських часів, але тоді, ні грошей не було, та й чесно кажучи такої пристрасті до гірськолижного відпустки теж. Саме ж загорівся поїхати сюди, після Драгобрату . Після тієї поїздки, Карпати мене дуже сильно зачепили. Я просто закохався в ці краї. Як би кататися на лижах теж сподобалося, але не те щоб я прямо писав окропом від цього. Це захоплюючий, цікавий і екстремальний вид спорту (з мого боку звичайно ж, так як природно можна кататися зовсім спокійно і без екстриму) та й просто відмінне і захоплююче заняття. Але ось Карпати, гори - це дійсно особливий світ. І не спроста саме Драгобрат зачепив мене своєю красою, своєю енергетикою.

У Буковелі, на жаль, всіх цих емоцій я не відчув. Так, види теж гарні, природа і все таке. Але! Буковель - це як брудний мегаполіс зі своєю сірістю, суєтою і брудом. Купа народу, не менша купа мотаються туди / сюди машин - взагалі ніяк не сприяє заспокоєнню і єднання з природою. Все це дуже відволікає, а часом і конкретно напружує, що ні про яке душевну рівновагу, чого так хотілося б отримати в Карпатах, говорити просто не доводиться.

Звичайно це суто моя особиста думка і я його ні в якому разі нікому не нав'язую. Так що, сильно вразливим, раджу не брати все мої слова близько до серця. Може бути Драгобрат мені так запав саме тому що тут я в перший раз познайомився з Карпатами. Не знаю. Але однозначно точно можу сказати - Драгобрат - це особлива атмосфера. Хоч він і значно програє Буковелю в кількості і різноманітності лижних трас, а також тут в основному все бугельні підйомники + ще і на кожен підйомник свій абонемент потрібен, все це звичайно великий мінус, але може саме через це у Драгобрату є своя родзинка, свій колорит чи що ... Звичайно сюди їдуть далеко не всі люди, але хто тут буває, я думаю, байдужих до цього місця точно не залишається.

Ну да ладно, вистачить вступу, почнемо власне сам розповідь про наші пригоди.

Щоб дешевше, вирішив я знайти житло в селі Яблуниця, розташоване в 10 км від курорту. Вибрав в основному, з причини, що там можна буде Олю поставити на лижі набагато дешевше - інструктор тут коштує в рази дешевше. Ну а добиратися до Буковеля, як небудь будемо ... І це як небудь, ой як потім вилізло боком, але про це пізніше ... Звичайно ж все ідеально спланувати, особливо коли подібний відпустку буває раз на рік - зовсім непросто, та що там непросто, взагалі не реально. І з будь-якого потрібно готуватися до якихось нюансів.

В Яблуниці, біля нашого житла

Час відпочинку - 4 дня - з 2 лютого - по 5 лютого. І добу в одну сторону на дорогу, добу в іншу.

День 1.

Після вкрай стомлюючої і тривалої дороги - у понеділок, 1 лютого в 6 ранку виїхали з дому, потім 3 години автобус до Дніпра - далі 16,5 годин потяг до Тернополя, - потім ще 4,5 годин на «бусику» до Яблініци, куди ми потрапили у Вівторок, 2 Февраля о 8:40 вже були на місці, в нашому новому будинку на найближчі чотири доби. Разом дорога зайняла 26 з половиною годин. Поїзд - особливо втомив в цей раз, одна справа коли їдеш компанією і попивати пивко і щось міцніше, в цей же раз, нам удвох, вкрай не вистачало наших друзів-родичів - сімейство моєї сестри, як в поїзді, і так і взагалі на протязі всього відпочинку. Як то склалося, що ми з ними всюди їздимо разом, але в цей раз не вийшло ... Будемо сподіватися що вони виправляться 🙂

Ще перед поїздкою, я знав, що погода зіпсує все мої плани. І звичайно ж по приїзду на місце, мої найгірші побоювання підтвердилися, з погодою нам явно не пощастило - в Яблуниці все тане, підйомники не працюють, але, як то кажуть, немає лиха без добра ... І буквально перед самим від'їздом мені прийшла в голову одна суперская ідея - я вирішив урізноманітнити наш відпочинок - побувавши на горі Хом'як (1542 м.) - знаходиться між Буковелем та Татарові.

