Мілантьев Олег - Стаття - Веселівка - гарне місце для веселощів на Чорному Морі!

12 років тому народилася моя розумниця-красуня дочка Елізабет. Більш широко відома у вузьких колах, як Ліза або навіть Ліззі. Буквально вчора і трапився той самий її дванадцятий день народження.

І вже давно у Ліззі в голові зрів План. План цей, з одного боку простий. Він навіть не зовсім план, а скоріше мрія чи, можна сказати, побажання. Бажання провести свій 12 день народження на море. Мовляв все готуються до школи, а ми, трохи в стороні від бурхливого потоку фоток з лінійок, покупок тих самих лінійок, шкільної форми і зошитів з партфелямі - ми на море.

Так як не всі в 12 років людина робить сам, то повідала Ліззі цей план своїм батькам. Нам, тобто. А ми ж намагаємося бути хорошими батьками. Та й, насправді, мені давно самому хотілося спробувати зупинитися в наметі саме на березі моря. Чи не в номері з видом на море, не в кемпінгу в кілометрі від моря, а на березі. Щоб засипати під звук прибою, прокидатися з криком перших півнів чайок.

Місцем проведення заходу став Таманський півострів. Саме туди в червні ми їздили відкривати морський сезон . Місце в цілому сподобалося, залишалося утрясти деталі. На початку літа ми були в селищі Хвиля, що на південно-західній околиці півострова, на Чорному морі. Тоді ж ми заїхали і на Азовське море. Це був незабутній для мене дебют - в один день я зміг скупатися відразу в двох морях. Так, було свіжо. Але ми і зовсім не за цим туди приїхали, насправді :).

Сама Хвиля мені тоді не дуже сподобалася, так що в цей раз ми обстежили сусідню Веселівка. Це невеликий, але розвивається курортний поселочек на південному сході півострова.

Щоб мучити не дітей, а дорослих (мене), ми виїхали, по-можливості, раніше. Увечері ретельно упакували все речі в машину. Дітям зробили ліжко з розкладеного заднього сидіння Nissan Serena. Так що вранці залишалося погодувати кошенят і пса, та фінальним акордом занести в машину продукти з холодильника.

Таманьскій півострів, як мені здалося, являє собою один великий виноградник ... з вкрапленням винзаводів :)
До вина я байдужий, але виноград подобається мені і всім в нашій родині. Без фанатизму, але приємно їхати-їхати, зупинившись випадково, зірвати жменю Каберне-Совіньйон.

Пляжі на захід від Анапи переважно (або цілий?) Пісочні. Це прикольно для дітей. Це добре багатьом дорослим. Але особисто для мене це страшенно незручно. Так, лежати на піску і навіть в піску м'яко. Але пісок скрізь. Він в трусах, він в голові, він завжди у взутті. Він занадто часто на зубах. І ще, в пісок не воткнёшь кілочок намети. Але якщо не бути занудою, то як тепло і м'яко! :)

Ще одна "медаль про дві сторони", тобто приємне і одночасно незручне властивість Таманського півострова - це вітер. 10..15 метрів в секунду весь день - норма для цих місць. Два дні поспіль або навіть тиждень. Дует собі з одного моря на інше, лише трохи змінюючи напрямок протягом дня. Трохи заспокоїться ввечері, як раптом знову задме з новою силою. Невеликий мінус - незручно ставити намет, всі речі потрібно чимось придавити. Парасолька краще ставити за вітром, а не по Сонцю і з відтяжкою. Але цей же вітер - це величезний плюс у вигляді можливості годинами запускати змія, займатися віндсерфінгом і кайтінгом.

І ось я, після серйозного перерви, намагався на вітрі розібратися зі своєю двомісній наметом Alexika. Був чимало здивований, поки згадав, що ставиться спочатку навіс, а до нього потім пристібається внутрішній "будиночок". Не сама моя вдала покупка. І все ж, в цій полуторці-двійці ми переночували з Полінка і дрібним Максом. Макс, втім, був цим сильно не задоволений і постійно норовив всіх розштовхати, зайнявши собі весь простір.

Але я не про наметі. А про вітер. Точніше навіть про змій. Давним-давно я купив двухлеерного змія у формі крила з веселою райдужної забарвленням. Змій постійно лежить під кріслом машини і так, пару раз я діставав і запускав його. Але в Тамані я вперше відчув керованість і силу цієї невеликої іграшки з Aliexpress за 10 $. Леера співають на вітрі, змій впевнено робить вісімки, перевертаючись, опускаючись майже до землі і знову злітаючи в небо. Утримується на боці, падає в воду, злітає, переплутується, розплутується ... Загалом, години дві, а то й більше, в сумі за три дні я перебував в нірвані, спостерігаючи і керуючи моєї красою.

Чуйна незручно, що під час керування цим змієм обидві дві руки постійно зайняті. Але я приловчився і моїм рекордним досягненням було одночасне керування змієм і вживання змія пепсі-коли :)
Той скуйовджений, неголений заспаний, але ду-у-уже задоволений дядько на останній фотці - це я. Заснув на пляжі і, щоб остаточно прокинутися, зганяв в Веселівці за холодної колою, так захопився своєю іграшкою.

Спочатку я жартома намагався збити пролітають чайок, потім почав побоюватися врізатися в інші упізнані літаючі об'єкти і став рулити обережніше.

