Що подивитися в Англії. Частина 1: Кембридж, Елай і Петерборо

1. День перший. Переліт Москва-Кишинів-Лондон. Стенстед. Кембридж.
  2. День другий. Елай - Петерборо - Ноттінгем

З цієї замітки починається цикл статей про нашу подорож до Великобританії влітку 2015 року. Ми орендували машину і проїхали королівство з півдня на північ і назад.

Ми жили в наметі, милися в річках, спілкувалися з місцевими, ходили в невеликі піші походи, купалися в морях і озерах. З цього циклу статей ви дізнаєтеся, що варто подивитися в Англії.

День перший. Переліт Москва-Кишинів-Лондон. Стенстед. Кембридж.

Вилетівши з роботи, як навісна, я добралася до Кунцевській - станції, де живуть Вова і Даша, з якими подорожуємо вже не перший рік.

Я напросилася на душ і гарячу їжу, через що ми впритул встигли на Аероекспрес: Климентій попередньо зайняв нам 4 місця, тому доїхали ми з комфортом, попиваючи гарячий чайок з одного з чотирьох термосів, які завжди беремо з собою в поїздку. Так вони виглядають однаково, то кожен має свою назву (про це я вже згадувала в своїх нотатках з Ісландії ): Фрося - берегиня супів, а також Ейнар, Б'ерн і Геннадій (для друзів - Гена), які возять переважно чай, зрідка кави.

Летіли ми компанією Air Moldova. Це досить бюджетний перевізник - за переліт Москва-Кишинів-Лондон-Кишинів-Москва ми віддали 10 тис рублів з людини, що зовсім непогано, з огляду на високий сезон.

Рейс до Кишинева був досить-таки спартанський: Клима посадили на останній ряд, де не відкидалася спинка, що для такого високого людини просто мука. Добре, що воно тривало недовго: через 2 години ми приземлилися і опинилися в транзитній зоні, де з комфортом розташувалися на лавках без перегородок і попросили добру офіціантку в кафе налити нам повний термос окропу (цукор в подарунок).

Потім переліт на Ембрайєр до Лондона, який видався набагато приємніше - менше було турбулентності, літак новіше і нам вдалося гарненько поспати - особисто я пропустила навіть прийом їжі, і в сонному стані проковтнула рідина і далі вирушила до Морфея. Посадка пройшла швидко, але шлях до прикордонної зони був не близький: пройти через пару поверхів терміналу, сісти в електричку, яка їде близько 3 хвилин, а потім впертися в величезну чергу.

Треба сказати, що мало не перший раз чергу для не-громадян ЄУ була набагато менше, ніж для європейців. До речі, молдавани з нашого рейсу пішли туди - мабуть, вони теж відносяться якимось боком до Євросоюзу.

Незважаючи на відсутність людей в нашій колоні, справа просувалася повільно - в черзі ми заповнили міграційні картки, а потім поспілкувалися кілька хвилин з дуже схожим на Санта-Клаусом прикордонником, який чемно запитував про мету приїзду, нашу роботу і місце зупинки. Швидкі відповіді (що роблять люди, які не знають англійську?), Сканування двох пальців, і ось уже штампи проставлені, і ми йдемо до багажної стрічки за нашими Опудала.

Лякали - це валізи, на які зверху ми примотали похідні пінки, а потім обмотали хто чим - хлопці культурної плівкою, а Климентій різнокольоровими пакетами і парою десятків шарів скотча. Далі ми мали етап оренди машинки - попередньо забукав машинку класу Hyundai i30, після півгодини, проведених в черзі і папірцях, ми сіли в Форд Фокус.

Витративши ще півгодини, щоб впихнути всю поклажу в багажник і розіпхати інше по салону, ми нарешті виїхали з аеропорту і попрямували до першої точки на нашому маршруті - Кембриджу. Почуття реальності і присутності перший день завжди притуплено, ось і ми ніяк не могли усвідомити, що знаходимося в Англії. Хіба що лівосторонній рух нагадувало про незвичайність ситуації, і тримало в тонусі.

Сонні, ми вирішили, що спочатку варто заселитися в кемпінг і скинути весь наш скарб з машинки: заїхали в один з кемпінгів, де ціна в 44 фунта за ніч нас відлякала настільки, що добра жінка на ресепшен відразу дістала роздруківку з 10 адресами і розповіла, де знайти найдешевший.
Наслідуючи її порадою, ми доїхали до милого містечка, де всього за 10 фунтів за ніч нам дозволили залишитися.

Треба сказати, що ми всіма правдами і неправдами намагалися довідатися більше про англійських кемпінгах зі звітів інших мандрівників. Але як би не так! Ніхто, наприклад, не згадав ДУЖЕ важливу деталь, що в кемпінгах НЕ UK-розетка, а особлива Hook-Up, яка дозволяє підключитися до нестандартного роз'єму на поле.
Благо, господар кемпінгу виявився дуже милим чоловіком і одразу приніс нам без всяких розмов свій перехідник. Поставивши намет і залишивши всередині валізи (а ми читали, що так можна і потрібно - в караван-парках панує атмосфера довіри і відкритості: все залишають свої речі на увазі), ми сіли в машину і поїхали в центр міста.