Фото зі спуску Коза в Яблуниці

І я вже був навіть радий що так вийшло, адже будь сніг на спусках Яблуниці мені б не прийшла в голову думка про похід на Хомяк, про який я взагалі як то випадково дізнався, і як виявилося - це дуже популярна гора в літню пору. Ось я і вирішив спробувати зійти на нього. Тим більше що маршрут простий, все поруч, не потрібно нікуди їхати.

Вдома я знайшов кілька GPS треків сходження, щоб напевно, щоб не заблукати в незнайомих місцях. Тим більше що це наш перший подібний досвід, якого, на превеликий мій жаль так і не судилося здійснитися ... але не будемо забігати наперед. Як я зараз зрозумів, для мене гори - це навіть краще ніж кататися на лижах 🙂 гори мене визначено затягують в свій приголомшливий світ. Ця неймовірна енергетика. Незаймана природа, воістину зачаровує краса і головне, ніякої суєти і життєвих проблем. Тільки ти і гори ...

По приїзду в Яблуниці, ми оселилися в приватному будинку «Ясень»

гарне таке просторе житло, типу як дві кімнати (спальня і щось на зразок вітальні), за цілком адекватну ціну, і харчування смачне і все втім круто, якби не одне «маленьке але» - розташування дуже не зручне. Та й взагалі, як я зрозумів, їхати в Яблуниці просто нерозумно, краще селитися в Поляниці, в предалах одного-двох кілометрів знайти доступне житло не складе особливих труднощів, краще вже пройтися до підйомника, ніж такий гемморой з цими автобусами ....

Вообщем ми поїли в номері, прийняли душ, злегка відпочили від дороги і вибралися в дорогу. На автобусі доїхали до розвилки на Буковель та на Татарів, а далі пішли пішки, в сторону Буковеля, благо йти там зовсім недалеко. Кілька хвилин пішки вздовж траси і ось починається стежка в гори:

і відразу ж крутий підйом, і ще один .... да, не звично проте 🙂 ....

але не встигло наше захоплюючу подорож в гори початися, як довелося його і закінчити. Справа в тому що стежка - просто суцільний лід, яка йде постійно вгору, але головне - проходить вона прямо над прірвою.

Оля штурмує гірську стежку, а слідом я ... лізу на чотирьох ...

За такою небезпечною слизькій стежці, без мінімального альпіністського набору, звичайно ж йти було ризиковано. Я вже і на четвереньках ліз по ній і пару раз мало не полетів з піснями в прірву 🙂 і це тільки початок подумали ми. Тверезо оцінивши ситуацію і свої можливості - ми вирішили повернути назад. Так, дуже важко було мені відмовитися від мрії, але нічого не поробиш, даремно і так безглуздо ризикувати було б нерозумно.

Вообщем сходження не вдалося. Повний провал. І, в засмучених почуттях, нам довелося повернути назад. Це був наш перший, хоч і не вдався, досвід сходження. Але, напевно, краще вже так, ніж лізти зовсім не підготовленим в не зовсім сприятливий час.

А на Хом'як, та й не тільки, я сподіваюся, ми, дасть Бог, влітку ще повернемося. А в зв'язку з усім цим у мене народилася ще одна мета - сходити в піший похід по Карпатам. Думаю це було б не реально круто. Звертаюся до своїх друзів-велосипедистам Димону і Сані - як на рахунок походу в Карпати ??? Я вже навіть маршрут знайшов - по Чорногірському хребту, через найвищі гори України - Говерлу і Петрос - не дуже складний, але в той же час вельми цікавий і популярний.

Спустившись, ми вирішили піти на розвідку в Буковель, благо пощастило зловити автобус і не йти 8 км пішки. Перший день в Буковелі, як я вже говорив, взагалі нічим не вразив, а навіть навпаки ... Я вирішив походити трохи подивитися де житло, яке я вже примітив з інтернету, виявилося що цілком собі гарний настрій, так що на наступний рік, якщо що, можна брати сміливо. Пройшлися біля приватних будинків і готелів, прогулялися до першого і другого підйомника, подивилися, подивилися, пофоткались. Сьогодні чисто ознайомлювальний день, а значить сьогодні потрібно все дізнатися, щоб завтра я приїхав і не витрачав час і нерви на пошук кас, прокатів і іншого. Знайшов зовсім поруч з першим підйомником прокат лиж, за цілком адекватні гроші - де в подальшому я брав повний комплект лижника (лижі, шолом, палиці, боти) всього за 100 грн. - звичайно набір для початківця, але мені якраз було нормально.

Пройшлися ще по сувенірному ринку, все побачили, я все що мені потрібно для катання дізнався, і з чистою совістю виконаного боргу, а точніше, що день все таки пройшов не даремно, ми зібралися додому. І почалося ...

Відразу підійшли до таксиста, я запитав скільки до Яблуниці. Один таксист сказав 150 грн., Інший взагалі 200 грн загнув. Капец. Жірновато як то за 10 км. На автобусі добиратися вкрай не зручно. По-перше одна пересадка, так як прямі в Яблуниці не ходять. По-друге, автобус той ще дочекатися треба ... Ходять вони ну просто дуже рідко. Наприклад, на наступний день Оля вирішила приїхати до мене в Буковель, так вона цілу годину чекала автобус і в результаті не дочекалася, а поїхала за 70 грн на таксі. Так це один, а потрібно ще ловити один автобус. Вообщем добиратися вкрай не зручно, а на таксі їздити, так сенс тоді взагалі жити в цій Яблуниці, з таким успіхом можна житло в самому Буковелі знайти ... Якщо вже й жити десь в сусідньому селі, то кращий варіант - це Татарів - теж 10 км від Буковеля, але туди принаймні ходять прямі автобуси і часто таксі дешево можна зловити (гривень за 20 з людини), які їдуть в ту сторону.

Вообщем прочекали з пів години на одній зупинці, потім приблизно стільки ж на іншій. Природно все це конкретно напружує. Але, висновки зроблені з усього цього. Що поробиш, перший раз. Чесно сказати, цей момент я не врахував. Я думав таксі буде за розумною ціною, хоча б гривень 100 максимум, ну і маршрутки якісь ходять думав, а немає. В майбутньому звичайно ж я більше не поїду ні в які Яблуниці та інші села. Якщо їхати то шукати житло заздалегідь десь в Поляниці. Краще вже пройтися один-другий кілометр пішки, ніж такі ось справи з колесами ...

День 2.

Незважаючи на те, що я так мріяв про цю поїздку цілий рік, але з ранку я чесно ледве встав з ліжка. Так лінь було вставати і кудись пертися по холоду, а тим більше одному посеред ночі (в Карпатах в 7 ранку ще абсолютна ніч). Уже навіть закрадалася зла думка, а може ну його. Але звичайно здоровий глузд переміг ... Ще б пак. Проспати і не поїхати кататися це було б не реально тупо. Але це зараз сидиш такий розумний міркуєш, а тоді ось були мислішкі забити на все це катання 🙂

Вообщем поснідав, зібрав рюкзак з чаєм, водою і бутербродами, горішками і іншим перекусом на обід і висунувся в шлях. До Буковеля доїхав на таксі за 30 грн, як раз було одне вільне місце - величезне спасибі господині що знайшла мені машину. Встиг купити собі скі-пас (абонемент на весь день для підйомників) по «ранковiй акцii» за 490 грн. (Звичайна вартість - 700 грн.), Взяв лижі і ось я вже їду на підйомнику. Не віриться. І радісно і страшно. Чи вийде кататися? Куди їхати? Нічого не знаю. Нікого не знаю. Все не знайоме, все не зрозуміле .... Але через пару годин адаптації я вже розслабився і отримував задоволення від катання.