Діти із задоволенням ганяли цих самих чайок. Я ж вчився у них польоту за вітром, проти вітру, так поперек вітру. Дивно тупі, крикливі, але граціозні в повітрі "курки". А чого вартий один їх проліт над кромкою води в пошуках риби!

А чого вартий один їх проліт над кромкою води в пошуках риби

Так само виявилася дивовижною і, для мене, унікальною сміливість місцевих Таманського дельфінів. Ми бачили їх недавно в Сочинському дельфінарії і у відкритому морі в лютневому Сочі. Бачили їх в Тамані в червні. Я бачив їх, пролітаючи над морем на коптере. Але в цей раз в Веселівці вони перевершили всі мої очікування, все бачене мною раніше. За малим не лізли в руки. Пропливали між людьми, стрибали і пустували. Навіть чуйна страшно стає, коли бачиш такий собі "акулячий" плавник і уявляєш тушу, що мчиться на тебе зі швидкістю торпеди.

Макс, який вночі розштовхував всіх в наметі, днем ​​поспішаючи адаптувався до моря. Перші два дні він бурчав і хотів повернутися в звичне оточення - додому. І пісок йому бяка, і море - бяка, і холодно вранці. Але ми не тиснули на хлопця і поступово, на нас глядючи, на третій день він твердим голосом заявив: "подём море". І тоді його вже було не дістати з води! Море тут спочатку не глибоке, ідеально для дітей. Дорослим теж не складно пройти 50 метрів до "великої води".

Дорослим теж не складно пройти 50 метрів до великої води

У поїздці нам дуже допомагала гостюють у нас бабуся. Нарешті можна піти купатися всім разом або тільки удвох дорослим.
Втім, вона теж часу дарма не втрачала. Засмагла і "забруднилася", напевно вилікувавшись від всіх можливих хвороб.

Дрібні зібрали пару стаканів "скарбів". Мушлі. Численні - перламутрові і не дуже. Постійно гралися в піску, будували замки, робили ями - "спаленки", в яких ховалися від вітру, вилазячи з моря. Полінка ось здоров'ям займалася - окуляри собі зробила :)

Полінка ось здоров'ям займалася - окуляри собі зробила :)

Раз вже згадав про здоров'я, то його там повно. На південь розкинулося величезне Чорне Море з лікувальним морським повітрям. На північ же - майже висохле солоне озеро з типу лікувальною гряззю. Я, проживши сім років на курорті (в П'ятигорську) НЕ ведуся ні на мінералку, ні на "бруду", але ... місце унікальне і, хто знає, може і правда корисне.

Ось такі "зомбаки" регулярно йшли з озера відмиватися в морі. Йшли здалеку і по жарі, так що не кваплячись. Зазвичай групками. Рухи скуті. Без гриму можуть зніматися в кіно про зомбі-апокаліпсис :)

Без гриму можуть зніматися в кіно про зомбі-апокаліпсис :)

У нас є пара туристичних наметів і зовсім трохи кемпінгового табірного обладнання. Будемо поповнювати його список без фанатизму, поступово. Народ в кемпінгу зупинявся переважно у дороги під ліхтарями, встановлював величезні намети і надувні дивани, столи і мангали, та запускав бензогенератори. Ми ж поки що обмежилися установкою двох наметів майже на самому-самому березі моря. Ще у нас є кемпінговий стіл і кілька складних стільців.

Спеціально в цю поїздку я купив дешеву горілку на "довгих" газових балонах. Вони сильно дешевше туристичних круглих з изобутан-пропан-піди-зрозумій-чимось ще-там. Правда, поки немає вітрозахисту і першу каструльку окропу я підігрів в наметі, потім же ходив в машину і грів воду там.

Першу ніч ми з Полінка і Максом штовхалися в дрібній наметі, віддавши більшу бабусі і старшим дітям. Другу ніч, глядючи на хороший прогноз я розстелив собі покривальце біля самої кромки моря і заснув там. Шкода я не взяв свій спальник. Так що серед ночі я втік досипати в машину.

Народу, незважаючи на дуже теплий захід літа, в Веселівці зовсім мало. Так, звичайно ж в піску трапляються недопалки і часом відпочивати приїжджають укурка. Втім, територія в міру сил забирається місцевими. І ми доклали руку до чистоти цього місця. Пару пакетів сміття винесли. Куріння особисто мене "вбиває"!

Куріння особисто мене вбиває

У саму спеку другого дня ми втекли з пляжу подивитися на Тамань і Азовське море. Поки ми з Максом ходили за газованою водою, все навіть встигли сходити в будинок-музей М.Ю. Лермонтова. Я з цим хлопцем давно знайомий, помер він в П'ятигорську, де живуть мої батьки і де я провів сім років свого життя. У вихідні туди їду. Так що замість їжі для духу я насолоджувався своєю улюбленою пепсі-колою і якийсь ще їжею для тіла.

А 28го серпня з самого ранку настав Свято! Ми з самого ранку застовпили сусідній навіс, трохи прикрасили його і по-швидкому зігравши за тортиком вітали іменинницю. З днем ​​народження, Ліза! Рости великий, задоволеною і здоровою.

Рости великий, задоволеною і здоровою

Ритуал задути свічок на торті, правда, довелося перенести на завтра, додому. Але то не біда, то навіть добре - тортиків тим самим виявилося два :)

Лізі, найбільш читаючої мадаме нашої сім'ї, подарували незліченні скарби у вигляді стопки найцікавіших книг. Одну вона тут же із задоволенням і прочитала.

І на останок ранковий коротенький відеоролик: