ЧОРНОМОРСЬКІ БРОДЯГИ. Трофі експедиція Грузія 2015

До вечора повернулися в Омало, в сподобалася нам гестхаус. Вечеря проходив у місцевій кав'ярні, серед інтернаціональної бригади туристів. Крім нас і місцевих, були поляки, ізраїльтяни, італійці і начебто німці. Довго ми не засиджувалися, так як треба було рано вставати, і шлях нам бути не близький.

Ранній підйом, швидкий сніданок, упаковка шмурдяка і прощальний погляд на величну фортецю над нашою головою. Наступний раз ми зупинилися перед виїздом на гірську дорогу, що веде до Центральної Грузію. Стояли мовчки, трохи прибиті, без традиційних жартів і шпильок, дивилися довго і пильно, як би намагаючись побільше увібрати суворої краси і природного досконалості Тушетії. Ще довго будемо згадувати водоспади, річки, ущелини і круті обриви, густі ліси і альпійські луки, повні різнотрав'я і квітів, величезні стада овець, корів і собак здоровенних, як холодильник, струмки і джерела з кришталево чистою, холоднючей водою, льодовики, гірські піки , затишні гестхауса і, звичайно ж, тушінцев - корінних жителів цього краю, до цих пір свято дотримуються традиції предків, що живуть своїм окремим групою.

Далі наш шлях лежав на відомий грузинський курорт Саирме. Туди вирішили їхати через Телаві, повз Тбілісі, Хашурі, Зестафоні, а після на Богдаді. А далі тільки одна дорога в гори, на Саирме.

У Тбілісі не заїжджали принципово. Щоб не дражнитися і не засмучуватися. У цей чудовий місто треба їхати як мінімум доби на 3 - 4. Думаю, ми туди просто полетимо на літаку.

Але нам треба було зустрітися з Отарі. Нам його рекомендували як кращого в Грузії фахівця з ТЛК80. Напередодні він відгукнувся на наше прохання допомогти в придбанні злощасних шпильок, конусних шайб і гайок. Нам пропонували під замовлення, але нас це не влаштовувало за часом. А Отарі, шукане дістав протягом доби і був готовий зустрітися з нами.

Побачилися ми на трасі, недалеко від Тбілісі, на під'їзді до селища з смачною назвою Натахтарі. Постояли, поговорили про Грузію, про улюблених нами «восьмидесятки» і планах на майбутнє. Після він передав нам деталюхі, а гроші брати відмовився, мотивуючи тим, що вони не нові (з розбирання). Від люб'язно запропонованої допомоги ми відмовилися, і, попрощавшись, рушили в дорогу, приголомшений люб'язністю і щедрістю Отара. Спасибі тобі дорогий!

Їхали цілий день. Дорога нічим особливим не запам'яталася, хіба що хорошим асфальтом і водилами, плюються на ПДР, незважаючи на камери, поліцію і драконівські штрафи. Джигіти одним словом. Хоча, справедливості заради треба відзначити, що аварій ми не бачили.

Богдаді проїхали в сутінках. У гори в'їхали в темряві. Проїхавши трохи, в світлі фар і «люстр» побачили невелику рівну, зелену галявину. Судячи по шуму води, поруч текла річка. Начебто все нормально. Розбили табір, приготували вечерю. А потім, ситі і задоволені віддалися спогадами.

Ранок видався тихе і сонячне. Пташки співають, річка шумить. Листочки на деревах і трава зелена. Вода в річці прозора як скло .... Повітря .... А навколо густі, лісисті схили гір. Дивовижне місце. А ми ж навіть не бачили, де зупиняємося. Зате тепер я знаю, як виглядає рай !!!

Поснідали, зібрали табір і по хорошій асфальтованій дорозі полізли вгору. Природа навколо красівоумеротворенная! Чимось нагадує Карпати, тільки побільше буде, по масштабніше.

Курорт Саирме описаний мною в торішньому звіті. Гарний, сучасний оздоровчий комплекс в оточенні обладнаний природи. Чорноморські бродяги не були б волоцюгами, якби проїхали мимо, не зачепивши з собою пару бутлів лікувальної мінеральної води.

Бачили б ви очі статечної, лікується публіки, повільно і з почуттям, що п'ють маленькими ковточками живлющу вологу, коли раптом з'явилося два громили під 1м.90 кожний, не голені, що не чесаної, чёртівочто одягнені і з 5-ти літровими бутлями в руках. Народ то там нездоровий, слабенький, в кухлики набирає по 150-200 г. лікувальної водиці. А тут два громили і літри дорогоцінної вологи. Соромно !!!

Набравши лікарської води, Чорноморські бродяги, покинули курортне містечко. Далі наш шлях пролягав по невідомим мені хребтах в напрямку селища Абастурміні.

У торішньому звіті ця частина шляху описана досить докладно, з тією лише різницею, що їхали ми тоді вночі і в суцільному тумані. На цей раз погода стояла чудова. Дорога дуже красива і мальовнича. З точки зору оффроуда - супер лайт. Суцільне задоволення. Грузинські джипери попереджали нас, що в гарну погоду виразно видно вершини Великого Кавказу. Але чути це одне, а побачити ...

Всім, хто планує поїздку в Грузію, рекомендую проїхатися по тих місцях. Дорога накатана. Авто підготовки не вимагає. Місцеві бізнесмени організовують джип тури для іноземних груп туристів, здаючи в оренду «Чайникам» повнопривідні, але стокові «Інфініті». Іноземці в дикому захваті. Ми зустріли таку групу з 8 авто. Імпортні бабульки за кермом з захопленими поглядами - кумедне видовище.

До селища Абастурмані дісталися на подив швидко. А далі відмінна асфальтована дорога і ми рушили в бік Баржомі. До селища Чобісхеві треба було проїхати близько 70 км. Для нас це не відстань.

Для нас це не відстань

А потім був підйом до озера. Те, що у нас було під колесами, дорогий назвати дуже складно. Але ми вперті, і знали куди їдемо. Детально ця частина шляху описувалася в торішньому звіті. Але їхати було не складно, так як я вже знав, що нас чекає. Тому піднялися без проблем і пригод.

А потім було чудове озеро Кахісі. Більше доби ми стояли табором в цьому красивому місці. Детальний опис озера також уявлялося в минулому році.

Детальний опис озера також уявлялося в минулому році