Сніг в цей день був мокрий, я і так погано катаюся, а по мокрому снігу це ще важче. Але тим не менше за пів дня розкатали, що вже понесло мене на червону трасу .... Ну люблю я екстрим, швидкість ... Дещо як спустився, але відчуваю рано мені ще тут кататися, так що весь день, тестував сині спуски (для початківців). Деякі дуже навіть нічого - місцями можна добре розігнатися, але більшість дуже вже пологі і нудні.

Ще в перший день мене злегка вразили нічим не обгороджені спуски - а за трасою такі класні обриви ... І якщо не впораєшся з керуванням то можна полетіти далека і надовго. Але потім і до цього звик.

Орієнтуватися по трасах дуже класно мені допомогли гугл карти на смартфоні з включеним GPS. Всі спуски показані, є відмітка де ти знаходишся, все досить зрозуміло. Не знаю щоб я робив без цього.

На горі вже звичайно набагато краще ніж внизу, тут і види вже що треба, взагалі моя душа відтанула 🙂 особливо сподобалися види з першого підйомника на Говерлу:

Якщо я не помиляюся, то Говерла зліва, Петрос - справа

Панорамка (на Говерлу):

Потім вирішив зателефонувати Оле нехай приїжджає, помилується на цю красу з висоти. Взяла вона собі один підйом (70 грн) на 2-й пішохідний підйомник, а я паралельно на лижному 2R - зустрілися вже на горі. Трохи пофоткались хоч, а то думав уже - був в Буковелі, а навіть фоток зо мною.

Трохи пофоткались хоч, а то думав уже - був в Буковелі, а навіть фоток зо мною

Спустилися вниз, Оля пішла по сувенірів, я ж ще кілька разів спустився. Наостанок ще смачно так впав на червоній трасі - відчуваю що ноги вже не слухаються, а після падіння так і зовсім з'явилася біль так що пора закінчувати на сьогодні. Спустився до першого підйомника, здав лижі і разом з Олею погнали на автобусі додому. Ось це вже я накатався від душі. Катався з 9:30 до 15:30 з перервою на обід і фотосесію. І сьогодні у мене мій особистий швидкісний рекорд на синій трасі 1С - 47 км / ч.

За цей день вдалося обкатати досить багато трас, побував на двох вершинах з трьох - г. Буковель - 1127 м. (Сюди в принципі все дороги ведуть, точніше 1-й і 2-й в тому числі і пішохідний підйомник, напевно відсотків 99 починають саме з цієї гори), а тажке р Чорна Клева - 1246 м. а ось на р Довга - 1372 м. - в перший день не наважився поїхати, так як по моїй старій схемі і гугл карти показували лише червоні траси, а ось у другий день, правда вже пізно, побачив на схемі біля якогось підйомника, що виявляється там є і сині траси. Але справа була пізніше, та ще й снігопад, взагалі не зважився я туди добиратися. Все одно з вершини нічого не видно. А траси вони всюди траси. Буде що іншим разом новенького подивитися. Був би хто то за компанію, я б звичайно ж піднявся туди, сам же так і не наважився.

Будинки прийнявши душ і повечерявши відразу ж завалився спати. День пройшов на відмінно. Сьогодні Буковелю однозначно ЗАЛІК !!! По-перше, трас дійсно багато, по-друге, що мені найбільше сподобалося - це єдиний скі-пас, який при вмілому підході може дуже здорово заощадити кошти, особливо якщо брати їх за річною / осінньої акції, ну і звичайно ж хороші крісельні підйомники, на яких поки їдеш, хоч відпочиваєш трохи, а це дуже багато значить. На бугелі так довго б не витримав.

