Азербайджан: Куба з Жераром Депардьє, єврейська Червона слобода і гірське село Хиналиг

День четвертий. Некарібская Куба і несподівана зустріч з Жераром Депардьє.

На наступний ранок нас чекав переїзд на північ у бік російського кордону. За допомогою місцевих жителів ми зорієнтувалися в маршрутах автобусів, що йдуть на автовокзал, дісталися до автовокзалу і купили в касі квиток за офіційні 2.80 замість неофіційних 4 манат, які беруть з усіх в маршрутці.

Моїм сусідом по маршрутці виявився чудовий чоловік на ім'я Намік, який прожив і пропрацював 13 років в Москві і повернувся додому в 2006 році, бо потрібен був тут, щоб виховувати двох синів-підлітків Моїм сусідом по маршрутці виявився чудовий чоловік на ім'я Намік, який прожив і пропрацював 13 років в Москві і повернувся додому в 2006 році, бо потрібен був тут, щоб виховувати двох синів-підлітків.

Розповів, що дуже сумує за Росії, що там йому подобалося набагато більше, а тут до сих пір не може до чого звикнути (це, до речі, нам в Азербайджані говорили багато) Розповів, що дуже сумує за Росії, що там йому подобалося набагато більше, а тут до сих пір не може до чого звикнути (це, до речі, нам в Азербайджані говорили багато). Тут хороші овочі з фруктами і м'ясо. І люди душевні і завжди допоможуть. Але на роботу можна влаштуватися тільки через зв'язки і знайомих. А в Москві проблем ніколи не було, і заробляв він добре.

Не тільки Намік, а й інші азербайджанці говорили нам, що в Росії працюють закони, більше порядку Не тільки Намік, а й інші азербайджанці говорили нам, що в Росії працюють закони, більше порядку. Нда, напевно, все пізнається в порівнянні, і тут ще гірше, ніж у нас ... І ще йому наших ковбасних виробів не вистачає (я не любитель ковбаси, але через пару днів ми спробували місцеву ковбасу на сніданок, на смак вона була буеее, так що мені теж стало різко не вистачати наших ковбасних виробів, які я, втім, ніколи не їм удома ).

У Росії він був фіктивно одружений, отримав громадянство і московську прописку. Були там і подруги - «все як треба». Російські жінки у нього до цих пір викликають захоплення своєю самостійністю - ми ж і цвяхи забивати вміємо. У Росії він був фіктивно одружений, отримав громадянство і московську прописку

Про вірмен сказав, що прості люди, звичайно, не винні, що зараз така ситуація між Азербайджаном і Вірменією. І що в Росії він працював у вірменській компанії і дружив з вірменами. Але Вірменію як країну, зрозуміло, не любить. Приблизно в тому ж стилі висловлювалися про Вірменію і вірмен і інші наші співрозмовники. «Всі ми на Кавказі брати, все спілкуємося один з одним в Росії, працюємо разом». Ніхто ні на кого зі зброєю йти не збирається. Але ми про всяк випадок вирішили не розповідати всім підряд в Азербайджані про наших планах відвідати Вірменію і Нагірно-Карабахської Республіки .

На прощання мій новий знайомий залишив мені свій номер телефону, щоб дзвонила, якщо будуть питання або проблеми На прощання мій новий знайомий залишив мені свій номер телефону, щоб дзвонила, якщо будуть питання або проблеми. Або якщо ще приїдемо. Варення там з айви подарувати або вина хорошого. :-)

У Quba ми оселилися в старій частині міста в старовинній готелі 1928 го року побудови, що виходить вікнами на центральний парк У Quba ми оселилися в старій частині міста в старовинній готелі 1928 го року побудови, що виходить вікнами на центральний парк. Зовні будівля не обіцяло нічого доброго, але всередині все виявилося ще гірше. Довжелезні коридори і прості номера без зручностей, але з раковиною. У нас три ліжка і круглий стіл в центрі. Поруч жіночий туалет, який спеціально для нас відімкнули ключем. Зайти в нього, мабуть, страшно було не тільки нам, а й прибиральниці - вид навколо двох дірок в підлозі був такий, ніби там не прибирали довгі місяці. Містечко для невибагливих клієнтів!

Пообідати ми пішли в кафешку, розташовану у протилежної кута парку Пообідати ми пішли в кафешку, розташовану у протилежної кута парку. Там традиційно для таких місць були тільки чоловіки, але нас прийняли дуже привітно, винесли на вулицю столик і стільці, і ми обидва дня душевно там обідали за 3 маната м'ясом з купою салату, сиру, різної зелені і лаваша. Перший день басбашом, другий день сковорідкою картоплі, м'яса і курки. Чай в чайничку йшов безкоштовно як бонус.

З нами спілкувалися чоловіки, що сиділи за сусідніми столиками, віталися перехожі - в Кубі живуть чудові люди, дуже привітні і привітні. Мої найулюбленіші в плані душевності і дружнього спілкування люди за підсумками подорожі по Азербайджану.

Після обіду ми прогулялися в сторону ринку через тихі кубинські вулички з неспішної провінційним життям Після обіду ми прогулялися в сторону ринку через тихі кубинські вулички з неспішної провінційним життям. На ринку все були нам несказанно раді: посміхалися, просили їх сфотографувати, пригощали, розпитували і жартували.

Нагулявшись по ринку, ми пішли на вихід і наткнулися на двох мужиків з великими кінокамерами. Запитали, що знімають, у відповідь почули про Жерара Депардьє. Спочатку ми подумали, що це жарт, але озирнувшись туди, звідки ми самі тільки прийшли, побачили Його. Нагулявшись по ринку, ми пішли на вихід і наткнулися на двох мужиків з великими кінокамерами

Він йшов в оточенні почту з операторів Він йшов в оточенні почту з операторів. Зовсім по-простому одягнений в білу сорочку без рукавів, щільно обтягувала величезний живіт.

Повний сюр Повний сюр! Сам Жерар Депардьє власною персоною, тут, в цій диріщу, в цьому простому провінційному містечку з чудовими місцевими жителями, де останні півгодини ми були зірками ринку, що привертали до себе всю увагу оточуючих. Тепер в парі метрів від нас був сам великий французький актор. Так запросто йде через натовп, що збіглися місцевих жителів, більшість з яких навіть не зрозуміло, хто це.

Хвилин 20 ми поспостерігали, як Депардьє спочатку посидів в крамниці у кравця, а потім перейшов до крамниці перукаря. Поспілкувалися зі знімальною групою і дізналися, що знімають документальний фільм про подорож Олександра Дюма по Кавказу. І що 12-13 вересня вони будуть в Шекі - тоді ж, коли там планували бути і ми. З поганих новин було те, що в ті ж дати там повинен був бути президент Азербайджану і прем'єр Туреччини, так що питання про те, де ночувати, міг встати в Шекі в повний зріст.

Через годину ми знову зустрілися в парку в 10 метрах від нашого готелю Через годину ми знову зустрілися в парку в 10 метрах від нашого готелю. Вони знімали сценку з місцевим учителем, а ми пили азербайджанське вино Іванівка - в Азербайджані збереглися російські назви сіл, де виробляють різні продукти: вино Іванівка з села Іванівка, вода Словник з села Слов'янка. Якось все так просто, душевно і без пафосу в цьому маленькому місті і тихому центральному парку. Привіталися і зі знімальною групою, і з проходять повз усміхненим нам Депардьє. Вони сіли на сусідню лавку перечікувати дощ, а ми набралися сміливості і пішли проситися з ним фотографуватися. Ніяких проблем! Потім ще кілька хвилин спілкування, жарти, вони їдуть, а ми все ще не віримо, що все це дійсно було з нами. Одна справа побачити когось знаменитого в Москві або Пітері і зовсім інша - в маленькому містечку на півночі Азербайджану.

Залишок вечора пройшов за розпиванням вина, спілкуванням з підходили привітатися милими місцевими жителями і вечерею в прекрасному ресторані Чинар на вулиці Гейдара Алієва в компанії директора нашого готелю і двох його друзів. Гарні чоловіки, абсолютно без якихось натяків на натяки. Ввічливі і з гумором. І поїли ми неймовірно смачно всяких різних холодних закусок, м'яса, люля-кебаб, соусів і фруктів.

Азербайджан подобається нам з кожним днем ​​все сильніше Азербайджан подобається нам з кожним днем ​​все сильніше!

День п'ятий. Куба, Червона слобода і Хиналиг.

Вночі була гроза - сильно гриміло, блискало і лило Вночі була гроза - сильно гриміло, блискало і лило. З ранку Маша вирішила пропустити частину культурної програми і виспатися, а ми з Катею попили чай в нашій готельної чайхане в оточенні колоритних старців, спустилися до річки по широких сходах, заставленій з боків вазонами і скульптурами, і по наполовину розібраному ремонтується мосту перебралися на протилежний берег , де знаходиться унікальне єврейське поселення Червона слобода, мешканці якого говорять на своїй мові.

У недільний ранок вулиці були небагатолюдно, але зустрічалися самотньо сидять на порозі похмурі жінки, замотані в темний одяг, і йдуть кудись по вулицях чоловіки в кепі У недільний ранок вулиці були небагатолюдно, але зустрічалися самотньо сидять на порозі похмурі жінки, замотані в темний одяг, і йдуть кудись по вулицях чоловіки в кепі. Живуть в Червоній слободі добре, уздовж вулиць стоять прямо-таки палаци. Азербайджанці з Куби кажуть, що велика частина жителів Червоної слободи їздить на заробітки в Росію. Заробляють, мабуть, непогано, а в серпні-вересні повертаються додому і влаштовують весілля. На будинках зустрічаються зображення зірки Давида, в містечку є дві діючі синагоги, і у відповідь на вітання чується «Салам», а «шалом».

Потім забрали речі з готелю, пообідали в улюбленій кав'ярні, попрощалися з усіма знайомими старцями, закупили на ринку яблук (отримавши кілограм груш в подарунок), незвичайного маленького і зеленого, але дуже солодкого інжиру, винограду і вирушили на УАЗику в гірське село Xinaliq.

Природа в кубинському районі зовсім не така, як поруч з Баку Природа в кубинському районі зовсім не така, як поруч з Баку. Столицю оточують висушені сонцем мляві жовті пагорби і кам'яниста пустеля. А на під'їзді до Куби починаються гаї кипарисів, навколо все зелено і ростуть плодові дерева - недарма цей район відомий своїми яблуками. Буквально відразу після виїзду з Куби дорога стала йти в гору. Частина шляху йшла через красивий лісок, в якому уздовж берега гірської річки розташувалися невеликі кафешки, мотелів і кемпінгів. Це курортне містечко з м'яким кліматом, куди бакинці приїжджають відпочити від виснажливої ​​літньої спеки.

Я помітила, що в Азербайджані все місця, де є зелень і дерева, є курортними Я помітила, що в Азербайджані все місця, де є зелень і дерева, є курортними. Аж надто сильно контрастують пустельні і посушливі пейзажі навколо Баку з зеленими передгір'ями Кавказу через 100 з чимось кілометрів на північ і на захід від столиці. І, мабуть, в масштабах всієї країни посушливі напівпустельні райони все ж переважають.

Потім ми в'їхали в красиве гірську ущелину з височенними скелями і стрімкої брудною рікою. А слідом почався гірський серпантин, і стало закладати вуха. УАЗик дерся в гори все вище і вище, і часом було страшнувато дивитися на високий обрив, уздовж якого йшла дорога. Пейзаж знову помінявся - зелень закінчилася, і почалися висушені сонцем гірські схили, на яких то там, то тут паслися отари овець, що охороняються величезними пастушими собаками.

Хиналиг - це кінець гірської дороги, тупик Хиналиг - це кінець гірської дороги, тупик. Шість років тому дорогу заасфальтували, що мало б викликати приплив туристів, але в той день, коли ми були в селі, ми зустріли лише трьох туристів з Баку.

Таксист подзвонив Анвар, директору інтернату, якого наші кубинські знайомі призначили відповідальним за наше розміщення в Хиналиг. І Анвар розпорядився привезти нас до будинку вчителя місцевої школи-інтернату на самій околиці нижній частині села. У селі в той день грали цілих два весілля, тому вулиці були забиті машинами приїхали гостей, і з двору лунала музика.

Залишивши речі і попивши чай, ми пішли в стару частину села, розташовану на вершині пагорба Залишивши речі і попивши чай, ми пішли в стару частину села, розташовану на вершині пагорба. Будиночки в Хиналиг химерно складені з сірих каменів і підносяться один над іншим, до стін приліплені і сушаться коров'ячі коржі, якими взимку топлять будинок, поруч з будинками складені «дровітні» з кізяка. Вулицями ходять колоритні бабусі в квітчастих хустках. Люди привітні і посміхаються.

У Хиналиг живе близько 2000 осіб, взимку з них залишається тільки половина У Хиналиг живе близько 2000 осіб, взимку з них залишається тільки половина. Живуть вівчарством. З травня по вересень пасуть овець тут, потім йдуть на південь Азербайджану - туди, де тепло і є трава. Дітей залишають в місцевій школі-інтернаті. Це безкоштовно.

Люди тут говорять на своїй мові, ні на що не схожому і унікальному. Чому так, ніхто не знає. Але відомий цим Хиналиг на весь світ, і сюди частенько приїжджають різні філологи вивчати хиналигскій мову.

Сім'ї створюються серед родичів, але на подив люди тут живуть дуже красиві.

Увечері нас годували приголомшливо смачним овечим сиром - як я буду жити без нього вдома Увечері нас годували приголомшливо смачним овечим сиром - як я буду жити без нього вдома? Були тушковані картопля з квасолею, салат з огірків-помідорів, хліб, кавун і фрукти. Дуже душевна сім'я: троє дітей і чарівна мама, що не говорить з нами на жодному спільною мовою, але дуже товариська. Вона сама виткала половину килимів, якими була застелена і завішана наша кімната.

Живуть в цьому будинку не супер багато, але все необхідне у них є Живуть в цьому будинку не супер багато, але все необхідне у них є. Великий телевізор, супутникова тарілка, є ноутбук, мобільні телефони навіть у дітей і сільський телефон. І що нас дико здивувало - є інтернет !!! Вже 5 років як.

Туалет при цьому на вулиці в будиночку в кінці ділянки. А де вони миються, ми так і не зрозуміли.

На ніч нам поклали на підлозі матраци з чистою постільною білизною, а вранці погодували своїми свіжими яйцями, хлібом з маслом і овечим сиром.