Форд Фокус був головним розчаруванням поїздки: зовні машинка дуже і дуже красива, але всередині це повний кошмар: купа кнопок і перемикачів, розташованих незручно навіть з поправкою на праве кермо. Багажник явно не призначений для перевезення такої кількості речей, а маленькі пластикові кишеньки не вселяють довіри, щоб в них покласти щось крім жуйки або упаковки печенек.

Ну да ладно про машинки. Звичайно, ми приблизно раз на годину мріємо про іншу, але в кінці кінців, не за тим сюди приїхали.
Кембридж - це місто, яке не потребує особливого представлення, і ми замість довгих статей про історію, відразу перейшли до огляду коледжів, яких на території 31 штука.

Найзнаменитіші - Кінгс Коледж і Трініті Коледж, з них ми і почали огляд містечка. У центрі проходила церемонія вручення дипломів - дуже радісні Випускники і не менш радісні і презентабельно виглядають батьки, стояли близько стародавніх кам'яних стін і фотографувалися на пам'ять.

Дивитися на це було приємно і навіть трохи заздрю. Закінчивши Бауманку, я могла б не розпускати слюні на коледжі, але думка «а було б здорово тут вчитися» не покидала до самого кінця прогулянки.

Легко зрозуміти, чому заможні люди так хочуть, щоб їхні діти тут навчалися: атмосфера Кембриджа приголомшлива - дуже інтернаціональна, так як студенти з усього світу: на випуск ми бачили сарі, смокінги, вечірні сукні, яскраві балдахони представників африканських країн.

Історія так і витає в повітрі, і напевно дуже приємно, що ти вчишся в університеті, який випустив понад 90 нобелівських лауреатів, де був відкритий закон гравітації і серед випускників кілька десятків прем'єр-міністрів Британії.

Прогулялися уздовж річки Ким, по якій традиційно катають на широкий човнах ось уже кілька століть. Є опції на вибір: ти можеш сам відштовхуючись довгою палицею від дна річки, гребти і милуватися видом відразу на 9 коледжів, або заплатити за цю послугу професійного весляру, багато з яких студенти університету, що підробляють під час канікул.

Ми хотіли встигнути на вечірнє хоровий спів в Кінгс-коледж, але нагулявшись по Трініті коледжу, запізнилися на 15 хвилин, і нас вже не пустили.
Архітектура вражає найбільше - просто дивно, як крізь всі ці століття будинку з коричневого каменю міцно стоять на землі і радують око незвичними формами і укрошеніямі.

А плющ, дикий плющ, повзе вздовж стін, або повиті трояндами і квітами, назви яких мені не знайомі! Казка.

Коли опиняєшся в Англії, стає легше зрозуміти, чому Толкієн писав про хоббітів, Роулінг написала Гаррі Поттера і підкорила весь світ, а Льюїс Керрол - викладач Оксфорду, написав Алісу в країні чудес для доньки декана цього ж коледжу Ліддела. Англія - ​​це якесь диво, і не дивлячись на всю суворість і впорядкованість, тут відкриваються величезні простори для фантазії.

Вражень було багато, але сонливість і банальна втома від половини дня в прогулянках взяли своє - ми поїхали в кемпінг, де повечеряли, взяли душік і лягли спати приблизно за розкладом передачі «На добраніч, малята».
Окреме спасибі за вечерю мультиварці - предмету підвищених суперечок з хлопцями на тему брати-не брати. В останній вечір вони все-таки відмовилися брати свою, і ми запхали в чемодан нашу, про що радіємо ось уже третій прийом їжі.
Звичайно, в поході мультиварка - річ несподівана, і викликає багато запитань. Але на ній неймовірно зручно готувати сніданок - закинув, чистиш зубки, а каша вариться. Вечеря - приблизно та ж історія, а обід перевершує фантазії - сьогодні ми зварили гречку, а на другому ярусі запекли курочку, і прямо в мультиварці взяли з собою. Разом - смачна, гаряча і здорова їжа завжди під рукою!

Прийшли ми до цього не відразу, а після того, як весь Архангельськ Промучался з їжею через відсутність там кафе або хоча б магазинів на дорогах. Харчувалися чаєм з печивом, за що мій шлунок мстився мені всю поїздку і ще тиждень після.

День другий. Елай - Петерборо - Ноттінгем

На сніданок кашка, а продукти на обід закупили в Теско і чекали майже годину, поки мультиварка запече його під дощем: через згаданого перехідника на розетку електрику весь час вирубувалося.
Так як ми вирішили виспатися після перельотів, то виїхати нам вдалося о пів на дванадцяту, що значно скоротило час на огляд визначних пам'яток, які по неділях працюють до 15-16 годин.

Першим містечком на шляху став Елай, де нас чекав Кафедральний собор, побудований в 13 столітті. Чесно, до цього моменту я не бачила нічого, що здатне по красі перебороти Нотрдам-де-Парі, але тут просто дух захоплювало від одного погляду зовні.

Усередині приголомшливої ​​краси вітражі, висотою в кілька метрів. Весь стеля прикрашена розписами, і під ними дзеркала, щоб можна було розглянути стеля не задираючи голову. Ми навіть застали концерт живої музики: грали якийсь військовий марш, тому ми послухали тільки першу композицію, і пішли до виходу.

Короткий обід в машині з мультиварки, ми знову в дорозі. Мета - Кафедральний собор в Петерборо, який, на жаль, вдалося подивитися тільки зовні, так як він вже був закритий. Про це нам повідомив ввічливий дядечка і попросив прийти завтра (але ми його не послухаємось, на жаль). Ввічливість - відмінна національна риса англійців. Всі вітаються, всі посміхаються і дякують. Ми намагаємося не відставати і вітатися першими, якщо встигаємо.
Прогулянки неймовірно розжарюють апетит, тому до моменту, коли ми дісталися до центральної площі Петерборо, де б'ють фонтани, ми вирішили зупинитися на привал на лавці і випити супчик.

Дякую магазину Теско, до якого за кілька місяців життя в Таїланді, я майже приросла душею: відмінний вибір продуктів дозволив купити смачний супчик менше ніж за 100 рублів: досить було розчинити «закваску» в окропі, і ось гарячий минестроне виявився в нашому термосі.
Звичайно, пакетовані супи - не найкращий вибір, але варити борщі нам не дозволяє час, тому йдемо на компроміс зі шлунком, який поки сприймає ожину, манго і лохину (від 1 до 2 фунтах)
На карті був також відзначений Кафедральний собор в Лінкольні, куди ми вирішили вже не заїжджати, так як час наближався до вечора, а треба було ще дістатися до Ноттінгема (всі згадали Робін Гуда?). Після ситного обіду і прогулянки всіх нас потягнуло в сон, і водій не став винятком: Володимир махнув з Климентієм, і ми продовжили свій шлях.
Пошук ночівель в Англії - дуже захоплюючий процес, і пов'язаний з соціалізацією як мінімум з тієї причини, що у нас немає перехідника Hook-Up: в кожному кемпінгу ми уточнюємо, чи зможуть нам дати його в оренду. Поки досвід зупинки в караван-парках вельми вдалий - в першу ніч для нас зробили виняток - в парку зупинка була тільки для членів клубу, і тільки на мотор-або караван-Хоум. І ціна була копійчана за мірками Англії - всього 10 фунтів за всіх (870 рублів). В

торая ніч те ж саме-спочатку чоловік відповів, що кемпінг закритий на ремонті роботи, але потім побачив нашу затримку і запитав «are you desperate to sleep for 1 night?», і ми впевнено закачали головами, що так, звичайно, ми дуже відчайдушно хочемо залишитися тут ночувати. Ціна вже більш кусюча - 20 фунтів, але за доступ до електрики, гарячого душу, столика зі стільцями і туалетів для 4-х чоловік це все ще прийнятні розцінки.
Клим з Вовою вже горять бажанням влаштувати дикий кемпінг, і незважаючи на мої переконання, що в Англії нам це не вдасться, ми сьогодні покаталися 20 хвилин по околицях, намагаючись знайти відкритий вихід до води. І як би не так: вся територія за парканами, всюди організовані або кемпінги, або часті будинки відпочинку, рибальські клуби і так далі.
Зараз ми готуємося до сну: все вперлися в гаджети: читають книги, пишуть статті і обробляють фотки. На завтра багато планів, і ми хочемо встати раніше, щоб встигнути їх здійснити. Ось уже остання людина повернувся з душу, і все залізли в машину погрітися, де сиджу я на пасажирському сидінні і пишу статтю. Климентій підійшов з поцілунками, а я ігнорую, намагаючись дописати останні рядки і нарешті піти помитися.

Читайте інші статті з нашої подорожі по Великобританії влітку 2015 роки (детальна інформація про те, що варто подивитися в Англії і Шотландії):
Що подивитися в Англії. Частина 2: Шеффілд і Йорк
Що подивитися в Англії. Частина 3: пам'ятки півночі
Що подивитися в Англії. Частина 4: пам'ятки Лондона
Що подивитися в Англії. Частина 5: Віадук Гленфіннан, Саутпорт і Сноудонія

Що подивитися в Шотландії. Частина 1: Пам'ятки Единбурга
Що подивитися в Шотландії. Частина 2: Природа Шотландії
Що подивитися в Шотландії. Частина 3: пам'ятки Шотландії

О роблять люди, які не знають англійську?