День 3.

Сьогодні я кататися не планував, вирішив провести його удвох з коханою дружиною. А тут за вікном ще така краса - за ніч випав сніг, гори і смереки сховалися білим простирадлом і сірість перетворилася в приголомшливу зимову казку. На душі відразу стало веселіше. Настрій супер.

У цей день ми прогулялися по ліску:

прогулялися по селу, сходили на місцеві спуски, дізналися що до чого і після обід вже Оля таки налаштувалася спробувати стати на лижі з інструктором. І у неї вийшло. З підтримкою правда, але тим не менше.

Хороший інструктор. Ціна питання 250 грн. / Год. Мені сподобалося що він відразу почав вчити кататися так як треба, а не як в Драгобраті всіх підряд вчать їздити цим недолугим плугом і навіть я б сказав шкідливим, тому що від нього дуже важко відучитися потім. Я до сих пір в повній мірі не можу перейти на їзду чисто на паралельних лижах - в слідстві чого на червоних спусках відчуваю себе досить не впевнено ....

Щоб не сидіти, не нудьгувати я теж взяв собі лижі, і перш ніж зробив кілька спусків - два рази навернувся з бугеля 🙂 так, блін, відвик я вже від бугеля. Траса (Коза) тут звичайно залишає бажати кращого - вся в горбах, та й снігу мало - час уже під вечір, вже все заїздили до нас. Але все таки дуже непогано вийшло покататися.

День 4.

Останній день перебування в Карпатах. Як же швидко час летить ... Цього разу будильник на 6 ранку - сьогодні мені їхати в Буковель на автобусі. Знову один. Раніше, щоб встигнути на ранковий акцію. Сьогодні, на щастя я знову встиг, майже в останній момент приїхав. І о 9:30 я вже на вершині першого підйомника, насолоджуюся прекрасним морозним ранком і шикарними видами на Говерлу. Погода сьогодні взагалі шикарна - мороз градусів 5, їздити НАБАГАТО краще ... і швидше 🙂

Але і людей теж більше, п'ятниця напевно. На лижах катаюся вже більш впевнено, так що відкривав для себе нові траси, а головне нарешті зміг більш менш упевнено спускатися на червоних, зокрема сподобалася 2B. Там я вже відривався по повній. Ну і звичайно ж рекорди. Куди ж без них. Сьогодні на 2B у мене вийшло - 57 км / ч. Можна було б більше, якби не було людей зовсім, а так боюся не впораюся з керуванням при роз'їзді з ким небудь, і буду перекидатися ... в кращому випадку ...

Швидкісні рекорди звичайно ж ідеально ставити на чорних трасах - там людей взагалі практично немає. Але до них я ще явно не готовий. Техніка катання ще дуже слабка для них, так що я не ризикнув. Дуже вже вони страшні 🙂 але хотілося, дуже хотілося звичайно ж прокотитися. Це неймовірно захоплює, коли летиш на всіх парах! Але залишимо чорненькі на потім, спочатку потрібно їздити навчитися добре.

В обід влаштував собі привал, зійшовши трохи в сторону з траси, перекусив, відпочив і з новими силами погнав далі ганяти на лижах.

После обіду почався снігопад, а я забув в номері свою маску ... З одного боку та прикольно - я люблю таку погоду, но з Іншого .... снег так заліплює очі, що Взагалі Нічого не видно. Можна було і в прокат сходити взяти маску, але цей час, це потрібно аж куди пертися взагалі тільки час втрачати, якого і так залишилося небагато. Так що я так і проїздив пів дня.

Сьогодні теж катався до пів на четверту. І начебто і кажеш це останній спуск, а заїжджаєш - спускаєшся - і знову - ну ще разок ... Останній день як ніяк. Не хочеться прощатися, не хочеться їхати, але скільки не катався, а все одно буде мало.

