Ісландський вулкан ледь не погубив Єгипет

Лава виливалася з вулкана вісім місяців. Розпечений попіл і кислотні дощі вбивали все живе на величезних територіях. Катастрофа погубила чверть населення Ісландії. Тим часом, в долині Нілу почався масовий мор, викликаний небувалою посухою. Нове дослідження доводить зв'язок між цими подіями. Ісландському вулкану виявилося під силу змінити клімат в далекій Африці. Лава виливалася з вулкана вісім місяців

Ісландський вулкан ледь не погубив Єгипет

Тріщини виверження вулкана Лакі, яке сталося на території Ісландії в 1783 році було одним з найсильніших за всю історію нашої планети. Воно тривало 8 місяців, довжина потоку вирвалася на світло лави склала майже 70 кілометрів, а обсяг цієї маси, що переміщуються зі швидкістю понад 45 км / год, досягав 12 тисяч кубометрів на площі 579 квадратних кілометри.

Фотохроніка світових драм. Події ...

Згідно з інформацією, опублікованою на сайті музею землезнавства МДУ, лавові потоки, розпечений попіл і кислотні дощі знищили трав'яний покрив на великій площі. Відсутність кормів привело до масового падежу худоби. Решта домашні тварини були гранично виснажені і страждали від хвороб, оскільки разом з травою поїдали численні гострокутні частинки вулканічного скла, що призводило до пошкоджень внутрішніх органів.

По всій країні від голоду і хвороб, пов'язаних з наслідками виверження Лакі, померло майже чверть населення Ісландії. Це була найбільша за всю історію Ісландії катастрофа.

Зброя, якою пишаються правителі держав і генерали. Фото ...

Виверження вплинуло на клімат всього Північної півкулі. Так, температура на Алясці в липні і серпні не піднімалася вище нуля, в японських літописах 1783 рік взагалі значиться як «рік без літа». Крім того, вчені припускали зв'язок між виверженням і голодом в Єгипті.

Нове міжнародне дослідження - перше в своєму роді - дозволило остаточно встановити, що виверження в північних широтах можуть змінити атмосферну циркуляцію в наступне після цього літо.

Ісландський вулкан ледь не погубив Єгипет

Кліматичні зміни, викликані виверженням вулкана, простежуються аж до Північної Африки, повідомляє Sciencedaily.

«Отримані нами дані повинні допомогти ефективніше передбачати зміни клімату в будь-якій точці земної кулі, в тому числі коливання температурного режиму і кількості опадів - впевнений Люк Оман, один з учасників експерименту. - З огляду на чутливість посушливих областей до зниження кількості опадів, ми зможемо якісно передбачити ті чи інші кліматичні зміни і врятувати тисячі життів ».

Мандрівникам: найдивовижніші місця в світі. ФОТО

Авторам дослідження вдалося отримати нові докази, засновані на метеорологічних спостереженнях і результатах математичного моделювання. Вже давно відомо, що великі виверження в південних широтах пом'якшують зими в зонах помірного і арктичного клімату. Нове дослідження показало, що вплив вулканів може поширюватися і в зворотному напрямку - з півночі на південь, викликаючи кліматичні зміни.

Після виверження в Ісландії на великих територіях Північної Африки, включаючи Єгипет і Лівію, запанувала посуха, яка призвела до різкого падіння рівня води в річці Ніл. Про це свідчать записи французького дослідника Костянтина Волні і його друга Бенджаміна Франкліна, що згодом став президентом Сполучених Штатів.

Фотооткритія останніх днів. Що побачили фотокореспонденти "Правди.Ру" вчора ...

Модель, створена климатологами, показала, що температура повітря по всій території від Північної Африки влітку 1783 року було вище середньої. При цьому мусони не принесли досить вологи, кількість опадів зменшилася, і це викликало падіння рівня води в Нілі.

Тим часом, добробут людей, що мешкали в долині Нілу, залежало від паводків, які приносили мул і зрошуваних поля. Оскільки паводок 1783 року було дуже слабким, площа зрошуваних полів (а, отже, і врожай) в значній мірі скоротилася. На наступний рік паводок пройшов за тим же сценарієм - це призвело до голоду, смертність від якого перевищила смертність під час епідемій чуми.