Здав лижі, навіть скі пас вийшло продати за 70 грн. (Брав за 560 так як п'ятниці, як і вихідні - трохи дорожче) пів години прочекав автобус і додому. Другий автобус не дочекався, хвилин 10 простояв, почав потихеньку замерзати, в результаті вирішив, що толку його чекати, я пройдуся. Йти 6 км. Дійшов за годину. Але додому прийшов і все. Сили мої покинули мене. Трохи я переоцінив свої можливості. Цілий день на ногах, і таке завершення - піша 6-ти кілометрова прогулянка остаточно мене вибила з колії, так що я прийняв душ, повечеряв і без задніх ніг завалився спати.

с. Яблуниця, біля підйомника Коза

Трохи про витрати:

Квитки на поїзд: 140 грн. * 2 (чол.) * 2 (в обидві сторони) = 560 грн.
Квитки на автобус (в Дніпро і назад) = 380 грн.
Квитки на бус (Тернопіль Яблуниця): 150 грн. * 2 (чол.) * 2 (в обидві сторони) = 600 грн.
Разом дорога: 1600 грн.

Житло: 1200 грн. (300 грн. На 4 дні)
Харчування: 800 грн. (Замовляли у господині - смачно і недорого)
Пиво, коньяк та інші «радощі життя» = 550 грн.
Проїзди = 210 грн.
Скі паси: 490 + 70 + 180 (9 підйомів в Яблуниці по 20 грн.) + 490 = 1230
Спорядження: 100 + 80 + 80 + 100 = 360 грн.
Інші витрати (+ сувеніри) = 500 грн.

Разом пішло (округлено в більшу сторону, так як все одно якісь дрібні витрати не враховані): 6500 грн. (250 $ за сег. Курсом 26) - вийшло навіть менше ніж витратили в минулому році в Драгобраті, але там ми пили більше, а каталися менше 🙂 Природно це наш результат + звичайно ж економ варіант, у кожного будуть свої цифри.

Епілог

Що сказати на завершення? Незважаючи на перше негативне враження про Буковелі, роззнайомився, а головне піднявшись на лижні траси, я все таки полюбив це місце. Адже фішка Буковеля саме в лижних спусках.

Що мені найбільше сподобалося це -

1. Єдиний скі-пас на всі підйомники.
  2. Дійсно дуже багато трас, правда розібратися у всьому цьому різноманітті в перший раз досить складно.
  3. Хороші крісельні підйомники - під час підйому, а це 5-10 хвилин, сидиш відпочиваєш, економиш і набираєшся сил для катання.

Не сподобалося -

1. Купа народу. Причому на підйомниках я тільки в п'ятницю і то пару раз потрапив в пристойну чергу, але і та як то швидко пройшла почекав не так багато хвилин 5 всього. А ось на самих лижних трасах, особливо для новачків це капець. Люди тупо як з підйомника злізуть - так і стають посеред дороги - чекаючи своїх друзів або фотки прямо посеред проїжджої частини.
  2. Спусків ніби й багато, але для просунутих новачків, як я, реально кататися ніде - сині занадто пологі і вже не цікаві, а ось до червоних ще трохи зарано - занадто круті - техніка катання слабенька. Хотілося б якийсь проміжний варіант. Хоча може і є подібні траси - я їх на жаль не знайшов.

І на завершення, ось вам «шматочок» хуртовини з Буковеля (з ранку, коли була відмінна сонячна погода, про записи відео я що то призабув - захопився катанням, згадав вже коли заметіль налетіла, але краще пізно ніж ніколи):

Так, треба вже брати собі Action камеру і нормальну фотокамеру, вистачить вже ганьбитися 🙂

Ну ось в принципі і все у мене. Якщо щось не так написав не судіть строго - це всього лише моя думка і моє бачення!

Всім удачі і добра. До зустрічі: